close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Teach for Romania / Academia de Leadership și Pedagogie Digitală 2020



| Organizator:
    Asociația Teach for Romania
| Categorie:
    Educație, Învățământ, Cercetare
| Problema de fond
    În martie 2020, când toate planurile ne-au fost date peste cap am făcut un pas în spate să vedem imaginea de ansamblu și am început să ne reinventăm și să adaptăm toate procesele de lucru în mediul digital astfel încât profesorii Teach să fie pregătiți să predea indiferent de context. Până anul trecut, am avut academia în format fizic, iar partea de practică pedagogică am avut-o în câte-o comunitate cu mari provocări (Gârcini–Brașov, Românești și Potlogi–Dâmbovița, Mihăilești și Costești–Buzău). În 2020, am dus academia online în 21 de comunități. Știam că aici existau mari provocări dpdv. tehnic și că elevii avuseseră acces limitat la orele online. Așa că, am hotărât să dotăm cu tablete și căști cei 330 de elevi. De asemenea, exista nevoia ca cei 54 de viitori profesori să susțină orele de practică în fața (ecranelor) copiilor.

| Scopul proiectului
    Scopul academiei a fost acela de a pregăti în colaborare cu parteneri din mediul educațional și din sectorul privat următoarea generație de profesori și învățători din Teach for Romania (am început cu 60 de persoane și am finalizat cu 54), care și-a asumat misiunea de a duce educație relevantă, online și offline, în comunitățile vulnerabile. Ca scop secundar a fost să producem învățare pentru 330 de copiii. Academia de Leadership și Pedagogie Digitală a fost primul program integrat de formare în pedagogie digitală și învățare colaborativă pentru profesorii din învățământul de stat din România.

Teach for Romania / Academia de Leadership și Pedagogie Digitală 2020 Teach for Romania / Academia de Leadership și Pedagogie Digitală 2020 Teach for Romania / Academia de Leadership și Pedagogie Digitală 2020

| Aria geografica
    Pregătirea cadrelor didactice din programul Teach for Romania care au lucrat în vara anului 2020 cu copii din 21 de comunități și care ulterior proiectului au ajuns să predea în 22 de județe din 145 de școli.

| Rezumat
    Anul trecut a fost unul dificil, un maraton în care cu toții am învățat peste noapte cum să ne adaptăm la o situație total ieșită din comun. Profesorii au fost nevoiți să învețe peste noapte cum să creeze conturi de Google Classroom pentru elevii lor, părinții cum să gestioneze școala mutată în sufrageria lor, copiii au fost bombardați cu termeni total necunoscuți pentru ei. Zoom, Jamboard, Menti și grupuri de Facebook și Whatsapp pentru fiecare materie în parte. În schimb, cea mai importantă parte a fost reprezentată de relațiile construite dintre profesori-copii-părinți. Unele au existat, altele s-au dezvoltat pe parcurs, altele n-au trecut mai departe de porțile școlii.
În Teach for Romania am văzut cât de importantă este forța unui „împreună” întreg, a unui ecosistem unde conexiunea care contează cu adevărat este cea dintre profesor și elev. Știam că viitorul se întâmplă acum și că noi suntem propriii noștri „salvatori”, așa că, în vara anului 2020 am organizat prima Academie de Pedagogie Digitală pentru profesorii din educația publică din România, un proiect pilot care a demonstrat că învățarea se poate produce și în mediul online, dacă creionezi cu atenție experiența, ții cont de principiile de învățare în mediul online, de modul în care învață copilul și ai alături de tine partenerii potriviți care să aducă expertiza și modelele de învățare potrivite erei digitale. Am reușit să avem 23 de clase online în paralel, 330 de copii din 21 de comunități vulnerabile din România, care s-au reîntâlnit cu toții pentru prima dată după închiderea școlilor. Am format 54 de profesori agili, pregătiți să predea indiferent de contextul școlar. Profesori care ajung astăzi, alături de absolvenții programului Teach, la peste 14 000 de copii din 145 de școli din 22 județe.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți au fost de două categorii: a) profesorii Teach care au intrat în toamnă la catedră. Ei au fost pregătiți să ofere contexte de învățare adaptate oricărui context școlar. b) 330 de copii din 21 de comunități vulnerabile: Tărlungeni, Zizin, Sânpetru (jud. Brașov); Munteni-Buzău (jud. Ialomița); Râmnicu Sărat (jud. Buzău); Sohatu, Gălbinași, Budești (jud. Călărași); Țariverde (jud. Constanța); Isvoarele, Herăști, Mihai Bravu (jud. Giurgiu); Potlogi (jud. Dâmbovița); Brănești, Pantelimon, Dobroești, Petrăchioaia, Nuci, Rudeni, Cornetu (jud. Ilfov) și Filipeștii de Pădure (jud. Prahova).

