Participanti & Proiecte
20 de minute pentru viața TA! Campanie de prevenție a cancerului la sân
|
Organizator: Asociația pentru Valori în Educație |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
În România, cancerul la sân este cel mai diagnosticat tip de cancer potrivit ultimelor date disponibile pe www.insp.gov.ro. Astfel, la nivel național, cancerul de sân ocupa în 2018 prima poziție, cu o pondere a cazurilor noi de 25,1% (9 629 cazuri noi). În ce privește numărul de decese înregistrat în rândul femeilor din cauza cancerului mamar, acesta a fost, în 2017, de 3.484, în creștere față de 2016 (3 457 decese).
Depistat în fază incipientă, cancerul de sân poate fi, de cele mai multe ori, tratat. Realitatea arată însă că, potrivit rapoartelor Eurostat, România are cea mai mică rată de screening pentru depistarea cancerului mamar din țările membre UE în rândul femeilor cu vârsta cuprinsă între 50 și 69 de ani, de doar 0,2%. De altfel, acest segment de vârstă este și cel mai expus acestui tip de cancer.
| Scopul campaniei
În intern, scopul campaniei a fost de a oferi consultații gratuite tuturor celor 1.400 de angajate Provident. Iar în extern, scopul campaniei a fost de informare și prevenție a cancerului de sân. Obiectivul a fost ca cel puțin 500.000 de femei să vadă mesajul campaniei în perioada octombrie-noiembrie 2020, iar cel puțin 5.000 dintre ele să se programeze la control. Au fost vizate femeile cu vârsta între 35 și 64 de ani, deoarece prezintă un risc crescut de a dezvolta afecțiunea. În plus, clientele Provident, majoritatea în grupa de risc, au beneficiat de o reducere de 30% pentru o mamografie.
| Client campanie
Provident Financial România
| Autor campanie
Provident Financial România
| Acoperire campanie
București, Brașov, Târgu Mureș, Craiova, Constanța, Cluj, Iași și Timișoara
| Descriere campanie
În România, cancerul la sân este cel mai diagnosticat tip de cancer potrivit ultimelor date disponibile pe www.insp.gov.ro. Astfel, la nivel național, cancerul de sân ocupa în 2018 prima poziție, cu o pondere a cazurilor noi de 25,1% (9 629 cazuri noi). În ce privește numărul de decese înregistrat în rândul femeilor din cauza cancerului mamar, acesta a fost, în 2017, de 3.484, în creștere față de 2016 (3 457 decese).
Scopul campaniei a fost de a oferi consultații gratuite tuturor celor 1.400 de angajate Provident, iar în extern, scopul campaniei a fost de informare și prevenție a cancerului de sân. Obiectivul a fost ca cel puțin 500.000 de femei să vadă mesajul campaniei în perioada octombrie-noiembrie 2020, iar cel puțin 5.000 dintre ele să se programeze la control. Au fost vizate femeile cu vârsta între 35 și 64 de ani, deoarece prezintă un risc crescut de a dezvolta afecțiunea. În plus, clientele Provident, majoritatea în grupa de risc, au beneficiat de o reducere de 30% pentru o mamografie.
Beneficiarii direcți ai campaniei 20 de minute pentru viața TA! au fost 830 de femei din echipa Provident care au efectuat consultul gratuit și peste 80.000 de cliente ale Provident din întreaga țară care au benefciat de reducere de 30% din prețul mamografie, adică aproximativ 130 de lei.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii direcți ai campaniei 20 de minute pentru viața TA! au fost 830 de femei din echipa Provident care au efectuat consultul gratuit și peste 80.000 de cliente ale Provident din întreaga țară care au benefciat de reducere de 30% din prețul mamografie, adică aproximativ 130 de lei. În plus, pe termen lung, depistarea timpurie a cancerului la sân înseamnă mai multe șanse ca pacientele să se poată trata mai eficient și cu costuri mult reduse. Mai ales în contextul în care, potrivit prognozelor de la Institutul Național de Sănătate Publică, rata de incidență a cancerului la sân va fi în continuă creștere până în 2025, când va ajunge la 34,6% din totalul cazurilor de cancer.
| Strategia și implementarea campaniei
Provident are aproape 1.400 de angajați femei, iar aproape jumătate sunt în segmentul cu risc ridicat în ceea ce privește cancerul la sân. Acesta a fost motivul care ne-a determinat să acționăm, nu doar prin creșterea nivelului de conștientizare, ci prin fapte concrete și anume consultații gratuite pentru toate colegele.
Mesajul a fost simplu, dar puternic: 20 de minute pentru viața ta! Pentru că doar 20 de minute durează o mamografie, dar îți poate salva viața.
Am decis să extindem campania și în extern, cu același mesaj, după ce am analizat tipologia clienților Provident și am constantat că zeci de mii dintre ei sunt femei în grupa de vârstă de risc crescut și fără acces la informații sau infrastructură medicală, dar și fără venituri care să permită investigații medicale costisitoare. Poate că o reducere de 130 de lei nu pare mult, dar multe dintre clientele noastre au salariul sub media pe economie și nu alocă bani din bugetul familiei pentru sănătatea lor. Mai mult, am dus mesajul dincolo de audiența noastră specifică, spre toate femeile din România cu risc crescut pentru cancerul la sân.
Datele demografice ne arată că multe dintre persoanele care sunt în grupa de risc au familii, iar femeile îi pun deseori pe primul plan pe membrii familiei, lăsând nevoile lor în plan secundar. Pornind de la acest insight, am dezvoltat spotul care a stat în centrul campaniei de comunicare și care pune în centru povestea unui copil și a unui soț care o pierd pe mamă, respectiv soție, răpită de această boală. Mesajul cheie al spotului este că finalul poveștii și destinul întregii familii pot fi schimbate de un control medical efectuat la timp.
Pentru a disemina cât mai bine mesajul campaniei am folosit un mix de canale și tactici de comunicare, precum spot TV, comunicat de presă, campanie prin influenceri, YouTube video și Ads, campanie de display și postări în social media.
| Impactul campaniei
Pe plan intern, 830 de femei din echipa Provident au fost la investigații de specialitate, în 23 de locații diferite din țară. Dintre acestea, 123 au prezentat suspiciunea de cancer, iar 11 au necesitat investigații suplimentare. După finalizare investigațiilor suplimentare, rezultatele au arătat faptul că toate angajatele sunt bine, astfel că în niciunul dintre cazurile care au ridicat suspiciuni nu a fost identificat carcinomul mamar instalat. În perioada campaniei 61% din totalul de angajate ale Provident din momentul campaniei au fost examinate.
Pe plan extern, peste 80.000 de clienți Provident au beneficiat de reducerea de 30% pentru mamografii efectuate în clinicile Regina Maria din opt orașe din țară. Clientele au fost invitate la testare prin diverse metode: SMS, e-mail, flyer. În total, peste 80.000 de clienți au primit mesajele campaniei.
Aproximativ 3 milioane de persoane au fost expuse mesajului campaniei, pe toate canalele folosite. Prin tacticile de comunicare care au implicat endorsment cu o persoană publică, mesajul a ajuns la peste 600.000 de persoane. Pe pagina de Facebook de cariere a Provident mesajul a ajuns la aproximativ 8.000 de persoane, iar pe Linkedin la aproape 1.000 de persoane.
| Buget
> 50.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie