close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



UA made in RO



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Conform ONU 3,5 milioane de ucraineni au fost forțați să-și părăsească locuințele și să caute siguranță în afara țării lor. Zeci de mii de oameni au ales să rămână în România, sperând că violența va înceta curând și vor putea reveni la viața lor normală. Din păcate, acest scenariu devenea din ce în ce mai puțin probabil pe măsură ce timpul trecea. Acești oameni se aflau în poziția de a căuta noi opțiuni pentru a-și câștiga existența în țara adoptivă. Asociația Pentru Bine și-a propus să lanseze un proiect ambițios de integrare economică al refugiaților ucraineni într-un context social complicat. Pentru că membrii asociației au fost prezenți în prima linie la Gara de Nord din București la începutul războiului, am fost foarte conștienți de provocările cu care se vor confrunta refugiații ucraineni: barierele lingvistice și legislative.

| Obiectivele campaniei
    Campania UA made in RO și-a propus să:

1. Să premieze 11 viitori antreprenori ucraineni refugiați în România din cauza războiului.
2. Să informeze și să educe potențialii refugiații ucraineni cu privire la proiectul UA made in RO cu scopul de a strânge un total de 50 de idei de afaceri până în data de 20 noiembrie 2022.
3. Să creeze o comunitate în jurul refugiaților ucraineni cu spirit antreprenorial care, în ciuda contextului complicat, văd o oportunitate în a-și deschide o afacere în România.


UA made in RO UA made in RO UA made in RO UA made in RO UA made in RO

| Aria geografica
    Campania se adresa refugiaților ucraineni din toată țara.

| Rezumat
    Pe 24 februarie 2022, Rusia a invadat Ucraina și, ca urmare, cetățenii ucraineni au fost forțați să-și părăsească orașele și satele și să caute refugiu în țările vecine. Mulți dintre aceștia au ajuns în România, însă puțini au rămas. Refugiații ucraineni credeau că se află temporar în România și că se vor întoarce în curând acasă. Din păcate, conflictul a continuat. Odată ce nevoia de ajutor umanitar urgent de la graniță s-a diminuat, autoritățile române, împreună cu societatea civilă formată din ONG-uri și voluntari, inclusiv Asociația Pentru Bine, au fost nevoite să treacă de la etapa de criză la cea de-a doua fază: integrarea.
Asociația Pentru Bine a decis să le ofere cetățenilor ucraineni rămași în România tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și reconstrui, reproiecta și de a-și revendica dreptul la o viață sigură și prosperă. Cum? Prin dezvoltarea unui program care să faciliteze incluziunea socio-economică a refugiaților ucraineni prin antreprenoriat. Datorită experienței cu mediul antreprenorial, Asociația Pentru Bine a lansat un incubator de afaceri special dedicat ucrainenilor cu spirit antreprenorial care au fugit din calea războiului.
UA made in RO devine primul proiect de integrare socială și economică a refugiaților ucraineni prin antreprenoriat. Lipsa informațiilor cu privire la numărul celor care au decis să rămână în România, cât și dacă cei rămași văd un viitor antreprenorial în România, a născut întrebarea: sunt refugiați ucraineni care își doresc să deschidă o afacere în țara noastră? 241 de persoane și-au înregistrat ideile de afaceri în platforma noastră, de 5 ori mai multe decât obiectivul inițial. În decembrie 2022, Asociația Pentru Bine a premiat 11 ucraineni cu idei de afaceri pregătiți să devină antreprenori în România.


| Date beneficiari direcţi
    Publicul țintă al proiectului UA made in RO a fost format din refugiații ucraineni cu spirit antreprenorial. Majoritatea au venit cu puține resurse financiare, însă acești oameni sunt mai mult decât niște refugiați neajutorați. Sunt oameni de afaceri, artiști, dezvoltatori de software, brutari, fotografi, meșteșugari, cofetari, psihologi. UA made in RO vorbește cu ucrainenii, care în ciuda situației complicate, văd o oportunitate în a-și deschide o afacere în România. Ne adresăm celor care au rămas și care vor să deschidă o afacere: o brutărie, un salon de coafură, o cafenea. O parte din aceștia postau deja despre serviciile sau produsele pe care ar putea să le ofere spre vânzare pe grupuri de Facebook precum UNIȚI PENTRU UCRAINA. Acesta a fost un semn că cei pe care îi căutam existau și erau pregătiți să deschidă o afacere.

