Participanti & Proiecte
Telverde pentru sprijin psihologic și suport social
|
Organizator: Proacta EDU |
|
Categorie: Servicii de Asistență socială |
Proiectul a luat nastere odata cu instalarea starii de urgenta in Romania, in contextul pandemiei 2020.
| Scopul proiectului
Oferirea unei linii de suport psihologic si sprijin social intr-un mod rapid, eficient si accesibil oricarei persoane din tara.
| Aria geografica
Nationala
| Rezumat
In perioada starii de urgenta Asociatia Proacta EDU in parteneriat cu DSU si Digi Romania a operationalizat peste 11.000 de minute si peste 1300 de apeluri venite de la populatie pentru sprijin psihoogic si suport social.
| Date beneficiari direcţi
Persoane cu atac de panica, anxietate crescuta, oameni singuri - 1300
| Activitati
-Linia a fost disponibila de luni pana duminica in intervalul 8.00-24.00 si a fost organizata sub forma de centru la care au fost prezenti 6 operatori / tura x 4 ture ( minim 2 psihologi / tura ) si inca 10 psihoterapeuti care au oferit suport online.
-Ca numar de accesari a fost al treilea telefon cunoscut in starea de urgenta dupa 112 si Telverde pentru informatii Covid 19 cu care am colaborat prin directionarea beneficiarilor reciproc in functie de context.
| Rezultatele proiectului
TelVerde pentru suport psihologic si sprijin social
Proiect operationalizat de DSU si Proacta EDU
Conform datelor oferite de catre operatorul de telefonie mobila, in perioada 20.04.2020 – 18.05.2020 au
fost contorizate aprox. 1600 de apeluri si peste 11000 de minute de convorbire.
Statistici generale:
Statistici generale
Sex Feminin 52%
Masculin 48%
Varsta
Media 54 ani
Min. 14 ani
Max. 83 ani
Localitati principale
Bucuresti 14%
Timisoara 4%
Diversitate ridicata a localitatilor -
82%
Motive
Atac de panica(1) 28%
Depresie(2) 22%
Anxietate(3) 19%
Tentative de suicide* 1%
Solicitari informatii
medicale 4%
Solicitari sociale 8%
Solicitari consiliere
psihologica de lunga
durata(4)
9%
Altele(5) 10%
Explicatii motive:
(1) – Contactarea se face in timpul unui atac pe panica, insa exista si apelanti care acuza un istoric confirmat al acestor
trairi frecvente si solicita recomandari pentru a diminua frecventa.
(2) – Se cunoaste in prealabil un diagnostic depresiv, motivul apelului constand in activarea/ reactivarea simptomatologiei
specifice.
(3) – Teama generalizata cauzata de pandemie; stare de incertiudine, frica cauzate de restrictiile sociale.
(4) – Solicitare pentru inceperea unui proces terapeutic de lunga durata.
(5) – Mesaje de felicitare pentru voluntari si initiativa, opinii diverse legate de pandemie.
| Bugetul
73500
| Parteneri
Departamentul pentru Situatii de Urgenta ( DSU) , Digi Romania
| Website proiect