close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Traume ireparabile



| Organizator:
    Mercury360 Communication
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Uniunea Europeană are unele dintre cele mai sigure drumuri din întreaga lume. Cu excepția României – țară din UE cu cea mai mare rată de mortalitate. 96 de morți la un milion de locuitori, aproape dublu față de media Uniunii Europene.
O mare parte dintre accidentele severe de mașină include persoane vulnerabile în trafic: pietoni, biciclișți, motociclișți. Pietonii, dintre toate categoriile, sunt cei mai vulnerabili. În 2018, aceștia au fost implicați în 869 de accidente rutiere; dintre care 761 răniți grav și 134 morți. De fapt, conform Poliției Române, principalele cauze ale accidentelor severe de circulație sunt indisciplina în trafic a pietonilor, urmată de neacordarea de prioritate și viteză.
Accidentele din trafic ce implică pietoni sunt un fenomen sezonier: din cauza penuriei de lumină, cifrele cresc semnificativ în toamnă.


| Scopul campaniei
    Pe durata verii (Iunie-August) 2019, numărul de amenzi pentru neacordare de prioritate a crescut cu 13% vs. aceeași perioada a anului 2018.
1. Oprirea creșterii numărului de amenzi pentru neacordare de prioritate vs 2018.
Avansând spre toamna (August-Septembrie), înaintea campaniei, numărul de pietoni răniți grav a crescut cu 14% față de aceeași perioada a anului 2018.
2. Oprirea creșterii numărului de accidentări grave în rândul pietonilor vs. 2018.
3. Oprirea creșterii numărului de pietoni răniți grav în Decembrie vs. 2018.


Traume ireparabile Traume ireparabile Traume ireparabile

| Client campanie
    Poliția Română

| Autor campanie
    Mercury360 Communication

| Acoperire campanie
    Național

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Când ești la volan găsești multe motive să te grăbești un pic sau să te lași distras numai o clipă. De fiecare dată crezi că ai totul sub control și nu ți se poate întâmpla nimic.
Din păcate așa a gândit fiecare dintre sutele de șoferi care au lovit pieteni în 2018 în România și astfel a crescut numărul de accidente produse din cauza neacordării priorității pe treceri.
Pietonii reprezintă categoria cea mai vulnerabilă în cazul unui eveniment rutier: în 2018 au fost peste 850 de victime, dintre care 761 de persoane au fost rănite grav, 134 au decedat. Un moment de neatenție sau de grabă poate conduce la consecințe fatale.
În timp ce masinile se pot repara și merg mai departe, pietonii rămân cu traume ireparabile: infirmități, atacuri de panică, suferințe ce pot dura toată viața.

În această campanie, Poliția Română a urmărit să stopeze creșterea sezonieră a numărului pietonilor care devin victime în trafic. Impactul a fost măsurat prin oprirea creșterii numărului de amenzi pentru „neacordare de prioritate pentru pietoni” și a numărului de pietoni grav răniți (inclusiv în decembrie, cea mai periculoasă lună).
Nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat fără participarea unor victime reale, care au îmbrățișat cauza și și-au împărtășit voluntar poveștile, astfel încât mai puțini oameni să sufere. Poliția Română este recunoscătoare pentru contribuția lor.


| Date beneficiari direcţi
    Conform cercetărilor internaționale, există 6 tipuri de șoferi în România, majoritatea încadrându-se la categoriile: Competent, Prietenos și Empatic. Doar 7% sunt Dinamici – conduc periculos și cu viteză mare – cel mai mic segment, însă mic și în comparatie cu alte țări participante la studiu (Regatul Unit, Polonia, Italia, Franța, Spania, Turcia). Date oficiale adiționale au confirmat un declin al comportamentului riscant la volan în ultimii 10 ani în România. Aceste rapoarte duc către o premisă: accidentele rutiere nu sunt cauzate de șoferii agresivi, ci de șoferii care nu sunt destul de vigilenți. În acest caz, nu destul de vigilenți în ceea ce privește pietonii.
Șoferii tineri (18-30 ani) comit de două ori mai multe accidente severe decât șoferii experimentați. Sunt de 4 ori mai multe accidente în primul a decât un an mai târziu.


