Participanti & Proiecte
Wallet Experiences&Training
|
Organizator: |
|
Sectiune: Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor |
Proiectul WALLET a fost conceput ca un far călăuzitor pentru a ilumina calea către educația financiară și autoînțelegere atât a tinerilor, dar și a celor care îî insoțesc.Dezvoltarea competențelor financiare și de autoînțelegere ale 150 de tineri provenind din comunități defavorizate, în scopul împuternicirii lor să navigheze cu încredere prin provocările financiare. Formarea abilităților de predare ale 60 de lucrători de tineret, echipându-i cu metode de educație non-formală și un portofoliu de instrumente inovative - boardgame și kit Escapegame pt desv competentelor tinerilor
| Acoperire
Asociatia Promesas Spania, Producoes Fixe Portugalia
| Rezumat
În adâncurile unei lumi rapide și tot mai digitalizate, unde tinerii se zbat să navigheze pe mările tulburi ale finanțelor personale, s-a născut proiectul WALLET. Inițiativa și-a pus rădăcinile într-un teren fertil de nevoi nesatisfăcute și dorințe neexplorate, vizând să echipeze tinerii, în special pe cei care se confruntă cu mai puține oportunități. Totul a început de la poveștile tinerilor cu care ne-am întâlnit, dublat de cercetarile OECD și am dezvăluit o peisaj sumbru: un număr alarmant de tineri se simțeau pierduți în labirintul gestionării banilor, mulți dintre ei fiind vulnerabili la escrocherii financiare și cu o înțelegere limitată a funcționării sistemelor bancare. Mai mult, sentimentul de alienare și pesimismul cu privire la viitorul lor financiar erau răspândite, creând un ciclu vicios de lipsă de încredere și fără oportunit
| Date beneficiari direcţi
Proiectul WALLET și-a direcționat atenția către două grupuri țintă principale, concentrându-se pe abordarea nevoilor specifice ale fiecărei categorii și pe promovarea dezvoltării personale și profesionale. Primul grup țintă este format din tineri care se confruntă cu mai puține oportunități, cu vârste cuprinse între 13 și 23 de ani. Această selecție a fost motivată de recunoașterea faptului că adolescența timpurie și tânăra maturitate sunt perioade critice în care tinerii încep să-și formeze atitudini și comportamente financiare. De exemplu, AEVR se concentrează pe tinerii din sistemul de protectie, cu vârste între 18 și 23 de ani, care necesită competențe specifice pentru gestionarea bugetului lor. Initial conf proiect erau 150 de tineri care se confruntă cu mai puține oportunități, cu scopul de a le dezvolta competențele financiare și de autoînțelegere. Am ajuns la un numar de 430 in Romania Al doilea grup țintă este format din lucrătorii de tineret atât din organizațiile partenere, cât și din comunitate, cu un accent special pe cei noi în domeniu. Scopul este de a le oferi acestora șansa de a învăța, testa și îmbunătăți metodele care îi pot ajuta în munca lor cu tinerii, asigurând astfel o abordare mai eficientă și mai angajantă în educația financiară și dezvoltarea personală a tinerilor. Conform proiect sunt 60 de lucrători de tineret din cele 3 comunități partenere, dar in acest moment avem un nrumar de 45 de lucratori de tineret la care se adauaga 60 de studenti la asistenta sociala formati cu abilități de instruire pentru a sprijini învățarea financiară și autodirecționată a tinerilor dezavantajați prin metode de educație non-formală, jocuri de societate și kituri de Escape Room.
