close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Prețul Binelui



| Organizator:
    Fundația Hope and Homes for Children România
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    În 2019, România se afla pe primul loc în UE, conform EUROSTAT, cu 1 din 3 copii care trăiau în risc de sărăcie și excluziune socială.

În 2020, situația a devenit de-a dreptul alarmantă, odată cu pandemia: pierderea masivă a locurilor de muncă, mai ales în rândul populației vulnerabile, a împins în sărăcie extremă tot multe familii; în lipsa unui minim necesar pentru a supraviețui, numărul copiilor în risc de a ajunge în orfelinate a crescut.

În contextul în care DGASPC-urile partenere din 14 județe semnalau din ce în ce mai multe cazuri de familii unde copiii nu mai erau în siguranță acasă, o campanie de comunicare și de fundraising prin care să putem susține cât mai mulți dintre acești copii era necesară. Pentru ca, pe măsură ce scoatem copiii din orfelinate și le închidem, de peste 20 de ani, alți copii să nu ajungă acolo.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei: să tragem un semnal de alarmă cu privire la cei peste 4000 de copii care încă trăiesc în orfelinate în România și la numărul din ce în ce mai mare de copii în risc de a ajunge și ei în instituții, în contextul pandemiei și de a atrage fondurile și suportul necesare pentru a-i ajuta să rămână în familie.

Ne-am propus ca în urma apelului să strângem, în următorul an 1,4 milioane de Euro, astfel încât să putem continua să susținem reforma sistemului de protecție a copilului și să aducem intervenții de urgență, în primele luni de campanie, pentru minim 500 de copii vulnerabili.


Prețul Binelui Prețul Binelui Prețul Binelui

| Client campanie
    n/a

| Autor campanie
    Hope and Homes for Children

| Acoperire campanie
    Campania a avut acoperire națională.

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Sărăcia extremă separă copiii de părinți, treptat, până îi separă de tot. Trimite HOPE prin SMS la 8844 și ajută-i să rămână împreună! este mesajul campaniei Prețul Binelui, pe care am lansat-o în luna octombrie, 2020.

Pentru că separarea copiilor de părinți nu ar trebui să fie prețul plătit pentru 3 mese pe zi, pentru școală sau pentru medicamente, iar în contextul pandemiei și a pierderii locurilor de muncă, din ce în ce mai mulți copii riscau să fie luați de acasă și instituționalizați. De aceea, la sesizarea autorităților locale partenere, ne-am concentrat eforturile de comunicare pentru a strânge banii necesari să ajutăm cât mai multe familii vulnerabile, în cadrul programului nostru de Prevenire a separării copilului de familie.

Campania a avut ca obiectiv mobilizarea unui număr cât mai mare de susținători într-un an al distanțării, endorseri și donatori, astfel încât să putem ține acasă în următorul an - și departe de orfelinate - cât mai mulți copii.

Am dat voce copiilor în situație de risc printr-un spot video și un spot radio, difuzate pro bono de 15 canale tv și radio; de asemenea, o campanie de Social Media, două evenimente offline, un proiect muzical și o campanie de alergare la distanță au vorbit despre urgența ajutorului pe care trebuie să îl dăm familiilor care se luptă cu sărăcia extremă.

O platforma de donație - pretulbinelui.ro - a fost disponibilă începând cu 15 octombrie 2020.

În urma campaniei, până la finalul lunii decembrie, au fost donați 525.000 de Euro, ceea ce a însemnat că am putut preveni separarea de familie a 600 de copii vulnerabili, pentru următorul an. Peste 30 de persoane publice au strâns în jurul lor o comunitate puternică de oameni care au demonstrat, într-un an greu, că distanțele pot să ne și apropie.


| Date beneficiari direcţi
    - Ce ați mâncat azi, Arina?
- Slănină cu ceapă.
- Dar, jucării mai aveți?
- Nu, doar pe astea.
Și strânge în brațe un ursuleț și o păpușă murdară.

