close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



EduMotivation 2019



| Organizator:
    Asociatia STEA
| Categorie:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    În comunitatea marginalizată din Sătmărel accesul copiilor la educație de calitate este o provocare majoră. În primul rând, familiile sărace nu înțeleg importanța educației și potențialul de a-și construi o viață mai bună printr-un parcurs reușit de educație formală. Ei nu au în mijlocul lor modele pozitive de oameni care să fi ajuns să fie de succes prin școală și formare. Nu există în comunitatea marginalizată din Sătmărel nici o persoană cu studii superioare. Astfel, spre deosebire de copiii din alte familii, copiii de aici, nu au cum să înțeleagă de mici ideea de a tinde spre o carieră profesională în viitor. Familiile sărace sunt angrenate într-un trai de subzistență, în care, neavând niciodată siguranța zilei de mâine, orice fel de planuri se fac numai pe termen scurt. Copiii abandonează școala înainte de clasa a 8-a muncind acasă.

| Scopul proiectului
    Obiectivul general al proiectului a fost de a sprijini dezvoltarea psihosocială a copiilor de vârstă școlară care trăiesc în comunitatea marginalizată de romi din Sătmărel, contribuind la creșterea motivației acestora pentru incluziunea școlară și a viitoarei lor integrări socio-profesionale. Obiectivele specifice au fost prevenirea abandonului școlar timpuriu, creșterea stimei de sine, dezvoltarea abilităților, a cunoștințelor și a motivației copiilor pentru incluziune socio-profesională, asigurarea accesului la modele pozitive și dezvoltarea sentimentului de aparteneță la societate.

EduMotivation 2019 EduMotivation 2019 EduMotivation 2019

| Aria geografica
    Satu Mare / Satu Mare

| Rezumat
    45 de copii care provin din comunitatea defavorizată din Sătmărel (cartier la periferia municipiului Satu mare) au descoperit detalii legate de 12 meserii, prin activități practice interactive și vizite la diferiți agenți economici și instituții, fiind astfel motivați săși imagineze și să-și planifice viitorul profesional pornind de la identificarea propriilor aptitudini și preferințe legate de viitorul loc de muncă pe care și-l doresc.
Obiectivele proiectului au fost prevenirea abandonului școlar timpuriu, creșterea stimei de sine, dezvoltarea abilităților, a cunoștințelor și a motivației copiilor pentru incluziune socio-profesională, asigurarea accesului la modele pozitive și dezvoltarea la acești copii a sentimentului de aparteneță la societate.
Activitățile de bază au fost organizarea săptămânală de ateliere interactive prin care voluntari - profesioniști ce au reușit să-și găsească vocația - au transmis acestor copii pasiunea lor pentru meseria pe care o practică, mesajul fiind că și ei pot să devină orice își doresc, cu condiția de a face eforturi pentru a-și atinge aspirațiile. De asemenea, copiii au participat la vizite la diferite firme și instituții pentru a descoperi munca la fața locului. În paralel, echipa educativă a Asociației Stea a asigurat activități de consiliere vocațională și dezvoltare de abilități, susținând fiecare din cei 45 de copii în construirea până la finalul proiectului a planului lor de viitor profesional.
Copiii au participat la ateliere practice având următoarele teme: electrotehnică; tâmplărie; ceramică; patiserie; gătit; mecanică auto; fabricat jucării; kating; ospătărie; fabricarea ciocolatei; fermă de animale; fabricat produse lactate; sticlărie; croitorie; ghid turistic; confecționare piese auto; poliție rutieră; antidrog.


| Date beneficiari direcţi
    45 copii (6-16 ani) din comunitatea vulnerabilă de romi din zona urbana marginalizată a cartierului Sătmărel

| Date beneficiari
    alti 58 de copii care frecventează școala din cartierul Sătmărel și familiile beneficiarilor direcți sensibilizate cu privire la rolul educației pentru construirea unui viitor profesional de succes și comunitatea sătmăreană sensibilizată antidiscriminare prin intermediul celor două expoziții

| Activitati
    Cu sprijinul a 17 profesioniști voluntari, din 14 companii și instituții din Satu Mare, cei 45 de copii implicați au avut ocazia să descopere ce înseamnă să lucrezi în diferite domenii, fiind susținuți să-și identifice aspirațiile în domeniul profesional și să conștientizeze importanța școlii pentru a le putea atinge. Activitățile de bază au constat în organizarea săptămânală de ateliere interactive prin care voluntari - profesioniști ce au reușit să-și găsească vocația – au transmis copiilor pasiunea lor pentru meseria pe care o practică, explicându-le totodată că și ei pot să devină orice își doresc, cu condiția de a face eforturi pentru a-și atinge aspirațiile. De asemenea, copii au participat la vizite la 14 firme și instituții având ocazia să descopere la fața locului activitățile profesionale. În paralel, echipa educativă a Asociației Stea a realizat cu copiii activități săptămânale de consiliere vocațională și dezvoltare de abilități, susținând fiecare din cei 45 de copii în construirea până la finalul proiectului a planului său de viitor profesional sub forma unro planșe cu desene și colaje. Acestea din urmă au făcut obiectul a două expoziții organizate în comunitatea sătmăreană în toamna anului 2019 sensibilizând opinia publică cu privire la egalitatea de șanse, antidiscriminare și promovarea voluntariatului ca mijloc de susținere a incluziunii sociale a copiilor din grupuri vulnerabile.

| Rezultatele proiectului
    Primul pas în alegerea unei meserii/cariere este INTENȚIA. ”Îmi doresc să devin bucătar”, ne-a spus Maria, 14 ani, care locuiește în comunitatea cu 600 de suflete aflate la limita subzistenței, după ce l-a cunoscut pe chef Cristian Molnar cu care, alături de ceilalți copii, a gătit echipată cu bonetă și sort albe imaculate.
Al doilea pas este VIZIUNEA. Maria își imaginează că este un bucătar de renume care prepară rețete delicioase, savurate de clienții restaurantului unde ea visează să lucreze când va fi mare. Al treilea pas este ACȚIUNEA. Maria experimentează în continuare rețete acasă pe care le filmează și le fotografiază, trimițându-le echipei Stea, prietenilor și colegilor ei. Imediat după întâlnirea cu bucătarul, aceasta a rugat asistentul social să se intereseze care este costul unui curs de bucătar iar emisiunea ei preferată a devenit “Chefi la cuțite”
Dar până să ajungă la intenție, atât Maria cât și Adrian , Matei, Eduard și alți copii din Sătmarel, nu aveau un vis în care să creadă cu adevărat. Mentalitatea în comunitățile defavorizate este atât de rigidă în ceea ce privește evoluția încât, de multe ori și din prea multă grijă sau protecție, copiilor le sunt tăiate aripile chiar înainte să învețe să zboare. “De ce s-o las la liceu? La oraș e curvie și o să fumeze. Apoi o să o ia unul și-o să mi-o ducă de lângă mine”, a spus Shari, mamă a trei copii. Proiectul EduMotivation le-a semănat copiilor DORINȚA de a realiza ceva în viață iar întâlnirile și activitățile realizate cu profesioniști din varii domenii au fost de-a dreptul inspiraționale.


| Bugetul
    33265,96

| Parteneri
    Fundația Hans Lindner; SC ESEDRA SRL; SC Reactiv Art Design SRL; SC Top Design Furniture SRL; SC Wawi SRL; SC El Greco SRL; SC Wivatex SRL; SC Schlemmer SRL; Centrul de Prevenire Evaluare si Consiliere Antidrog Satu Mare

| Website proiect
    www.asociatiastea.blogspot.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->