Participanti & Proiecte
Copilareste-te
|
Organizator: Asociatia Lindenfeld - Ajungem Mari |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Copiii si tinerii din centrele de plasament au nevoie de modele de viata in afara de profesorii de la scoala, educatorii din centre si familia care i-a abandonat, nu a putut sa le ofere sustinere sau i-a abuzat. Ei prezinta traume profunde si intarzieri in dezvoltare si au mult de recuperat la scoala. E nevoie de implicare pe termen lung din partea unor voluntari atent selectati care sa lucreze in echipa, cu multa rabdare si perseverenta. Ajungem MARI lucreaza din 2014 in centrele de plasament si in ultimii ani numarul voluntarilor era constant, de 1300 pentru 2000 de copii din Bucuresti si 24 de judete. Fara posibilitatea unei comunicări de masă la nivel național, programul Ajungem Mari ducea lipsă de volutari in judetele cele mai sarace, cu numar mare de copii si slaba cultura a voluntariatului.
| Scopul proiectului
Scopul campaniei a fost sa creasca nivelul implicarii locale in sprijinul copiilor si tinerilor institutionalizati beneficiari ai programului educational Ajungem MARI. Obiectivele au fost cresterea numarului de inscrieri cu cel putin 30%, cresterea numarului de voluntari care semneaza contractul cu 20% si cresterea cu 10% a numarului de parteneriate locale in urma campaniei. Campaniile de recutare de voluntari sunt singurele oportunitati de promovare a activitatii Ajungem MARI, apelul la voluntariat fiind mai de interes pentru presa si parteneri care sa ofere gratuitati si expunere.
| Aria geografica
Arad, Argeș, Bacău, Brăila, Bihor, Botoșani, Brașov, Bucuresti, Buzău, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Hunedoara, Gorj, Iași, Mureș, Neamț, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiș, Vrancea
| Rezumat
Ajungem Mari, program educational pentru copii institutionalizati, colaborează cu Napoca într-o campanie menită să aducă noi voluntari în zonele cu deficiențe.
Pe langa actiunile clasice ale organizatiei, suplimentate prin angajarea unor responsabili de comunicare locala pe perioada apelului, strategia aplicată constă în împrumutarea mediilor de comunicare ale brandului Napoca către organizație, care altfel nu ar avea puterea și resursele de a atinge o masă critică de oameni. Mesajul campaniei a fost: „Copilareste-te! Devino voluntar pentru copiii din centrele de plasament. Tu ii inveti ce stii, ei te invata ce conteaza.”.
Numarul de voluntari inscrisi a crescut cu 88.53% si numarul de voluntari care au finalizat intreg procesul de selectie a crescut cu 46.57% fata de recrutarea din vara 2018. În cadrul campaniei, în 12 orașe s-a obținut o creștere de până la 600% a înscrierilor versus obiectivele setate.
| Date beneficiari
Peste 2.500 de copii si tineri din Bucuresti sialte 24 de judete, cu varste cuprinse intre 3 si 20 de ani institutionalizati in centre de plasament, apartamente sau case de tip familial sau care provin din familii defavorizate si frecventeaza centre de zi. Copii au suferit traume în urma instituționalizării, a abandonului sau a separării de familii. Ei merg la școli normale sau speciale, iar nivelul lor de cunoștințe este mai scăzut decât al colegilor de aceeași vârstă.
Voluntarii sunt oameni de toate varstele si din toate domenile si care se implica cel putin 8 luni pentru 3ore/saptamana . Punem accent pe consecvență, atitudine deschisă, seriozitare și implicare pe termen lung. In prezent lucram cu 1.600 de voluntari. Pana acum s-au implicat 7.800 de voluntari care au devenit pentru copii si tineri, profesori, prieteni, modele.
| Date beneficiari
| Activitati
Pe perioada verii am alocat mai multe resurse comunicarii pentru a creste numarul voluntarilor. Pana acum in organizatie am avut doar cateva luni un angajat pe comunicare. Pe perioada apelului am avut 3 oameni part-time in echipa alocati pentru promovare nationala si in comunitati si o colaborare cu o agentie mica de comunicare care a pregatit initial interviuri cu voluntarii. Am folosit canalele clasice, postari pe Facebook (si in mai mica masura pe Instagram si LinkedIn), presa tiparita si online nationala si locala, radio si TV nationale si locale. Unul dintre responsabilii de comunicare a avut ca sarcina comunicarea locala in grupuri de Facebook si preluarea apelului de catre parteneri locali.
Pe perioada verii inscrierile merg greu, dar pentru noi este singura varianta pentru a recruta voluntari care sa le fie alaturi copiilor pe parcursul intregului an scolar. In acest modul de voluntariat, cu atat mai mult ne-am temut ca vom avea un numar redus de inscrieri pentru ca am crescut perioada de implicare a voluntarilor, de la 6 luni, la 8 luni (pe toata durata anului scolar) cu prelungire automata pentru alte 4 luni pentru cei care doresc sa ramana.
