close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Don't Take Them for Granted



| Organizator:
    Fundația EIDOS
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Apariția campaniei a fost determinată de contextul global traversat de întreaga planetă. Virusul COVID-19 ne-a schimbat radical stilul de viață, activitățile și felul de a interacționa cu cei dragi nouă. Însă, pe lângă aceste schimbări fără precedent, Fundația EIDOS și comunitatea UNFINISHED din cadrul acesteia nu i-au luat ca și cum li s-ar fi cuvenit pe medici și pe toți cei din linia întâi care luptă pentru protejarea noastră în fața virusului.
Am simțit că trebuie să le mulțumim pentru toată munca grea, sacrificiile, pentru toate orele nedormite și pentru toate zilele când au stat izolați de familie. Instalația publică este un omagiu adus tuturor medicilor, lucrătorilor în magazine, curierilor și nu numai, a căror muncă nu s-a mutat acasă, așa cum ni s-a întâmplat nouă, majoritatea.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei a fost să le mulțumească medicilor și tuturor celor din linia întâi pentru munca grea și neîncetată depusă în vreme de pandemie.
Obiectivele specifice au fost:
- conștientizarea importanței medicilor,
- mulțumirea noastră arătată acestora,
- educarea comunității din România cu privire la serviciile enorme pe care toți cei din linia întâi le fac pentru noi,
- consolidarea comunității UNFINISHED din mediul online și creșterea acesteia prin campanii sociale,
- creșterea interesului publicului românesc pentru utilizarea artei ca formă de expresie socială.


Don't Take Them for Granted Don't Take Them for Granted Don't Take Them for Granted

| Client campanie
    Fundația EIDOS

| Autor campanie
    Fundația EIDOS prin comunitatea UNFINISHED

| Acoperire campanie
    Municipiul București și zonele limitrofe ale acestuia, precum și extindere către zonele naționale și internaționale prin componenta online a campaniei.

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Campania de comunicare “Don’t Take Them for Granted” a fost reprezentată de o instalație publică de mari dimensiuni ce a fost deschisă publicului în perioada 9 - 23 octombrie 2020, în Piața George Enescu din București. De asemenea, campania a fost implementată și în mediul online prin intermediul website-ului special creat și a tuturor canalelor de social media – Facebook, Instagram și YouTube.
“Don’t Take Them for Granted” este un proiect public ce a fost inițiat de comunitatea UNFINISHED ca parte a Fundației EIDOS și cuprinde imagini și texte realizate de artiștii Cristian Movilă și Capucine Gros, în perioada martie - august 2020.
Campania a început de la nevoile identificate în noi toți: nevoia de a menține relațiile interumane chiar și în context de distanțare socială, nevoia de a cunoaște și promova arta în toate formele ei și nevoia de siguranță în aceste momente dificile pentru întreg globul.
Obiectivele vizate de campanie au fost transmiterea mesajului de mulțumire pentru toți cei din linia întâi care luptă neîncetat pentru protejarea noastră, crearea de poduri de comunicare între medici și toți cei cărora le mulțumesc acestora și plasarea comunității UNFINISHED ca suporter al tuturor celor care înfruntă direct virusul.
Rezultatele obținute au fost crearea unei instalații publice, realizarea unui videoclip ce conține zeci de fotografii din secțiile de terapie intensivă din spitale publice din București, educarea comunității din România și nu numai cu privire la rolul jucat de medici în pandemie și lansarea unui apel colectiv de recunoaștere pentru aceștia.
Astfel, pentru a se atinge aceste rezultate, s-a pus în practică o strategie bine conturată care implica acțiuni offline și online, atingând obiectivele și scopul campaniei.


| Date beneficiari direcţi
    Pentru campania de comunicare “Don’t Take Them for Granted”, beneficiarii direcți au fost reprezentanți de toți cei care au vizitat instalația din Piața George Enescu. Întrucât piața este o zonă centrală a orașului, fiind un punct de intersecție social și cultural, numărul estimat de beneficiari direcți estimativ a fost de 50.000 de persoane. De altfel, o mare parte din beneficiarii direcți a fost reprezentat de tineri cu vârste între 18-35 ani care au aflat despre campanie prin intermediul mediului online, dar și vizitatori și locuitori ai orașului care tranzitau zona.
Beneficiarii indirecți ai campaniei fizice și online, aproximativ alte 2,5 milioane de persoane, au fost comunitățile atinse prin intermediul beneficiarilor direcți, astfel putem nota comunități de artiști, comunități de cadre medicale și mulți alții.


