Participanti & Proiecte
Busteni Integrat&Buletin de Busteni - model de buna practica
|
Organizator: |
|
Sectiune: Dezvoltare economică și socială |
Turismul se prezinta si se dezvolta la intamplare in statiune. Citind reactiile turistilor la diferite evenimente sau recenziile acestora, am constatat o lipsa de comunicare pe mai multe paliere. Erau turisti care ar fi dorit o masa cu specific romanesc, sa cunoasca obiective turistice, sa participe la evenimente, patroni de pensiuni cautau oameni pentru angajare si nu gaseau, diferite servicii erau oferite la nivel local (producatori) si acestea nu erau cunoscute. Astfel s-a simtit nevoia unui produs care sa integreze totul.
Mai adaugam si teama unor turisti de a plati avans deoarece se temeau de o inselatorie.
| Scopul proiectului
Crearea unui produs eficient la indemana pietei.
Obiective: o baza de date cu structuri de cazare si servicii de diferite tipuri, stabilirea produsului ca forma si intre ce marje poate functiona, promovarea produsului,rezultate si concluzii fixate de mersul lucrurilor.
| Acoperire
Busteni/jud.Prahova
| Rezumat
Lucrand multi ani in turism am sesizat nevoia existentei in statiunea Busteni a unui produs care sa aduca eficient fata in fata,cererea si oferta. Ma refer la turist si la servicii complexe de care poate beneficia, la vanzator si cumparator, la angajator si persoana in cautarea unui loc de munca.
In aceasta statiune informatiile nu exista adunate intr-un tot unitar, astfel ca sunt situatii in care un turist nu stie de anumite evenimente sau nu beneficiaza de toate serviciile oferite. De asemenea, statiunea fiind eminamente turistica trebuia intalnita cererea cu oferta intr-un spatiu comun.
Obiective: alcatuirea unei baze de date, forma produsului, proba practica a functionarii, promovarea produsului,rezultate.
Activitati:circa 2 luni de zile de iesiri in teren pentru strangere informatii; crearea unui website gratuit; documentare privind forma produsului si instrumentele sale; opinii ale altor specialisti.
Resurse: personale (salariu de profesor), cunostinte de editare, experienta in turism, calculator.
Rezultate: cerintele pietei si impactul cu realitatea au conturat produsul intre anumite coordonate. Acesta s-a numit "Busteni Integrat" avand ca scop integrarea ofertelor locale in vederea cresterii calitatii serviciilor turistice si complementare in statiunea Busteni, precum si promovarea imaginii de destinatie turistica adecvata. Ca atare toate actiunile culturale, turistice, migrarea fortei de munca, cereri si oferte, au fost reunite sub aceasta idee.
Au aparut trei instrumente:
1. Un serviciu de verificare fizica a rezervarilor/cazarii. Acest instrument ajuta turistul sa nu trimita avans in locatii mai putin cunoscute,inainte de o terta verificare fizica.
2. Un buletin/news de orientare in statiunea Busteni.
3. Un tur cultural-istoric prin statiune.
| Date beneficiari direcţi
Circa 1000 de Turisti ajung zilnic in statiunea Busteni.
Sunt circa 300 de unitati de cazare/operatori in turism.
Circa 2000 de localnici lucreaza in domeniul ospitalitatii.
| Activitati
Activitati:
- deplasari in teren in vederea depistarii structurilor de cazare si a capacitatii acestora, plus metode de contact si servicii oferite.
- crearea unui website in care sa existe unitatile de cazare, cu foto si servicii actualizate, la acestea adaugandu-se diferite informatii relevante, de regula si ultimele recenzii.
- crearea instrumentelor, verificarea functionalitatii acestora
- adunarea orarelor de functionare a tuturor operatorilor comerciali, cu influenta in zona turistica, a nr. de telefon, a ultimelor oferte.
- monitorizarea site-urilor, grupurilor de anunturi, verficarea fizica a avizierelor primariei.
- crearea unor metode de promovare de tip pliant fizic, nu doar site.
- inserarea unor coduri QR pentru functionarea produsului.
| Rezultatele proiectului
Beneficiile au fost evidente si logice. Un produs care pune in legatura cererea si oferta ajuta turistul si localnicul, angajatorul/intreprinzatorul local vs. forta de munca, este de mare utilitate. Locala, desigur. Dar produsul poate fi replicat si poate suferi un upgrade din multe puncte de vedere. Varianta de acum este la nivel Basic.
Nu au existat reactii negative.
Rezultate neintentionate: s-a dovedit ca din 3 instrumente, unul este foarte greu de implementat (serviciul de verificare fizica a rezervarii) si nu datorita structurilor de cazare ci pentru ca turistul roman nu este suficient de educat, de prevazator.
Al doilea instrument, turul cultural-istoric a fost gasit ca interesant insa, clientii au fost preponderent trimisi de structurile de cazare ca metoda de umplere a timpului liber. Nu a functionat prea bine afisajul fizic in legatura cu acest instrument.
Ultimul instrument al produsului este si cel care functioneaza la un randament multumitor. Este vorba de un news, un buletin ce reuneste toate serviciile din statiune.
Acest news, numit initial Buletin de Busteni, a trebuit sa i se schimbe denumirea, in ultimele luni ale anului 2023 (in Turist in Busteni), deoarece era confundat cu un ziar electoral, care prezenta realizarile administratiei ("Obiectiv de Busteni" era numele acestuia).
| Parteneri
0
| Despre organizator
Imi doresc ca experienta personala din diferite domenii sa fie de ajutor societatii, in ideea de a schimba lucrurile si de a face o lume mult mai buna.
Exista un portofoliu cu rezultate concrete in domeniul turismului, mediului, culturii,istoriei,religiei, miscarii in natura, didactic.
Categorii de beneficiari: tineri, persoane adulte care calatoresc, autoritati, mass-media, localnici.
Periodic prin articole sau diferite produse incerc sa fac lucruri de interes general.
| Website proiect
https://bustenintegrat.wordpress.com