Participanti & Proiecte
ABC pentru succes
|
Organizator: Asociatia Centrul de Dezvoltare Personala si Combatere a Comportamentelor de Risc |
|
Categorie: Premiul Special pentru INOVATIE |
Activand atat in domeniul social, cat si in cel educational am observat o nevoie foarte mare a elevilor de consiliere si orientare in cariera. S-a intamplat de foarte multe ori sa ajung la clasa a XII-a si sa aflu ca 5% dintre elevi stiu ce vor sa faca dupa absolvire si mi-am dat seama ca orele de consiliere cuprinse in catedra de profesor consilier scolar nu sunt suficiente si ca trebuie sa fac ceva mai mult. Aaa a luat naștere ideea proiectului ABC pentru succes. Am plecat de la nevoia identificata in cadrul unitatii scolare in care activam, prin aplicarea chestionarelor de aptitudini si interese, dar si de identificare a nevoilor de consiliere a elevilor si am extins proiectul la nivelul judetului.
| Scopul programului
Scopul proiectului a fost explorarea optiunilor si resurselor personale ale elevilor de liceu, cu varste cuprinse intre 15 si 18 ani, in vederea orientarii educationale si profesionale a acestora.
Obiective:
1.Identificarea unui numar de 50 de elevi ce urmeaza a fi inclusi in programul de consiliere si orientare in cariera.
2.Desfasurarea a 10 de sedinte de consiliere privind autocunoasterea si planificarea carierei cu fiecare grup de elevi.
3.Desfasurarea a 50 de sedinte de consiliere individuala in vederea evaluarii si generarii unui profil vocational personalizat pentru fiecare elev.
| Aria geografica
localitatile Alba Iulia si Teius, din judetul Alba.
| Rezumat
Proiectul ABC pentru succes si-a propus explorarea optiunilor si resurselor personale ale elevilor de liceu, cu varste cuprinse intre 15 si 18 ani, in vederea orientarii educationale si profesionale a acestora. In vederea atingerii acestui scop, ne-am propus identificarea unui numar de 50 de elevi ce urmeaza a fi inclusi in programul de consiliere si orientare in cariera si impartirea acestora in 5 grupe a cate 10 elevi, desfasurarea a 10 de sedinte de consiliere privind autocunoasterea si planificarea carierei cu fiecare grup de elevi de liceu din judetul Alba, pe parcursul a 12 saptamani si desfasurarea unei sedinte de consiliere individuala de 50 de minute cu fiecare elev, in vederea evaluarii intereselor si aptitudinilor pentru generarea unui profil personalizat privind cariera.
Grupul tinta al proiectului a fost reprezentat de 50 de elevi de liceu, cu varste cuprinse intre 15 si 18 ani, inscrisi in invatamantul de masa, in clasele a IX-a – a XI-a, aflati in situatii de risc: parinti plecati in strainatate, parinti divortati, risc de abandon scolar, situatie financiara precara.
Activitatile de consiliere de grup vor debuta cu o activitate de intercunoastere si stabilire a relatiei cu participantii, urmata de 3 sedinte de autocunoastere. Ultimele 6 sedinte vor avea ca focus realizarea unui plan de cariera, dezvoltarea unor abilitati privind comunicarea asertiva, luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor, abilitati de planificare si management al timpului.
Rezultate: 100 de sedinte de consiliere si orientare in cariera, 50 de participanti, 50 de profile vocationale personalizate, 50 de planuri de cariera. Abilitati dobandite: lucru in echipă, autocunoastere, planificare, organizare, gandire prospectiva (de viitor).
| Date beneficiari
In cadrul proiectului au participat 50 de elevi de liceu, cu varste cuprinse intre 15 si 18 ani, inscrisi in invatamantul de masa, in clasele a IX-a – a XI-a, aflati in situatii de risc: parinti plecati in strainatate, parinti divortati, risc de abandon scolar, situatie financiara precara.
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti ai proiectului sunt parintii elevilor participanti prin eficientizarea procesului de alegere a carierei, fara implicarea vreunui cost din partea acestora; unitatea scolara prin scaderea riscului de abandon scolar; societatea prin integrarea si adaptarea pe piata muncii a elevilor implicati, prin constientizarea de catre elevi a profilelor vocationale potrivite din punct de vedere al intereselor si aptitudinilor; formatorii prin dezvoltare atat pe plan personal, cat si profesional, datorita activitatilor desfasurate cu beneficiarii.
| Activitati
Inainte de inceperea propriu-zisa a proiectului, au avut loc intalniri cu directorii si consilierii scolari din cadrul liceelor din judetul Alba, in vederea prezentarii proiectului si identificarii locatiilor de desfasurare a acestuia. De asemenea, au fost distribuite afise in cadrul fiecarui liceu. Tot in aceasta perioada a avut loc identificarea celor 50 de elevi inclusi in programul de consiliere si orientare in cariera si impartirea acestora in 5 grupe a cate 10 elevi.
Activitatile de consiliere de grup din cadrul proiectului au debutat cu o activitate de intercunoastere si stabilire a relatiei cu participantii, urmata de 3 sedinte de autocunoastere (identificarea caracteristicilor personale, a intereselor, aptitudinilor si valorilor). Ultimele 6 sedinte au avut ca focus realizarea unui plan de cariera (scop, obiective si oportunitati in cariera), dezvoltarea unor abilitati privind comunicarea asertiva, luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor (stiluri decizionale si dezvoltarea capacitatii rationale privind procesul decizional), abilitati de planificare si management al timpului.
Sedintele de consiliere individuala au fost in numar de 50, fiecare elev a beneficiat de o sedinta de consiliere individuala in cadrul careia s-a realizat evaluarea intereselor si aptitudinilor acestuia in vederea stabilirii profilului vocational si consilierii privind alegerea unei viitoare profesii. Evaluarea s-a realizat cu ajutorul platformei specializate Cognitrom Career Planner.
| Rezultatele programului
In cadrul proiectului au participat 50 de elevi de liceu, s-au desfasurat 100 de sedinte de consiliere si orientare in cariera: 50 de sedinte de consiliere de grup si 50 de sedinte de consiliere individuala, au fost realizate 50 de profile vocationale si 50 de planuri de cariera.
Participantii si-au dezvoltat abilitati de lucru in echipa, de organizare, planificare si gandire prospectiva.
| Buget
23472
| Parteneri
Colegiul National Horea, Closca si Crisan Alba Iulia, Liceul Sportiv Alba Iulia si Liceul Teoretic Teius.
| Website program
http://psihokit.ro/projects/abc_pentru_succes.html (Momentan site-ul este in reorganizare)