| Strategia și implementarea campaniei
    Pregătirea campaniei a fost un proces de o mare anvergură, date fiind toate detaliile organizatorice pentru o instalație publică video și audio plasată într-un epicentru puternic tranzitat.
Strategia pusă în practică pentru realizarea cu succes a tuturor activităților a fost determinată de formulele de abordare top-down și bottom-up, prin care am tratat fiecare detaliu cu maximă atenție și rigurozitate.
Astfel, pentru buna desfășurare a campaniei, am pus în practică următorul calendar strategic de activități:

Activitatea 1 – managementul instalației & realizarea fotografiilor
Perioada – aprilie - mai - iunie – iulie 2020
Responsabili – Echipa de management
Acțiuni - Managementul pregătirii instalației a fost asigurat de echipa managerială, care a monitorizat activitățile proiectului în permanență, în cadrul ședințelor organizatorice lunare sau de cate ori a fost nevoie. Fiecare persoană a avut activități bine stabilite în cadrul unui plan de lucru elaborat care a conținut metodologia de monitorizare a activităților și riscurile campaniei. Activitățile specifice acestei etape au fost: identificarea și contractarea partenerilor, sponsorilor și colaboratorilor, dar și realizarea fotografiilor ce au făcut subiectul instalației.

Activitatea 2 – informare și publicitate
Perioada/durata de desfășurare – iulie – august – septembrie 2020
Responsabili – echipa de management, inclusiv echipa de comunicare
Acțiuni – S-a asigurat informarea și publicitatea proiectului în conformitate cu seria de acțiuni stabilite în programul și strategia de comunicare.

Activitatea 3 – desfășurarea instalației și punerea în practică a continuității planului de comunicare
Perioada/durata de desfășurare – octombrie 2020
Responsabili – echipa de management, inclusiv echipa de comunicare
Acțiuni – vizitarea instalației, transmiterea de comunicate de presă, realizarea de interviuri scrise, radio și televizate, campanii de comunicare în mediul online pe platformele Facebook, Instagram și YouTube.

Activitatea 4 - monitorizare și raportare
Perioada/durata de desfășurare – octombrie – noiembrie 2020
Responsabili – echipa de management
Acțiuni – analizarea impactului campaniei și a rezultatelor, sesiuni de feedback și elaborarea raportului de monitorizare.


| Impactul campaniei
    Rezultatele pe care campania de comunicare le-a determinat au fost atât tangibile, cât și intangibile și pot fi reprezentate de: creșterea interesului și aprecierea publicului pentru cadrele medicale și toți cei din linia întâi în lupta cu pandemia de COVID-19, creșterea rețelei de parteneri și sponsori cu până la 50% care sunt redați acțiunilor sociale, îmbunătățirea contextelor cultural-artistice din România și favorizarea rețelelor alternative care furnizează conținut artistic și de comunicare, sute de fotografii profesionale din trei spitale publice din București care au fost transmise publicului și o instalație publică unică în România.
În total, rezultatele campaniei fizice au constat într-o instalație publică în Piața George Enescu, vizitată de aproximativ 50.000 de persoane și bannere și afișe ce au făcut parte din publicitatea stradală din București.
În total, rezultatele campaniei online au adus un reach de 2.460.584 milioane de persoane, peste 50 de preluări media ale comunicatului bilingv, realizarea unei campanii de informare cu 30 de influencers și KOLs, zeci de postări și preluări în mediile de socializare Facebook și Instagram și video-ul “Don’t Take Them for Granted” postat pe Youtube care a strâns peste 50.000 de vizualizări.
Impactul campanie de comunicare “Don’t Take Them for Granted” a fost atât pe termen mediu, cât și lung, astfel că s-a putut identifica:
- Impactul tehnico-științific (lung), redat prin deschiderea unor noi direcții de realizare a campaniilor de comunicare, oportunități de mulțumire față de cadrele medicale și toți cei din linia întâi în lupta cu pandemia, colaborări mai dese și variate, bazate pe încredere, cu artiști internaționali.
- Impactul social (mediu), exemplificat prin crearea unor noi contexte de socializare adaptate situației globale pandemice traversate, utilizarea mediului digital ca unealtă de integrare socială, realizarea de relații interumane în cadrul instalației publice și reducerea sentimentelor de lipsă de interacțiune socială date de limitarea interacțiunii umane ca urmare a situației epidemiologice.


| Buget
    > 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->