Participanti & Proiecte
Jocul de Scrabble prinde Viata
|
Organizator: Asociatia Magic Seniors |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
Un studiu al Institutului National de Sanatate din SUA sustine faptul ca oamenii care practica jocuri de societate se „simt in viata” si au un risc redus de Alzheimer cu 47%. Articolele de specialitate sustin faptul ca, pentru seniori, jocul de Scrabble mentine dar si creste activitatea cerebrala imbunatatind calitatea vietii acestora (https://tinyurl.com/yxrshqv4). În centrele de servicii sociale pentru seniori din Bucuresti nu exista un program articulat centrat pe jocul de Scrabble, astfel incat in august 2019, impreuna cu FRS, am sustinut o demonstratie de Scrabble in sectorul 2 si 4.Seniorii s-au prins imediat in joc si si-au dorit ca aceasta activitate antrenanta sa fie integrata in programul Clubului de zi cu zi.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost de a imbunatati calitatea vietii seniorilor beneficiari de servicii sociale din Bucuresti prin implementarea unui program de Scrabble intergenerational menit a combate inclusiv discriminarea si marginalizarea oamenilor in varsta. Obiectivele specifice au fost: 1.60 de seniori vor avea o stare psihica mai buna cu ajutorul a 12 sesiuni intergenerationale de Scrabble;2.10 copii si tineri beneficiari ai Federatiei Romane de Scrabble vor intelege cum suntcei de varsta a 3-a si 3.Impunerea programului de Scrabble in centrele pentru seniori.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
"Jocul de Scrabble prinde Viata" a fost implementat pornind de la nevoia centrelor de zi pentru seniori de a-si diversifica programul adresat seniorilor activi. Scopul proiectului a fost de a imbunatati calitatea vietii seniorilor beneficiari de servicii sociale din Bucuresti prin implementarea unui program de Scrabble intergenerational menit a combate inclusiv discriminarea si marginalizarea oamenilor in varsta. Obiectivele vizate au fost: 1.60 de seniori din 6 cluburi apartinand celor 6 Directii Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) din Bucuresti au avut o stare psihica mai buna cu ajutorul a 12 sesiuni intergenerationale de Scrabble; 2.10 copii beneficiari ai Federatiei Romane de Scrabble au inteles mai bine si au empatizat cu cei de varsta a 3-a,care au numeroase experiente de viata; 3.Impunerea programului „Jocul de Scrabble prinde Viata” la nivelul tuturor cluburilor si centrelor de servicii sociale pentru seniori din Bucuresti apartinand atat DGASPC-urilor,cat si ONG-urilor. Activitatile jocului de Scrabble au vizat: A1.Selectarea a 6 cluburi de servicii sociale pentru seniori - cate unul din fiecare sector, din cadrul DGASPC-urilor; A2.Selectia a 10 copii si/sau tineri din cadrul Federatiei Romane de Scrabble care s-au implicat activ in jocul de Scrabble alaturi de seniori; A3.Organizarea a 2 sesiuni de Scrabble in fiecare din cele 6 cluburi de seniori din Bucuresti; A4. Organizarea unei competitii finale de Scrabble inter-cluburi: competitia a avut loc in incinta Clubului de Seniori Plumbuita Sector 2 iar participantii si cluburile au obtinut trofee si diplome. Printre cele mai importante realizari s-au numarat: Imbunatatirea starii psihice a 60 de seniori si introducerea jocului de Scrabble in programul de zi cu zi al cluburilor.
| Date beneficiari
60 de seniori beneficiari de servicii sociale si 10 copii membri ai Federatiei de Scrabble
| Date beneficiari
Familiile/rudele seniorilor; membrii Federatiei Romane de Scrabble; familile/rudele celor 10 copii/tineri; membrii si reprezentantii tuturor cluburilor si centrelor de zi pentru seniori ale DGASPC-urilor si ONG-urilor din Bucuresti.
| Activitati
Principalele activitati inpreprinse in implementarea proiectului "Jocul de Scrabble prinde Viata" au fost: A1.Selectarea a 6 cluburi de servicii sociale pentru seniori - cate unul din fiecare sector, din cadrul DGASPC-urilor = au fost selectate Clubul Seniorilor Sector 1, Plumbuita, Codrii Neamtului, Covasna si Asociatia CARP Omenia; A2.Selectia a 10 copii si/sau tineri din cadrul Federatiei Romane de Scrabble (F.R.Scrabble) - selectati alaturi de reprezentantii Federatiei; A3.Organizarea a 2 sesiuni de Scrabble in fiecare din cele 6 cluburi de seniori din Bucuresti; A4. Organizarea unei competitii finale de Scrabble inter-cluburi: competitia a avut loc in incinta Clubului de Seniori Plumbuita Sector 2 - participantii au primit diplome iar primele 3 locuri au primit si cate un trofeu.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
21520,00
| Parteneri
Federatia Romana de Scrabble
| Website proiect
https://magicseniors.ro/category/proiecte/