| Activitati
În 2023 am desfășurat activități centrate pe crearea și diseminarea a trei instrumente inovatoare. Aceste activități au fost însoțite de o metodologie adaptată la nevoile și preferințele beneficiarilor proiectului, utilizând principii ale educației non-formale pentru a maximiza impactul și angajamentul tinerilor și lucrătorilor de tineret implicați. activitățile au fost structurate astfel încât să permită participarea activă și feedback-ul constant din partea beneficiarilor, asigurând că produsele finale – Manualul NFE, Jocul de Societate și Kitul pentru Camera de Evadare – sunt nu doar relevante și utile, dar și plăcute și angajante pentru tineri. Activitățile-cheie desfășurate au inclus: Crearea Manualului NFE, un ghid de metode de ed facilitând înțelegerea și aplicarea educației financiare într-un mod interactiv și accesibil. Dezvoltarea Jocului de Societate Educațional, care transformă conceptele financiare complexe într-o experiență ludică. Elaborarea Kitului Escape room, o resursă ce încurajează învățarea experiențială punând participanții în situații care simulează provocări reale. formarea si mentorat pentru lucrătorii de tineret pentru a oferi suport individualizat lucrătorilor de tineret, facilitând astfel implementarea cu succes a metodelor și instrumentelor educaționale în activitățile lor cu tinerii. Activități locale în România și Portugalia pentru organizarea de activitati de educatie financiara Formare internationala pt utilizarea celor 3 instrumente
| Despre voluntari
Rezultatele proiectului WALLET, deși par minore, reprezintă schimbări fundamentale care influențează pe termen lung gândirea și deciziile participanților. Un număr de 103 lucrători de tineret au fost formați, echipați cu cunoștințe și competențe pentru a utiliza și disemina metodele de educație non-formală ale proiectului. Această instruire a consolidat baza de cunoștințe și a îmbunătățit practicile educaționale, contribuind la o abordare mai eficientă și mai inovatoare în lucrul cu tinerii. Peste 600 de tineri au fost activ implicați și au beneficiat direct de pe urma metodelor educaționale dezvoltate, inclusiv jocuri de societate și activități de tip escape room. Aceste instrumente inovatoare au captat atenția și interesul tinerilor, determinându-i să rămână angajați în activități pentru perioade extinse de timp, uneori până la 3 ore, evidențiind astfel atractivitatea și eficacitatea abordării proiectului. Unul dintre rezultatele surprinzătoare a fost impactul semnificativ asupra lucrătorilor de tineret care, în urma participării la sesiunile de formare, au reușit să-și identifice vulnerabilitățile și riscurile financiare proprii. Această realizare i-a motivat să ia măsuri preventive, cum ar fi rambursarea anticipată a datoriilor și închiderea cardurilor de credit, evitând astfel potențialele situații de risc financiar. Un rezultat notabil al proiectului WALLET a fost elaborarea de către participanți a unor planuri de viață realiste, care nu numai că integrează obiective financiare clare, dar și strategii de generare de venit. LEI
| Rezultatele proiectului
NA
| Parteneri
Odată ce era, într-o lume unde alfabetizarea financiară a tinerilor era adesea neglijată, proiectul WALLET a fost conceput. Recunoscând nevoia urgentă a tinerilor, în special a celor care se confruntă cu mai puține oportunități, de a înțelege și de a gestiona eficient finanțele lor, un grup de organizații s-au unit pentru a implementa metode inovatoare de educație non-formală. Prin crearea unui manual, unui joc de societate și a unui kit pentru escape room, ei au urmărit să facă învățarea despre finanțe atractivă și accesibilă. Proiectul a vizat nu doar îmbunătățirea competențelor financiare, dar și împuternicirea tinerilor cu autoînțelegere și încredere în deciziile lor financiare. Pe măsură ce proiectul se desfășura până în prezent, a ajuns la peste 500 de tineri și lucrători de tineret, declanșând o schimbare în modul în care educația financiară era percepută și livrată. Povestea proiectului WALLET este un testament al puterii colaborării, inovației și al căutării neîncetate a incluzivității în educație, punand bazele gandirii bugetarii participative. Înțelegerea principiilor bugetării personale poate facilita înțelegerea și participarea în procesele de bugetare la nivel guvernamental, cum ar fi bugetarea participativă. Oamenii educați financiar sunt mai puțin predispuși să fie manipulați de politicieni sau de interesele corporatiste și pot avea mai multe cerințe realiste și informate cu privire la modul în care fondurile publice ar trebui alocate.Educația financiară învață oamenii să își stabilească obiective financiare pe termen lung și să își dezvolte abilități de planificare pentru a le atinge. Aceste abilități de planificare pot fi aplicate la nivel personal, familial și comunitar, ajutând la creșterea investițiilor în educație, sănătate și dezvoltare economică.
| Despre organizator
| Website proiect