Asadar cresterea numarului de voluntari a fost posibila cu sprijonul Napoca, care și-a imprumutat mediile de comunicare atât offline cât și online. In mediul offline, pe TV, a fost lansat un spot publicitar ce îndemna consumatorul să devină voluntar Ajungem Mari, spot care a rulat pe toată perioada campaniei, pe posturile de televiziune cu expunere mare la nivel national.
În online vorbim de 2 flight-uri de comunicare. Primul flight a fost reprezentat de postări pe pagina Napoca și Ajungem Mari, cu trimitere către pagina despre voluntariat de pe website-ul ajungemmari.ro. În scopul aducerii unei credibilități atât campaniei cât și a unei viziuni obiective asupra a ceea ce înseamnă să fii voluntar și a beneficiilor pe plan personal, intrinsec, am creat o serie de postări alături de voluntarii existenți în cadrul organizației, punându-I pe ei în prim-planul campaniei.
În cel de-al doilea flight al campaniei, în urma centralizării datelor cu orașele care nu și-au atins obiectivele, au rulat postări sponsorizate geo-targetate, cu mesaje personalizate, care au dus la o creștere a ratei de înscriere.
Mai mult de atât, dincolo de campania de comunicare Napoca pe platformele sale, brandul a ajutat cu o donație de 20k, donatie fososita sa îmbunătățească trainingurile interne în scopul retenției voluntuntarilor.
| Rezultatele proiectului
Prin intermediul campaniei de recrutare voluntari Ajungem Mari și Napoca s-au înregistrat următoarele rezultate. Mentionam ca in anii anteriori numarul voluntarilor a stagnat si a fost de aproximativ 1300 in permanenta, in perioada 2016-2018.
• 2437 voluntari inscrisi pentru judete, cu 82.41% mai mult decat in 2018
• 731 voluntari au semnat in judete contractul la voluntariat, cu 62.44% mai mult decat in 2018
• Numarul total al voluntarilor implicati consecvent in modulul de toamna a depasit 1600, fata de 1300 cat a fost in ultimii ani
• Numarul parteneriatelor locale a crescut in judete cu 104% in 2019 datorita cresterii notorietatii Ajungem MARI
• Numarul copiilor a putut creste de la 2000 la 2500 si am putut include mai multe grupe odata cu cresterea numarului de voluntari.
• Activitatile organizate de voluntari au devenit mai eficiente. Fiind mai multi voluntari care sa acopere nevoiele copiilor in fiecare centru/ apartament, au putut imparti grupele si timpul disponibil pentru a lucra mai intensiv cu copiii care aveau nevoie. Asta inseamna pregatire pentru examene, recuperare pentru a promova clasa, lucru individual cu copiii care au nevoie de mai multa atentie pentru a progresa.
Campania din vara 2019, prin comunicarea locala, si, mai ales, prin vizibilitatea oferita de Napoca prin spoturile TV si publicitatea online targetata in judete, ne-a ajutat foarte mult din punct de vedere al notoriatatii. Oamenii din comunitati au fost mai deschisi sa ofere gratuitati pentru sali de training sau activitati recreative pentru copii. Efectele s-au vazut inclusiv in campania de strangere de fonduri de la finalul anului, unde am obtinut rezultate aproape duble fata de anul trecut. Pentru noi apelul la voluntariat este singura oportunitate de comunicare, asa ca fiecare campanie de recrutare este motorul nostru de crestere anuala.
| Bugetul
> 50.000 Euro
| Parteneri
Ajungem Mari, program educational pentru copii institutionalizati, colaborează cu Napoca într-o campanie menită să aducă noi voluntari în zonele cu deficiențe.
Pe langa actiunile clasice ale organizatiei, suplimentate prin angajarea unor responsabili de comunicare locala pe perioada apelului, strategia aplicată constă în împrumutarea mediilor de comunicare ale brandului Napoca către organizație, care altfel nu ar avea puterea și resursele de a atinge o masă critică de oameni. Mesajul campaniei a fost: „Copilareste-te! Devino voluntar pentru copiii din centrele de plasament. Tu ii inveti ce stii, ei te invata ce conteaza.”.
Numarul de voluntari inscrisi a crescut cu 88.53% si numarul de voluntari care au finalizat intreg procesul de selectie a crescut cu 46.57% fata de recrutarea din vara 2018. În cadrul campaniei, în 12 orașe s-a obținut o creștere de până la 600% a înscrierilor versus obiectivele setate.
| Website proiect
https://www.youtube.com/watch?v=9Tl1IsSTN0s&feature=youtu.be&fbclid=IwAR37sj6OSUIQvqf9NkKm7qn0fos8I2yKdH877CCnR122lmrH69PyL6P6OzM