| Activitati
    Refugiații ucraineni au dreptul nu numai la o viață sigură, ci și la o viață prosperă. Proiectul UA made in RO a constat în lansarea unui incubator de afaceri special dedicat ucrainenilor cu potențial antreprenorial în urma căruia aceștia puteau câștiga burse în valoare de 4000 de Euro pentru a-și lansa afacerea. Potențialii antreprenori ucraineni se confruntau cu o serie de provocări specifice: bariera lingvistică, bariera financiară (nu aveau acces la împrumuturi), lipsa unui sistem de suport, adaptarea la piața din România, lipsa de cunoștințe în domeniul legal, stigma legată de statutul de refugiat. Programul a constat în patru faze: identificarea punctelor de contact (potențialii antreprenori ucraineni erau greu de găsit); înregistrarea formularelor (1 lună pentru a-și înregistra ideea de afaceri), selecția a 11 idei de afaceri; un program intensiv de o lună (workshops, evenimente de networking, un grup online pentru schimb de idei, sesiuni de mentorat); finanțarea (4000 Euro per afacere). Am lansat un call for entries invitându-i pe ucrainenii cu o idee de afacere să completeze formularul disponibil pe www.uamadeinro.ro. Pentru a ne informa publicul țintă, am creat conturi de social media pe Facebook, Instagram și LinkedIn disponibile în ucraineană, rusă, engleză și română. Am folosit aceste canale pentru a crea conținut care să informeze și să atragă publicul țintă. Rețelele de socializare erau singura sursă de informație pentru ucraineni refugiați în România. Pe lângă rețele noastre de socializare, am folosit și grupurile de Facebook, WhatsApp și Telegram.
Juriul UA made in RO a fost format din antreprenori locali, profesioniști în business, marketing și comunicare. Cu ajutorul lor am realizat o serie de interviuri care au servit drept conținut valoros. Interviurile au fost postate pe canalele de social media UA made in RO. În plus, aceștia și-au folosit propriile canale pentru a susține proiectul. Am participat la un târg de job-uri în București organizat de Jobs for Ukraine unde am prezentat proiectul și am distribuit pliante. Aceleași pliante au fost distribuite și în centrele pentru refugiați. Canalele media clasice nu au fost relevante întrucât publicul țintă avea o serie caracteristici particulare: erau refugiați de război și locuiau în toate orașele din țară, o mare parte din ei nu vorbeau română sau engleză, trebuiau să aibă o pasiune care putea fi transformată într-o mică afacere, trebuiau să își dorească să devină antreprenori în România


| Rezultatele proiectului
    241 de refugiați ucraineni și-au înregistrat ideile de afaceri în platforma noastră, de 5 ori mai mult decât obiectivul nostru inițial. Juriul a selectat 11 idei, iar timp de o lună câștigătorii au trecut prin sesiuni de mentorat, întâlniri de networking, au avut acces la un grup online special dedicat lor și au participat la workshops cu specialiști din domenii importante cu ajutorul cărora au dobândit cunoștințele necesare pentru lansarea și creșterea unei afaceri în România. La finalul programului UA made in RO, fiecare câștigător a primit un grant în valoare de 4000 Euro.
În ceea ce privește rezultatele de media online campania a generat 103.000 impressions și a ajuns la 11.000 unique users. Prin campania de social media ne-am propus să trimitem cât mai mulți utilizatori pe site, unde să afle mai multe despre proiect. În Meta existau 6.200 de utilizatori vorbitori de ucraineană care accesau platformele din România, iar campania noastră a ajuns la 6.900. O acoperire de 100% (nr de utilizatori diferă pentru că în timpul campaniei, universul era mai mare, apoi a scăzut pentru că mulți ucraineni au părăsit România).De menționat este și faptul că acest proiect este unul de nișă, lansat într-un moment în care sprijinul umanitar pentru refugiații ucraineni era pe un trend descendent. În plus, un fenomen de reacție împotriva refugiaților câștiga amploare la acea vreme. Am avut și comentarii negative precum: „Ar trebui să deschidă afaceri în propria lor țară”. De asemenea, România a fost și este în continuare o țară de tranzit pentru refugiații ucraineni. În comparație cu cei care au intrat în România începând cu februarie 2022, au rămas foarte puțini, iar dintre aceștia, și mai puțini au avut dorința de a-și deschide o afacere în țara noastră.
Trei afaceri ale refugiaților ucraineni au fost deja lansate: JuliJoli - handmade home decor, Limiso - îmbrăcăminte de in pur pentru copii și cabinet de psihologie Anna Ulianko - terapeut psiholog. Celelalte afaceri se află în faza de pre-lansare.


| Parteneri
    MultimediaEst
RAN Communication
Edy Creative Webdesign


| Despre organizator
    Next Advertising. Agenție full service. Antreprenori din 2000.
Valorile noastre: creativitate, umanitate, claritate, colaborare.
La Next creăm un mediu de lucru sănătos pentru ca talentele noastre să fie puse în valoare în proiecte de comunicare.


| Website proiect
    https://uamadein.ro



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->