close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Școli Asociate SRB



| Organizator:
    
| Sectiune:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    România este pe primul loc în UE privind abandonul școlar. Conform Monitorului Social, în anul 2022 rata de abandon școlar la nivel de țară a fost de 15,6%, față de media UE de 10%.
Efectele pe termen mediu și lung pot fi dezastruoase: creșterea ratei de șomaj, a ratei de infracționalitate, scăderea calității vieții persoanelor care abandonează școala.
Ajutorul trebuie să vină din partea societății civile în parteneriat cu instituțiile abilitate și unitățile de învățământ, pentru că este o problemă care ține de buna organizare și dezvoltare a întregii societăți.
Programul Stop Analfabetism Drept Moștenire are la bază tocmai această realitate!
Inovația proiectului constă tocmai în replicarea acolo unde este atât de mare nevoie- în mediul rural, a metodelor și materialelor educative inovative, cu scopul retenției copiilor în școală.



| Scopul proiectului
    Proiectul “Școli asociate SRB” are ca scop alfabetizarea copiilor din mediul rural, aflați în risc de abandon școlar. Principalele obiective sunt:
- Să îmbunătățim cu minimum 40% retenția în școală a copiilor cu risc de abandon școlar
- Să formăm profesional 28 de cadre didactice în vederea predării de lecții adaptate și inovative utilizând cele peste 2000 de resurse educaționale SRB



Școli Asociate SRB Școli Asociate SRB Școli Asociate SRB

| Acoperire
    Craiova/Dolj

| Rezumat
    Proiectul are la bază realitatea conform căreia abandonul școlar în unitățile de învățământ din mediul rural atinge cote alarmante. Printre factorii importanți care generează abandonul școlar sunt funcționarea sistemului de învățământ, atmosfera din școli și relațiile dintre profesori și elevi.
Efectele abandonului şcolar se resimt pe termen lung asupra evoluţiei societăţii şi creşterii economice.
Este fenomenul care generează șomaj, excluziune socială, sărăcie și probleme de sănătate, o situație socio - economică precară.
Obiectivul proiectului este acela de a-i reține pe copii în școală, în ciclul primar -pentru a le asigura alfabetizarea!
Astfel că, de peste 8 ani, cu sprijinul financiar al unor parteneri care au înțeles importanța educației, ducem către Școlile Asociate SRB din mediul rural întregul conținutul educațional și know-how-ul dobândit pe parcursul nivelului primar în programul Școala Româno-Britanică (materiale printate zilnic pentru fiecare elev), precum și echipamentele tehnice pentru a facilita predarea (video-proiector, laptop/calculator).
În anul școlar 2022-2023 au fost 8 comunități locale din județul Dolj beneficiare ale acestui proiect (Afumați, Băilești, Amărăști, Prapor, Valea Stanciului, Horezu Poenari, Malu Mare, Siliștea Crucii), cu un total de 24 de clase, de la clasa pregătitoare la clasa a IV-a, respectiv 453 de elevi care au continuat să urmeze școala datorită proiectului nostru.
În cei 8 ani de la demararea programului ARTI – Stop Analfabetism Drept Moștenire – Școli Asociate SRB, numărul total al elevilor activi și susținuți în comunitatea școlilor asociate Școlii Româno-Britanice este de peste 1000 de elevi.



| Date beneficiari direcţi
    -453 de elevi ai ciclului primar de la: Școala gimnazială Afumați, Școala gimnazială nr. 3 Băilești, Liceul Mihai Viteazu Băilești, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos- structura Prapor, Școala Profesională Valea Stanciului, Școala Gimnazială Horezu Poenari, Școala Gimnazială Malu Mare, Școala Gimnazială Siliștea Crucii- județul Dolj.
-28 de cadre didactice ale acelorași unități școlare.


