Participanti & Proiecte
ITFest
|
Organizator: Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest Timisoara |
|
Categorie: Dezvoltare economică și socială |
Proiectul ITFest a fost conceput pentru toţi pasionaţii de IT promovând educaţia non-formală. Acest proiect doreşte să completeze cunoștinţele dobândite de către studenţi într-un mod cât mai plăcut, să pună în practică orele de teorie, dar și să-i aducă pe studenți în contact cu tehnologii noi pe care un IT-ist trebuie să le cunoască. Grupul țintă este reprezentat de tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani. Beneficiarii direcți sunt persoanele din ciclul liceal sau gimnazial până la tinerii adulți, proiectul având evenimente ce sunt accesibile pentru orice grup de vârstă care este pasionat de tehnologie. Pasionații de campionate de jocuri video, hackathon sau de producții animate japoneze pot găsi în acest proiect evenimente pe gustul lor.
| Scopul proiectului
Scopul principal al proiectului este de a crea un spaţiu plăcut de învăţare, colaborare şi perfecţionare pentru tinerii din România interesați de domeniul IT.
Obiective:
dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice din domeniul IT în rândul a 1000 de tineri cu vârste cuprinse între 14 - 35 de ani;
dezvoltarea personală și profesională a tinerilor pentru a-i integra pe piața muncii actuale;
crearea unui mediu ideal pentru potențiali angajați și reprezentanți ai companiilor relevante din domeniu de a interacționa;
oferirea unui mediu de socializare pentru tineri în context pandemic.
| Aria geografica
Timiș, Timișoara
| Rezumat
ITFest este un proiect care a fost conceput pentru toți tinerii pasionați de IT, promovând atât educația non-formală, cât și un mediu în care tinerii își pot testa cunoștințele. Acest proiect dorește să completeze abilitățile obținute de către studenți într-un mod cât mai plăcut, pentru a pune în practică orele de teorie acumulate în facultate și pentru a experimenta cele mai noi tehnologii din domeniul IT (tehnologii folosite de companiile din Timișoara). Scopul principal al proiectului este de a crea un spațiu comun de învățare, colaborare și perfecționare pentru tinerii din România. Pentru a putea duce la îndeplinire acest scop, ITFest îşi propune să stabilească legături de colaborare între tineri pasionaţi de lumea informaticii, companii şi cei mai buni profesionişti în domeniu.
În cea de-a XV-a ediţie, proiectul ITFest urmăreşte atât dezvoltarea, cât şi specializarea tinerilor în diferite domenii din IT. Pe lângă acestea, ITFest include și o serie de concursuri pentru pasionații de jocuri în rețea. În cadrul lor, tinerii care își doresc să se afirme în campionate de LoL, CS:GO sau Rocket League sunt invitați să se înscrie individual sau în echipă, în funcție de jocul ales, pentru a câștiga premii de neratat.
În același timp, ITFest oferă oportunitatea tinerilor pasionați de producții animate japoneze să participe la evenimente inedite prin cea mai recentă secțiune introdusă în proiect - concursul iCONical. Este un concurs de cosplay, ai cărui participanți sunt evaluați de către o echipă de cunoscători și sunt premiați pentru calitatea costumațiilor prezentate. Astfel, ITFest oferă membrilor comunității IT oportunitatea dezvoltarea profesională, dar și de afirmare a unor aptitudini.
| Date beneficiari direcţi
Publicul țintă al proiectului este format din tinerii interesați de domeniul IT cu vârste cuprinse între 12 - 35 de ani și cei ce doresc să învețe mai multe despre acesta, în vederea unei posibile cariere.
| Activitati
Ediția 2020 s-a desfășurat exclusiv online. Prima activitate a fost crearea unui plan media și asigurarea vizibilității proiectului în social media. A urmat planificarea proiectului de către echipa de organizare, contactarea potențialilor sponsori, invitați, profesori și jurați.
Principalele activități din ediția a XV-a a proiectului au fost workshopurile și conferințele în cadrul cărora s-au abordat diferite teme precum: „Sfaturi pentru o carieră de succes în IT”, „Introducere în Game Development” sau „Ethical Hacking”. Subiectele dezbătute au oferit o viziune din interior privind angajabilitatea, antreprenoriatul în IT și sfaturi pentru lansarea ca freelancer sau în cadrul unei companii ca IT-ist începător.
În continuare, au fost organizate: concursurile de programare Hackathon, Algoritmică, Capture The Flag (CTF), concursul de tip cosplay pentru fanii producțiilor animate iCONical și competițiile de jocuri video LAN Party, cu jocurile - League of Legends, CS:GO, Hearthstone, Rocket League și Board Games.
Atât competițiile, cât și webinariile au fost redate în regim Live pe pagina de Facebook a proiectului printr-un sistem de streaming. Astfel, a fost asigurată și continuitatea proiectului, deoarece sesiunile online pot fi regăsite și consultate de participanții care nu au reușit să ajungă la evenimentele online din varii motive, informația fiind mereu accesibilă pentru ei.
Activitățile au fost însoțite de premii pe măsură în cadrul concursurilor.
| Rezultatele proiectului
Proiectul a vizat în principal implicarea tinerilor în activităţi de educaţie și formare profesională. Derularea cu succes a acestui proiect a dus la creşterea încrederii în forţele proprii ale tinerilor implicați, oferind o mai bună înțelegere a mediului digital și facilitând posibilitatea angajării în
domeniul IT.
În urma workshopurilor și conferințelor, participanții au obținut următoarele aptitudini și cunoștințe:
1. Construirea de la 0 a unei rețele;
2. Ce sunt elementele de pentesting, scripting, crypto și social engineering din domeniul de hacking etic;
3. Cum să începi o carieră în web design;
4. Cum să creezi un joc video;
5. Tips&tricks pentru o carieră de succes în IT;
6. Elemente de marketing în IT;
7. Cum să obții un job în IT în 12 luni fără nicio experiență anterioară;
8. Cum să îți începi o carieră în IT ca freelancer.
În urma proiectului au fost obținute următoarele efecte generale la nivelul participanților:
1. Dezvoltarea competențelor în domeniul IT, în raport cu cele mai noi tehnologii, a 1000 de participanți, pe o perioadă de 14 zile;
2. Crearea unui mediu propice dezvoltării profesionale și personale a 1000 de participanți pe o perioadă de 14 zile;
3. Facilitarea colaborării celor 1000 de participanți cu actori și companii de specialitate în IT în perioada de 14 zile de desfășurare a proiectului.
| Bugetul
11112
| Parteneri
Amber, DrinkIT, Hack The Zone, InSites Consulting, Libertate.init(), Savnet, Te fac programator, Vlog de IT, Loolish Gaming, My PC, MTDesign, Consiliul Județean Timiș, FITT, SciTech Software, ANOSR, Catalyst, Consiliul Elevilor, Liga AC, UVT, Savnet, Unlock Games, Express Book
| Website proiect
http://itfest.osut.ro/