Participanti & Proiecte
O poveste DIXIT
|
Organizator: Asociatia Magic Seniors |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
În multe centre de zi pentru vârstnicii singuri din țară, creativitatea și funcțiile cognitive sunt menținute doar prin intermediul orelor de lucru manual. În anul 2019, o dată ce am introdus jocul de Scrabble în centrele pentru seniori, i-am întrebat pe seniori dacă și-ar dori să participe la un joc, DIXIT, ce sporește imaginația, participarea și implicarea socială a vârstnicilor, fapt ce diminuează riscul de excluziune pe criteriul vârstei. Răspunsul a fost afirmativ. Identificând astfel nevoile de a socializa și de a fi creativi ale vârstnicilor, o dată cu jocul Scrabble, punctele de pornire ale proiectului DIXIT au fost cât se poate de clare: continuarea și îmbunătățirea unui program de jocuri în context intergenerațional (jocul de Scrabble desfășurându-se și el în context intergenerațional).
| Scopul proiectului
Scopul: îmbunătățirea calitatății vieții seniorilor beneficiari de servicii sociale din 4 orașe prin implementarea unui program al jocului de societate creativ DIXIT, menit a combate discriminarea, marginalizarea și a menține creativitatea oamenilor în vârstă. Obiectivele au fost:1.90 de seniori din 9 centre de servicii sociale pentru seniori din 4 orașe,au avut o stare psihică mai bună cu ajutorul sesiunilor de Dixit;2.9 psihologi din centrele de zi au înțeles mai bine necesitatea jocului creativ pentru reducerea riscului de excluziune; 3. Impunerea programului la nivelul celor 4 orașe.
| Aria geografica
București, Ploiești, Vălenii de Munte, Galați
| Rezumat
Proiectul „O poveste DIXIT” a fost cel de-al doilea proiect al Asociației Magic Seniors dedicat jocurilor de societate în context intergenerațional. Proiectul a pus bazele programului „Jocurile Seniorilor”,început în anul 2019 o dată cu jocul Scrabble și care se continuă în prezent cu jocul ALIAS.
Implementarea proiectului DIXIT a fost motivată de continuarea îmbunătățirii calității vieții seniorilor beneficiari de servicii sociale din 4 orașe printr-un program axat pe jocul de societate creativ DIXIT, menit a combate discriminarea, marginalizarea și a menține creativitatea oamenilor în vârstă. Activitățile proiectului au fost: A1.Selectarea celor 9 cluburi de servicii sociale pentru seniori – 6 cluburi din București, 1 din Galați, 1 din Vălenii de Munte, 1 din Ploiești; A2. Organizarea unei sesiuni de DIXIT în fiecare din cele 9 cluburi; A3. Redactarea a 9 rapoarte de evaluare în urma sesiunilor de DIXIT – rapoartele vor ajuta cei 9 psihologi angajați în centre, să înțeleagă mai bine importanța practicării de către seniori a unui joc vizual de creativitate; A4. Elaborarea și redactarea unui raport final de cercetare în limba română și engleză care va fi distribuit către toate Direcțiile de Asistență Socială și Protecția Copilului participante în proiect și către centrele de cercetare (există colaborări anterioare cu Universitate Dunărea de Jos – Universitatea Vârstei a 3-a, Universitatea București – Facultatea de Sociologie, SNSPA – Facultatea de Comunicare și Relații Publice).
Având în vedere contextul epidemiologic în care ne-am aflat începând cu luna martie a anului 2020, 7 sesiuni video de prezentare a jocului DIXIT au fost încărcate pe canalul de Youtube al Asociației iar sesiunile de DIXIT au avut loc în spații exterioare cu beneficiarii centrelor de zi.
| Date beneficiari direcţi
90 de seniori beneficiri de servicii sociale din 4 orașe, 9 reprezentanți ai centrelor de zi (adulți 40+), 4 studenți voluntari, 10 copii beneficiari ai Fundației Familia din Galați.
| Activitati
Activitățile proiectului au fost: A1.Selectarea celor 9 cluburi de servicii sociale pentru seniori – 6 cluburi din București, 1 din Galați, 1 din Vălenii de Munte, 1 din Ploiești - cluburile au fost selectate pron intermediul telefonului și e-mailului; A2. Organizarea unei sesiuni de DIXIT în fiecare din cele 9 cluburi - din cauza contextului epidemiologic, 7 conținuturi video cu regulamentul DIXIT și jocuri pilot au fost încărcate pe pagina de Youtube iar ulterior sesiunile cu seniorii au avut loc în mediul exterior; A3. Redactarea a 9 rapoarte de evaluare în urma sesiunilor de DIXIT – rapoartele au conținut 10 întrebări și răspunsuri din partea reprezentanților centrelor de zi pentru seniori, referitoare la importanța jocului și au fost încărcate pe pagina de youtube; A4. Elaborarea si redactarea unui raport final de cercetare despre importanța jocului de societate creativ în context intergenerațional in limba română și engleză - raportul a fost întocmit în format fizic și electronic și a fost trimis către DGASPC-urile din București,Fcaultatea de Sociologie - UB, Universitatea Vârstei a 3-a, CARP Galați, Fcaultatea de Comunicare și Relații Publice.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
23068,00
| Parteneri
Frame Advertising, DGASPC Ploiești, Fundația Familia Galați, Asociația CARP Galați, CARP Omenia Vălenii de Munte
| Website proiect
https://magicseniors.ro/proiectele-noastre/