| Activitati
    În școlile asociate SRB a fost transmis fizic și în format electronic, săptămânal, tot conținutul educațional și know-how-ul dobândit pe parcursul ciclului primar în proiectul Școala Româno-Britanică, precum și echipamentele tehnice (laptop, videoproiector) pentru a facilita predarea. - https://youtu.be/A2WG78BaO6A?si=B9sBCfS-szVfUWwk
Planurile de lecții sunt elaborate de profesorii Școlii Româno-Britanice și asigură predarea unui curriculum integrat pe 4 discipline de studiu, jocul fiind un element esențial în fixarea cunoștințelor.
Cele 28 de cadre didactice partenere au avut la dispoziție aceste mijloace moderne și fișe de lucru zilnice cu conținut adaptat al lecțiilor, astfel încât micuții să fie tot mai atrași de actul de învățare. Dar în același timp au avut evaluări construite cu itemii necesari pentru monitorizarea progresului copiilor.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt 453 de copii din 8 comunități rurale din județul Dolj, de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a și 28 de cadre didactice care predau acestor copii.
Beneficiarii indirecți sunt aproximativ 900 de părinți ai copiilor incluși în proiect.



| Rezultatele proiectului
    În anul școlar 2022-2023:
- 100% din copiii cu risc de abandon școlar din cele 28 de clase implicate în proiect au continuat să participe la activitățile educaționale, fără să abandoneze școala.
Astfel, 453 de elevi ai ciclului primar cu risc de abandon școlar din 8 comunități rurale doljene au rămas activi și au frecventat școala cu plăcere. Ei au avut acces la mijloace de învățare moderne, inovative, urmărind obiectivul nostru de încurajare a retenției în sistemul educațional.
- 28 de cadre didactice din mediul rural au fost pregătite pentru a utiliza curriculumul integrat SRB în clasele lor. Astfel, profesorii monitorizează împreună cu elevii obiectivele stabilite de comun acord, învățarea devenind centrată pe ei, iar profesorii având rolul de a asigura resursele necesare de învățare.

"Colaborarea cu SRB a însemnat pentru mine, în primul rând, o schimbare de atitudine față de școală, față de tot ce reprezintă pentru noi, dascălii - elevii, predarea, învățarea, evaluarea, reușitele, eșecurile, greșelile.
Am învățat că schimbarea este mereu în noi și că putem face un învățământ de calitate și în mediul rural prin implicare, dăruire, răbdare. " - Învățător Alina Chiriță, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Există o continuă solicitare a cadrelor didactice din mediul rural pentru accesarea proiectului nostru, fapt ce ne confirmă impactul pozitiv tot mai mare pe care acesta îl are.

Urmărim astfel să construim o rețea pe care să o extindem la nivel național, prin care să reducem analfabetismul și abandonul școlar al copiilor din mediul rural.



| Parteneri
    - Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă prin programul Școala Româno-Britanică, - Școala gimnazială Afumați, Școala gimnazială nr 3 Băilești, Liceul "Mihai Viteazu" Băilești, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos- structura Prapor, Școala Profesională Valea Stanciului, Școala Gimnazială Horezu Poenari, Școala Gimnazială Malu Mare, Școala Gimnazială Siliștea Crucii- județul Dolj. - Companiile: Q-FORT S.R.L, S.C. BIZ SOLUTIONS S.R.L, ISOLDE FARMS S.R.L -finanțatori

| Despre organizator
    AARTI este un ONG implicat în dezvoltarea comunităților de peste 20 ani, având în implementare 7 programe umbrelă cu diferite proiecte: Centrul de Voluntariat VOLUNTARIS (Semimaratonul Craiovei), REPER (Școala Româno-Britanică, EduBenefits, Homelearning), Centrul de Training, CISO - Centrul pentru stimulare a ocupării, Stop analfabetismului drept moștenire (Scoli asociate SRB, Școala de Vară la Țară), SUPORT (serviciu social acreditat) și EDUTIC - centru de cercetare pentru TIC în educație.

| Website proiect
    https://www.arti.ro/programe/proiecte-sad/scoli-asociate-srb/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->