Participanti & Proiecte
Our votes matter!
|
Organizator: Asociatia Un Strop de Fericire |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Proiectul a pornit ca urmare a participarii unei echipe formata din 3 dintre membrii asociatiei in training-ul din cadrul programului de un an European Activist Factory. Training-ul avea ca scop cresterea nivelului de implicare civica a tinerilor prin transmiterea unor cunostinte despre activism social, crearea si implementarea unor campanii si prin oferirea resurselor si a mijloacelor necesare pentru a implementa campanii sociale la nivel local, national sau international.
In cadrul training-ului, echipa, formata din trei tineri cu varste intre 18 si 21 de ani, a identificat lipsa educatiei civice in scoli ca fiind una dintre nevoile beneficiarilor bazandu-se pe prorpia experienta cu sistemul de invatamant. Alte nevoi au fost identificate prin consultarea tinerilor si a datelor statistice disponibile publicului larg.
| Scopul proiectului
Scopul: informarea tinerilor cu varstele intre 16-25 de ani despre importanta votului la alegerile europarlamentare din luna mai 2019.
Obiective:
- desfasurarea de workshop-uri despre importanta votului in clasele a XIIa din liceele si universitatea din Ploiesti si zonele apropiate;
- cresterea gradului de implicarea civica a tinerilor prin motivarea acestora sa voteze si sa isi aleaga reprezentantii;
- combaterea atitudinii de resemnare;
- promovarea ideii de unitate si ca fiecare vot conteaza pentru schimbare.
| Aria geografica
Orasele Ploiesti si Urlati/ Judetul Prahova
| Rezumat
Proiectul a reprezentat o campanie sociala implementata la nivel local. Scopul campaniei a fost sa informeze tinerii cu varstele intre 16-25 de ani despre importanta votului la alegerile europarlamentare din luna mai 2019. Am decis sa implementeam acest proiect deoarece statisticile privind numarul de votanti din 2014 au aratat ca numai 16% din tinerii din Romania au votat in alegerile europarlamentare. De asemenea, scoala nu furnizeaza informatii privind dreptul la vot si implicarea civica a tinerilor, iar acestia de cele mai multe ori au o atitudine resemnata bazata pe credinta ca nimic nu se poate schimba.
Campania a constat in informarea printr-o serie de workshop-uri, desfasurate in institutiile de invatamant partenere si in Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, a grupului de tineri vizati despre importanta votului lor in cadrul alegerilor europarlamentare organizate in luna mai.2019, ca cea mai accesibila metoda prin care se pot implica in comunitatile lor si pot produce o schimbare.
In urma derularii acestui proiect, datorita interesului manifestat de tineri, AUSF a decis sa infiinteze un departament de activism civic. Pe aceasta cale, prin activitatile desfasurate in scoli, asociatia contribuie la constientizarea tinerilor asupra importantei implicarii civice.
In plus, in anul 2019 numarul de alegatori tineri a crescut, dar aceasta este mai mult rezultatul eforturilor combinate ale tuturor campaniilor desfasurate la nivel national.
| Date beneficiari
200 de tinerii intre 16 si 25 de ani din Ploiesti sau zonele apropiate (elevi, studenti, membrii in asociatie etc.)
| Date beneficiari
Asociatia ”Un Strop de Fericire”, Comunitatea Locala
| Activitati
Principalele activitati ale proiectului au constat in serii de workshop-uri in cateva dintre liceele din orasul Ploiesti: C.N. ”Al. I. Cuza”, C.N. ”Mihai Viteazul”, C.N. ”Spiru Haret”, Liceul Teoretic ”Sf. Andrei”; din zonele apropiate orasului: Liceul Teoretic ”Brancoveanu Voda” Urlati; in Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, dar si in cadrul asociatiei noastre.
Workshop-urile aveau ca scop transmiterea de informatii despre activismul civic si importanta votului folosind metode interactive ca: jocul, problematizare, lucrul in echipa.
O alta activitate importanta a fost Ziua Europei care a avut loc pe data de 9.mai.2019. Aceasta a constat intr-un eveniment public in cadrul caruia s-a jucat o piesa scurta despre formarea Uniunii Europene si au urmat momente de dans specifice diferitelor culturi din Europa.In acelasi timp, membrii ai echipe de proiect au intervievat diferiti tineri din participantii la eveniment despre motivele pentru care vor vota. Scopul a fost promovarea ideii de unitate europeana, dar si informarea cu privire la apropierea alegerilor europarlamentare.
Ultima activitate a proiectului a constat in mersul la vot in ziua alegerilor europarlamentare, 26.mai.2019, al membrilor echipei care implinisera varsta de 18 ani.
| Rezultatele proiectului
Principalul rezultatal roiectului a constat in motivarea tinerilor pentru a merge la vot. Desi la nivel national procentul tinerilor care au votat a crescut, acesta nu este in totalitate rezultatul poriectului nostru. In schimb, tinerii asociatiei care au implinit 18 ai au mers la vot in ziua alegerilor si au reusit sa isi motiveze si o parte din prieteni. De asemenea, tinerii cu varsta sub 18 ani care au participat la activitatile din proiect au dovedit un grad mai mare de implicare in activitatile asociatiei, sunt mai preocupati de comunitatea lor si au fost si aproximativ 10 noi inscrieri in asociatie.
In plus, asociatia a stabilit parteneriate cu alte ong-uri, ca Liga Studentilor, si a consolidat parteneriatele cu institutiile de invatamant din Ploiesti.
Un rezultat neintentionat al proiectului a fost infiintarea departamentului de educatie civica in cadrul asociatiei dupa implemnetarea proiectului si implementarea de noi proiecte bazate pe informatia si rezultatele acestuia.
| Bugetul
2500
| Parteneri
Liga Studentilor din Centrul Universitar Ploiesti; Global Intelligence; Colegiul National ”Alexandru Ioan Cuza” Ploiesti; Colegiul National ”Mihai Viteazul” Ploiesti; Liceul Teoretic ”Sf. Andrei” Ploiesti; Colegiul National ” Spiru Haret” Ploiesti; Liceul Teoretic ”Brancoveanu Voda” Urlati; Shokkin Group International; Consiliul Europei; Fundatia Europeana pentru Tineret.
| Website proiect
https://shokkinint.wixsite.com/activistfactory/you-act-romania