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecți au fost: 22 profesori-mentori, 16 facilitatori, 21 de școli partenere și familiile copiilor cărora le-am dat 330 de kituri de învățare digitală (tablete, căști, ghiozdane, cărți, rechizite), 19 profesori-parteneri ai claselor online, care au construit relații de colaborare cu părinții copiilor într-o perioadă atât de dificilă și părinții celor peste 300 de copii implicați.

| Activitati
    Proiectul l-am pornit cu două teme mari: Cum generăm și susținem învățarea și Cum ne asigurăm că reușim să producem învățare online, având în centru copilul? Iar de aici am ajuns să pilotăm un model ale cărui soluții țin de agile și lean education, ce au adus împreună 3 componente obligatorii unui proces transformațional pentru educație: știință solidă (universal design for learning, brain-based learning, învățare vizibilă, sincron-asincron, ciclul GEAR); inovație (contextualizarea abordării agile pentru educație și a pedagogiei digitale) și leadership colectiv prin implicarea ca formatori a partenerilor strategici.

Timp de 11 săptămâni (5 dedicate învățării instrumentelor digitale și a vocabularului pedagogic, 4 săptămâni de traininguri, evaluări, planificări s.a. și 2 săptămâni de predare) profesorii au învățat respectând principiile învățării naturale ale creierului și sencvențialitatea bine dozată conform ciclului GEAR, cât și învățarea colaborativă folosind EduSCRUM. Ei au experimentat direct felul în care vor duce învățarea spre copiii cu care vor lucra în anii școlari viitori.

Ca mod de lucru putem spune că: au fost organizați în echipe; au avut un căpitan de echipă; învățarea am organizat-o în sprinturi de lucru cu o misiune clară de învățare, cu sesiuni de feedback pe calitatea produsului realizat individual sau în echipă și cu sesiuni de reflecție; observarea rezultatelor; planificarea pașilor următori; retrospectivă: învățare în echipă, evaluare și feedback.


| Rezultatele proiectului
    Pentru noi, cel mai important a fost să pregătim profesorii din Teach (atât pe cei 54 de profesori și învățători, cât și pe cei implicați în procesul lor de formare) să predea indiferent de context (offline/online), rezultat ce a putut fi imediat observat în toamnă, când școlile s-au închis din nou, iar profesorii au inițiat echipe cu colegii de cancelarie și au distribuit fișe copiilor acolo unde nu exista semnal GSM; tot ei au digitalizat resurse și metodologii din școlile lor (catalog școlar, condică online), cu sprijinul Teach for Romania au organizat 3 laboratoare de TIC mobile; au stabilit relații de colaborare cu părinții și au identificat nevoile copiilor. Cel mai de seamă rezultat, a fost acela în care profesorii au căutat voluntari pentru elevii lor și au extins proiectul la întreaga comunitate Teach. Peste 100 de voluntari (din România, Olanda, UK, Spania) au început în toamna anului 2020 să facă ore remediale cu elevii din comunitatea Teach. Proiectul este încă în derulare. Acum, la câteva luni distanță, putem spune că profesorii au construit „împreună cu”, nu „pentru”.

De asemenea, peste 90% dintre participanții din Academie au menționat că modul de organizare EduSCRUM a creat o experiență de învățare foarte bună în mediul online și au transpus și adaptat (online&offline) modul de lucru la clasele lor. Astfel încât au creat echipe în interiorul claselor, care lucrează la obiective cu mize clare, colaborează și sunt autonomi.


| Bugetul
    185060,00

| Parteneri
    Profesorul Digital, UiPath Foundation, EduApps, Asociația Ovidiu Ro, Fundația Noi Orizonturi, InfinitEdu, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Școala Helikon, Verita International School, New School Norvegia, Montessori, Romanian United Fund, UiPath, Unicredit Bank, Lidl România, Romanian American Foundation, NN, P&G, GroupM, Raiffeisen Bank, KPMG, MindIT și Pepco România.

| Website proiect
    https://teachforromania.org/academia-de-leadership-si-pedagogie-2020/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->