| Strategia și implementarea campaniei
    PIESA CREATIVĂ PRINCIPALĂ – UN EXPERIMENT SOCIAL: creat pentru a deveni un experiment social autentic care să demonstreze vulnerabilitatea pietonilor. Un anunț de vânzare al unei mașini a fost publicat pe Autovit.ro, platforma destinată vânzării și cumpărării de mașini la mana a doua cu cele mai multe vizite din România. Pentru că mașina publicată era aproape nouă, 271 de șoferi și-au manifestat interesul în a vedea mașina. În timpul vizitei, vânzătorul a dezvăluit informația prin care potențialii cumpărători aflau că aceasta a fost implicată într-un accident și a lovit un pieton. Toți vizitatorii au fost șocați. La finalul întâlnirii, o victimă a accidentelor rutiere (pieton) a apărut, povestind experiența traumatizantă de care a avut parte, contribuind la campania de educare pentru o mai multă siguranță pe drumuri. Întregul experiment a fost înregistrat de camere din interior și exterior. Câteva scenarii au fost pregătite pentru a putea aduce în discuție accidentul într-un mod natural. Un scurt video a fost publicat pe rețelele sociale, ducând mai departe mesajul campaniei: “În fiecare an, sute de pietoni sunt loviți de mașini. Mașinile se repară, oamenii nu. Condu responsabil.”

DOCUMENTAREA POVEȘTILOR REALE ALE VICTIMELOR: Cu scopul de a crea empatie, câteva documente video adiționale au portretizat, într-o manieră emoțională, traumele a 5 pietoni deveniți victime

COMUNICARE CONTEXTUALĂ:
PE ȘOSELE: În București, polițiștii au oprit șoferi pe marginea drumul pentru a distribui pliante și pentru a le arăta filmarea publică în urma anunțului de pe Autovit.ro

ONLINE: Pentru maximizarea relevanței, bannere contextuale au vizat persoane care au interacționat cu anunțuri de vânzare a mașinilor second hand pe platformele Autovit.ro și OLX.ro și le-au invitat să urmărească video-ul campaniei.

PR: Campania a fost lansată printr-o conferință de presă. Pentru a genera interes pentru media, Poliția Română a lansat o hartă a celor mai periculoase treceri de pietoni din București & a celor mai periculoase zone.

COMUNICARE DEDICATĂ LUNII DECEMBRIE: În Decembrie, mobilitatea pe drumuri crește, prin prisma drumurilor spre cei dragi de Sărbători. Bannere dedicate cu “spiritul sărbătorilor” au fost create pentru a le aduce aminte șoferilor să aibă atenția sporită în jurul trecerilor de pietoni.



| Impactul campaniei
    1. Numărul de amenzi pentru neacordare de prioritate a pietonilor
Obiective: Stoparea evoluției
Rezultate: – 5%
Reprezentând: 289 șoferi mai precauți

2. Număr al pietonilor grav răniți
Obiective: Stoparea evoluției
Rezultate: – 7%
Reprezentând: Cu 15 cazuri mai puține de pietoni grav răniți

3. Numărul de pietoni răniți grav în luna Decembrie
Obiective: Stoparea evoluției
Rezultate: – 8%
Reprezentând: Cu 9 cazuri mai puține de pietoni grav răniți

În spatele datelor, principalul scop al campaniei a fost de a reduce numărul pietonilor forțați să trăiască cu traume ireparabile. Meritul în execuția creativă aparține victimelor reale ale accidentelor pe trecerea de pietoni, care au împărtășit poveștile emoționante și au făcut din această cauza una personală.
Ca rezultat adițional, campania a fost primită incredibil de bine atât de oameni, cât și de mass-media, generând un discurs pozitiv și o acoperire media ce a depășit așteptările. Printre câteva apariții media neplătite, se numără și apariții în prime-time fără costuri, la emisiunile și știrile cele mai urmărite din Romania: PRO TV “Știrile de la ora 19” și “Vorbește Lumea”; Antena 1 “Observator” și “Neață cu Răzvan și Dani".

Mesajul campaniei și poveștile reale ale victimelor au ajuns la inimile oamenilor, care, prin distribuiri și comentarii, și-au exprimat suportul: “Cred cu tărie că acest video are un impact mai mare decât o amendă.” / “Mașinile se repară, oamenii nu. Ar trebui să ne repetăm asta în fiecare zi, până când vom deveni cu toții conștienți de asta.” / “Greu de urmărit, dar adevărat. O campanie de prevenire de succes”.



| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->