Participanti & Proiecte
Program Card Comunitar
|
Organizator: Fundatia Comunitara Covasna |
|
Categorie: Programe |
Rolul fundatiei comunitare, este dezvoltarea comunitai prin implicarea factorilor locali, cum sunt firmele si ONG-urile. Contextul programului a fost dezvoltarea unei fond de finantare pentru initivele comunitatii, cu implicarea firmelor locale si a cetatenilor. Un alt context a proiectului este promoarea magazinelor si produselor locale din comunitate si impelmentarea unei program eficient pentru acesta. Grupul tinta cetateni din Sf. Gheorghe si din judetul Covasna, un nr. aproximativ 40000 de oameni, si 10 firme locale. Beneficiarii proiectului sunt firmelele locale care pot mentine cumparatorii. Comunitatea locala aproximativ 60000 de oamnei, 50 de ONG-uri care vor avea un fond de finantare pentru initiative comunitare.
| Scopul programului
Scopul programului este dezvoltarea comunitaii locale prin resurse proprii.
Obiectivele specifice:
Introducerea metodei de strangere fonduri card comunitar, implicand 2000 persoane in 4 luni.
Realizarea unei campanie de informare in randul cetatenilor din Sf. Gheorghe.
Implicarea 10 voluntari in programul card comunitar, pentru destribuire.
Dezvoltarea unei fond in valoare de 10000 lei, in 4 luni.
| Aria geografica
Programul este o initiativa judeteana, pana la sfarsitul anului 2011, au fost incluse in program din judetul Covasna, orasul Sf. Gheorghe si orasul Covasna. In anul 2012 vor fii incluse inca doua orase din judet, orasul Baraolt si Targu Secuiesc.
| Rezumat
Nevoia identificata de catre fundatie este de a dezvolta un mechanism care sa generze un fond permanent, din care se pot finanta proiecte comunitare din judetul Covasna. Obiectivele vizate au fost: Introducerea metoda de strangere fonduri Crad Comunitar, 2000 la sfarsitul anului 2011. Implicare doi parteneri locali in program. Strangerea unei sume 8000 de lei pana la sfarsitul anului 2011.Activitati implementate in cadrul programului, au fost: festivitatea de introducere a cradului comunitar cu participarea cu 80 de persoane. Implicare voluntari care au ajutat la procesul de introducere card comunitar. Realizarea saptamanii a cardului comunitar unde au fost introduse primele 2000 de carduri comunitare. Realizarea campanii de informare in care au fost promovat cardul comunitar si facilitatile acestuia prin folosinta in unitatile partenere.
Rezultatele obtinute in cadrul programului:
10000 de carduri introduse la sfarsitul anului 2011, asta inseamna 10000 de utilizatori, care au card comunitar. 18 voluntari care au participat la procesul de inregistrare card comunitar, numarul orelor lucrate 236. Sapte firme implicate in program cu 15 unitati din Sf. Gheorghe si din orasul Covasna. 27.461 RON strans in fondul comunitar in perioada 08 august - 31 decembrie 2011.
| Date beneficiari
Categorii public tina directi au fost 2000 de cetateni din orasul Sf. Gheorghe si judetul Covasna.Tipul acestora locuitori locali, care sunt responsabili pentru comunitatea lor. Beneficiari directi 8 unitati de magazine care pot mentine cercul de cumparatori si 2000 de beneficiari care in urma folosiri cardului comunitar, primesc reduceri la cumparturi. Resposanbilizarea cetatenilor sa facut printr-o campanie in mass-media locala, prin implicarea voluntarilor activ in programul card comunitar.
| Rezultatele programului
Rezultatle programului in perioada august-decembrie, au depasit asteptarile fundatie, acest program este cel mai popular program comunitar din ultimi 20 de ani. Rezultatle sunt perioadei sunt:
10000 de persoane implicate in program, care utilizeaza carduri comunitare, 10000 de carduri comunitare puse in functiune in unitatile partenere.
7 firme locale incluse in program, cu 15 unitati din Sfantu Gheorghe si din orasul Covasna.
27000 lei colectate in fondul comunitar Covasna pna la data de 31 decembrie 2011.
18 voluntari implicati in derulalrea programului, care sa rezultat 263 ore de voluntariat.
Un banner urias amplasatin centru orasului pentru promovarea programului, timp de 4 luni.
100 afise, 500 de pliante, 8 standuri de inregistrare realizate, ampalsante in magazine.
3000 de oameni care au adresa email, primesc newsletter lunar despre rezultate programului, banii stransi.
Un eveniment de deschidere organizat cu participare a 80 de persoane.
In perioada august-decembrie 2011 despre cardul comunitar a aparut 22 de articole in 6 ziare locale si natonale, asta inseamna 142000 aparitii. 4 inteviuri de radio, 2 aparitii in televizune.
Efecte neintetionate nu au fost in acesta perioada.Scopul si efectele au fost atinse prin construirea unei strategiei de comunicare intense, si dupa o strategie foarte intensa.
| Bugetul programului (in RON)
14000
| Parteneri
Parteneri implicate in program sunt: Banca OTP, Reteaua de magazine Bertis cu 7 unitati, Magazinul Merkur din Sf. Gheorghe, Cofetaria Aria, Agentia turistica Transilvania Tourism Service, Restaurantul Libertis, Fast Food Big Mama, Bertis Pub. La introducerea cardului au facut parte parteneri: Fundatia Comunitara Odorheiu Scuiesc, Asociatia Pentru Relatii Comunitare, Asociatia Tinerilor Maghiari din Sf. GHeorghe, Primaria Sf. Gheorghe
| Website-ul programului
www.hka.ro