Participanti & Proiecte
Brighter Homes / POD cu POD luminezi o casă
|
Organizator: GRAFFITI PUBLIC RELATIONS |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
12,5% dintre gospodăriile din România sunt încă afectate de lipsa energiei electrice, fapt care conduce la dificultăți de tip educațional și socio-economic și chiar la excluderea socială: copiii ajung să-și scrie temele la lumina lumânărilor, iar bătrânii nu se simt în siguranță în propriile locuințe. (Uniunea Europeană, 2019).
Spălarea în apă rece. O înțelegere mai profundă: 60% din consumul de energie al unei mașini de spălat provine din încălzirea apei.
| Scopul campaniei
Ariel își asumă misiunea de a contribui la asigurarea independenței electrice pentru cei aflați în dificultate, educând consumatorii să spele în apă rece și reinvestind energia economisită de aceștia în iluminatul caselor fără energie electrică în România.
Obiective: introducerea temei legate de lipsa surselor de energie electrică în zonele cele mai izolate din țară pe agenda publică și generarea de awareness cu privire la soluțiile superioare de curățare oferite de Ariel, care au impact minim asupra mediului.
| Client campanie
Ariel, Procter & Gamble
| Autor campanie
Ariel x Carrefour, în parteneriat cu ViitorPlus
| Acoperire campanie
Național în comunicare, comuna Scărișoara în acțiunea propriu-zisă.
| Descriere campanie
Brandul Ariel, parte a portofoliului Procter & Gamble, își propune să îmbunătățească constant experiența de acasă și viața oamenilor din comunitățile în care își desfășoară activitatea, cu ajutorul celor mai avansate tehnologii. Astfel, în parteneriat cu Carrefour și ONG-ul ViitorPlus, am lansat Brighter Homes/POD cu POD luminezi o casă, o platformă pe termen lung menită să educe consumatorii să spele în apă rece, reinvestind energia economisită de aceștia în iluminatul locuințelor din mediul rural din România, unde oamenii nu au acces la nicio sursă de energie electrică.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiari direcți – locuitorii comunei Scărișoara, județul Alba - zonă izolată din Munții Apuseni care nu are acces la energie electrică.
Beneficiari indirecți:
• Toți cei care spală rufe: tineri profesioniști, familii cu copii, familii tinere, părinți singuri, tineri.
| Strategia și implementarea campaniei
Idee creativă: POD cu POD luminezi o casă.
De fiecare dacă când utilizezi produsul Ariel PODS, te bucuri de impecabil în propria casă, dar contribui și la iluminarea casei altcuiva. Fiecare produs achiziționat înseamnă un angajament de a spăla în apă rece și, de asemenea, o donație pentru campanie.
Aducerea ideii la viață:
Pasul 1: Am dezvoltat ElectricPOD-ul.
Împreună cu ingineri și specialiști în domeniul energiei regenerabile, am dezvoltat o instalație prototip, pe care am denumit-o ElectricPOD și care are scopul de a-i ajuta pe beneficiarii din zonele izolate să aibă acces la electricitate.
Caracteristicile instalației ElectricPOD:
• soluție simplă cu priză și întrerupător
• 100% independentă, furnizând energie verde/regenerabilă/nepoluantă, fără costuri lunare
• sustenabilă și durabilă, cu o durată lungă de viață
• replicabilă – se produce în masă
Pasul 2: Ne-am unit forțele.
În parteneriat cu ONG-ul ViitorPlus, am identificat care sunt comunitățile care au nevoie de ajutor. Principalul criteriu pe care l-am luat în considerare a fost lipsa accesului la electricitate și imposibilitatea gospodăriilor de a se conecta la rețeaua locală de energie electrică. Alături de Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din țară, am obținut expunere la nivel național și, de asemenea, la raft.
Pasul 3: Am instalat primele prototipuri.
Am reușit să oferim beneficiarilor acces la electricitate regenerabilă pe termen nelimitat, instalând în casele lor kit-urile fotovoltaice.
Pasul 4: Am comunicat rezultatele.
Am dezvoltat o serie de materiale, incluzând un comunicat de presă, articole și un video de campanie, reușind să aducem poveștile de viață ale beneficiarilor, precum și ElectricPOD-ul mai aproape de public, în timp ce le-am reamintit oamenilor că și ei pot face un bine cu fiecare produs Ariel cumpărat.
Pasul 5: Am câștigat mai mult.
Voci renumite și interesate de sustenabilitate, lifestyle și tehnologie au decis să promoveze campania noastră pe canalele lor de Social Media și să își încurajeze comunitățile să se implice.
| Impactul campaniei
Ariel, împreună cu Carrefour și ViitorPlus, a reușit să dezvolte o platformă de sustenabilitate pe termen lung, menită să educe consumatorii despre cum să obțină rezultate impecabile, având totodată un impact pozitiv în comunitățile care au nevoie de ajutor.
Impact:
• Energie electrică adusă în comuna Scărișoara, Județul Alba, în primul an al programului.
• 47 de articole în presă, incluzând unele dintre cele mai renumite publicații din țară, (PRO TV News, Mediafax, Ziare.com etc.), promovând ideea de spălare la 30 de grade, cu scopul de a salva energie electrică, reinvestită ulterior de către Ariel în comunitățile din România care trăiesc în întuneric.
• 100% reacții pozitive despre cauză și brand, atât din partea beneficiarilor, cât și din partea publicului.
• Peste 20 de influenceri s-au alăturat inițiativei.
| Buget
| Partenerii campaniei
| Website campanie