close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Educație la Standarde Europene



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Categorie:
    Comportament civic și Participare publică
| Problema de fond
    De-a lungul experienței noastre ca organizație în voluntariat am observat foarte mulți elevi care nu au foarte multe cunoștințe despre ceea ce înseamnă Uniunea Europeană. Mai mult decât atât, chiar mai puțini am observat că au idee despre cât de mult viața noastră este influențată de UE sau care sunt valorile care stau la baza acesteia. Pe lângă ceea ce am observat noi, prin intermediul unor voluntari ai organizației noastre care au participat la programe și proiecte inițiate de Promotorii pentru Democrația Europeană, am gasit o forma buna a proiectului pentru a rezolva problema mai sus mentionata. Mai mult decat atat, acest proiect chiar a fost coordonat de unul dintre membrii nostri inscrisi la promotori.

| Scopul proiectului
    Pentru indeplinirea acestui scop, ne-am propus urmatoarele obiective:
Cautarea unei persoane dispuse sa isi pregateasca un training complex pe ceea ce inseamna in profunzime Uniunea Europeana
Organizarea evenimentului in format fizic, avand grija sa se respecte toate restrictiile impuse de pandemia de COVID-19.


Educație la Standarde Europene Educație la Standarde Europene Educație la Standarde Europene

| Aria geografica
    Turda

| Rezumat
    Există foarte mulți tineri implicați în proiecte de voluntariat la nivelul orașelor Turda și Câmpia Turzii. Totuși, nu mulți dintre ei au o imagine de ansamblu asupra modului în care ei se formează, astfel ajungând să bâjbâie prin întuneric, implementând proiecte care nu au o direcție clară și deci nu sunt implementate eficient din punct de vedere al obiectivelor și metodelor folosite. Din acest motiv a fost organizat proiectul „Educație la nivel european”, proiect al cărui scop a fost de a îi ajuta pe acești tineri să vadă cum arată o strategie de dezvoltare, care sunt rezultatele care pot fi obținute prin respectarea unei astfel de strategii și cum ar trebui ca ei să-și seteze țelurile pe următoarea perioadă. Pornind de la problemele sistemului actual de învățământ, trainerul a prezentat alternativele pe care mediul ONG le are pentru educație și formare. Educația non-formală a tinerilor implementată prin mentorat și responsabilizare a reprezentat principala alternativă pe care fiecare participant o are la dispoziție față de sistemul nostru rigid și învechit.

| Date beneficiari direcţi
    20 de tineri de liceu din Turda.

| Date beneficiari
    In categoria beneficiarilor indirecti intra toti tinerii si organizatiile cu care participantii au intrat in contact in diverse proiecte unde cunostintele dobandite le-au fost de folos.

| Activitati
    În primul rând, pentru pregătirea conținutului acestui training, a fost nevoie că trainerul să facă o sinteză a documentelor privind direcția de dezvoltare strategică a Uniunii Europene. Totuși, această sinteză nu a reprezentat doar un rezumat al ideilor, ci acesta a trebuit inclusiv să caute informații referitoare la modul în care strategiile respective se pot aplica la proiectele și activitățile care se desfășoară zi de zi în mediul ONG la nivel local. În al doilea rând , cea de a doua etapă a proiectului a fost constituită din organizarea propriu-zisă a evenimentului. Acesta a avut loc la Centrul pentru Inițiative de Tineret, Voluntariat și Implicare în Comunitate din Turda, ținându-se cont de toate restricțiile cu privire la noul coronavirus. În cadrul acestei etape trainerul a expus toate informațiile pe care le-a sintetizat, angrenând participanții într-o activitate atât utilă, cât și interactivă.

| Rezultatele proiectului
    Fiind un proiect educational, cele mai mari rezultate au fost competentele si cunostintele dobandite de elevi in cadrul trianing-ului. Totusi, pentru a maximiza calitatea informatiilor prezentate, activitatea a fost împărțită în 3 părți : direcțiile UE și forma lor tangibilă din mediul ONG, educația în mediul de voluntariat și o sesiune de dezvoltare pe plan personal. În cadrul primei părți, participantii au aflat care sunt cele 8 direcții strategice ale Uniunii Europene. Ulterior, plecând de la acestea, a căutat pentru fiecare un rezultat pe care îl pot genera proiecte organizate în acea direcție. În a două parte s-a abordat modalitatea principală de educație non-formală prezentă în cadrul activităților de voluntariat: mentoratul. Trainerul a făcut o comparație între modul în care tinerii de pot formă într-un mediu de învățare formal și unul non-formal. Concluzia acestei părți a fost că mentoratul este un mod de formare mult mai util pentru tinerii din ziua de astăzi, atât datorită schimbărilor care au loc zi de zi, dar și din cauză că materia școlară nu se ridică la standardele Uniunii Europene. Ultima parte a reprezentat un exercițiu pentru participanți prin care aceștia s-au putut folosi de ceea ce au aflat de-a lungul evenimentului pentru a își propune un anumit țel pe care să-l atingă în următoarele 6 luni. Scopul acestei părți a fost că participanții să conștientizeze că toată schimbarea din mediul local va pleca de la ei, cu condiția că acea schimbare să aibă o direcție clară.

| Bugetul
    100

| Parteneri
    Proiectul nu a avut niciun fel de parteneri implicați.

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->