close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Economiseste inteligent!



| Organizator:
    Asociația Administratorilor de Fonduri
| Categorie:
    Dezvoltare economică și socială
| Problema de fond
    Punctul de pornire l-a constituit interesul în creștere al românilor pentru economisire și siguranță financiară. Pe fondul crizei din 202, pe pacursul anului trecut românii au devenit mai atenți cu banii lor și au accelerat economisirea, astfel că în septembrie 2020, economiile populației se cifrau la 9 miliarde de lei, principala opțiune fiind depozitul bancar sau contul curent în ciuda avertismentelor analiștilor privind erodarea cauzată de inflație. În acest context, AAF a concluzionat că unul dintre motivele reticenței populației de a investi în fonduri de investiții este necunoașterea suficientă a produselor și serviciilor oferite dar și încrederea scăzută în astfel de soluții.



| Scopul proiectului
    Obiectivul principal al proiectului a fost explicarea într-o manieră facilă a beneficiilor pe care la aduce investiția în fonduri, a sumelor minimale de care are nevoie o persoană pentru a deveni investitor, a siguranței domeniului și a corpului de profesioniști care lucrează în această industrie. Pentru derulare, AAF împreună cu Brandocracy și MBB PR Boutique au selectat 2 parteneri media – Hotnews.ro și Europa FM alături de care au creat un mix de materiale audio, video și scrise, prin care temele de interes public au devenit 15 subiecte, declinate în 28 de articole de presă.

Economiseste inteligent! Economiseste inteligent! Economiseste inteligent!

| Aria geografica
    Național

| Rezumat
    ”Economisește inteligent!” este un proiect de educație financiară lansat de Asociația Administratorilor de Fonduri din România(AAF), cu scopul de a crește nivelul de informare în domeniul financiar, în piața de capital și fonduri de investiții, în rândul populației active, interesată deopotrivă de independență financiară și de sporirea veniturilor la pensie. Ideea proiectului a pornit de la realitatea curentă: tot mai mulți români vor să economisească, pentru a trăi mai bine acum și la pensie dar numărul celor care cunosc și alte soluții de economisire-investire în afara celor clasice este foarte mic. Industria fondurilor de investiții și piața de capital reprezintă o alternativă viabilă și sustenabilă de investiții pe termen mediu și lung.
Proiectul de educație financiară a avut ca obiectiv să explice într-o manieră accesibilă ce înseamnă economisire inteligentă, diferența dintre a economisi și a investi, ce reprezintă industria fondurilor de investiții, cât de ușor devii investitor, de câți bani ai nevoie și pe ce perioadă, ce beneficii obții dacă alegi să investești în fonduri.
Cu aceste premise, proiectul a fost gândit ca un ghid practic de econimisire inteligentă: sfaturi oferite de specialiști în fonduri de investiții despre cum să pui banii la treabă, cum să crești nivelul de independență financiară.
Pentru derulare, AAF împreună cu Brandocracy și MBB PR Boutique au selectat 2 parteneri media – Hotnews.ro și Europa FM alături de care au creat un mix de materiale audio, video și scrise, prin care temele de interes public au devenit 15 subiecte, declinate în 28 de articole de presă.
Proiectul s-a derulat în perioada septembrie – decembrie 2020 și a avut un buget de 33.800 euro, TVA inclus. Conform datelor transmise de cei doi parteneri, proiectul Economisește inteligent a fost urmărit de aproximativ 100.000 de persoane în mediul online, 170.000 de persoane pe canalele de social-media proprii și ale partenerilor și de o fracție importantă a ascultătorilor Europa FM, pe tronsonul orar în care a fost difuzată pastila de educație financiară audiența medie fiind de 400 de mii de ascultători săptămânal.






| Date beneficiari direcţi
    persoane adulte cu vârsta de peste 18 ani, active, care au statut de angajat, liber profesionist sauantreprenor, cu un nivel de educație cel puțin mediu, preocupat de viitor și bunăstarea financiară

| Date beneficiari
    Nu

| Activitati
    Impementarea proiectului a inclus următoarele faze:
- identificarea audienței target și crearea unui portret robot al potențialului investitor
-identificarea temelor de interes
-stabilirea mesajelor cheie de transmis
- transformarea mesajelor cheie în elemente comparabile cu situații din viața reală
- selectarea profesioniștilor care să transmită mesajele cheie
- crearea conceptului editorial
-selectarea celor mai potrivite canale de comunicare media pentru audiența targetată
-managementul interviurilor
- promovarea materialelor pe canalele de comunicare proprii în mediul online și social-media.
Jurnaliștii publicațiilor partenere au construit interviurile video și pastilele de educație financiară. Materialele au fost publicate într-un ritm de 2 materiale pe săptămână – unul de către Hotnews și unul de către Europa FM.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul a constat în pregătirea, redactarea și publicarea unui număr de 28 de articole- interviuri video, opinii scrise, pastile de educație financiară cu conținut editorial consistent. Cele 28 de materiale au generat o audiență însumată de 100.000 persoane în mediul online și 170.000 de persoane în social-media. Conform datelor Europa FM, pe tronsonul orar în care a fost difuzată pastila de educație financiară, audiența este de 400.000 persoane săptămânal.
La nivelul pieței de investitori, anul 2020 și în special ultimele 2 trimestre, au adus o creștere a numărului de investitori în piața fondurilor de investiții. conform statisticilor transmise de membrii Asociației, în anul 2020, numărul total al investitorilor a crescut cu 56.000 de conturi, ajungând la 475.000 de investitori.


| Bugetul
    163254,00

| Parteneri
    Asociația Administratorilor de Fonduri, Brandocracy, MBB PR Boutique

| Website proiect
    www.economisesteinteligent.aaf.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->