I-am găsit pe Arina și pe fratele ei ghemuiți într-o pătură veche, într-o casă mobilată doar cu un pat și o masă. Era octombrie, dar era la fel de frig și în casă, și afară. I-am vizitat pentru a-i include în programul nostru, la sesizarea DGASPC Iași. Ei sunt doi dintre cei 600 de copii, beneficiarii direcți ai campaniei Prețul Binelui; copii care, fără ajutor, ar fi fost luați de acasă și plasați într-un orfelinat. În total, aproximativ 400 de părinți și-au ținut copiii alături, datorită apelului nostru, prin banii strânși în perioada octombrie - decembrie, 2020.

Indirecți: familiile extinse ale celor 600 de copii din 14 județe; cei peste 4000 de copii încă instituționalizați în România.


| Strategia și implementarea campaniei
    Prețul Binelui, o campanie despre sărăcie extremă, așteptare și dor.

Campania a avut în centrul ei un spot TV și un spot radio, o campanie de social media, 2 evenimente offline, un proiect muzical, un proiect de fundraising sportiv și susținerea a numeroase persoane publice.

Spotul TV (https://bit.ly/2Th02c1) a fost vocea copiilor fără voce, în vremuri grele pentru generozitate. Povestea prea multor copii pe care sărăcia extremă îi separa în 2020 de părinți; nu din cauza neglijenței, nici a violenței sau a abandonului, ci din cauza lipsurilor. Spotul video a fost difuzat, pro bono, în perioada octombrie - decembrie 2020, de 6 canale de televiziune: ProTV, TVR, Discovery TLC, Prima TV, Rock TV, Magic TV.

Un spot radio (https://bit.ly/3vtCwXz) a susținut campania, iar 8 stații l-au difuzat, pro bono.

Campania a fost lansată în cadrul unui eveniment restrâns, găzduit de Ambasadorul Marii Britanii la București. Un comunicat de presă a anunțat lansarea campaniei.

Am dat voce copiilor vulnerabili și printr-un eveniment organizat de Ziua Internațională a Copiilor Orfani, când, în mod simbolic, am luminat în albastru fântâna centrală din Piața Unirii din București, iar violonistul Alexandru Tomescu a susținut un recital fără spectatori, în aer liber.

În luna decembrie, 7 artiști (Keo, Alexandra Ungureanu, Alina Eremia, AMI, Lidia Buble, Paula Seling și Liviu Teodorescu) ni s-au alăturat și au cântat împreună Cel mai frumos cadou.

Campania de social media a inclus ad-uri (Facebook, Google și YouTube ads), postări organice de promovare a campaniei pe paginile noastre de Social Media, postări pe paginile endorserilor (peste 50 de persoane publice au făcut cel puțin o postare pe rețelele proprii de socializare), bannere on-line pe site-urile media partenere.

Tot în cadrul campaniei de social media am lansat și seria de interviuri Live pe Facebook, găzduite de Omid Ghannadi; Marius Manole și Alexandra Ungureanu au fost primii dintre invitații lui Omid care au vorbit, în contextul campaniei Prețul Binelui, despre despre modele, copilărie, (ne)șansă și familie.

În luna octombrie, 3 echipe de alergători conduse de vedetele ProTv Omid Ghannadi, Cosmin Stan și Adi Nartea s-au mobilizat și au strâns bani în pas de alergare, pentru copiii vulnerabili.

Fiecare acțiune și fiecare mesaj din cadrul campaniei au fost și un apel la donații.


| Impactul campaniei
    Arina este bine acum, acasă, lângă fratele și tatăl ei; despre mamă știm că a plecat acum câțiva ani și nu s-a mai întors. Au trecut cu bine de iarnă, pentru că le-am fost alături. L-am ajutat pe tată cu materialele necesare să renoveze casa care a luat foc, acum ceva timp; le-am mobilat căsuța și am pregătit o cameră doar pentru copii; tatăl primește periodic alimente, îmbrăcăminte și încălțăminte și rechizite pentru cei mici; a început din nou să lucreze cu ziua. Este în continuare și în programul nostru de consiliere, pentru că, fiind tată singur și din cauza lipsei de educație, este nevoie să îl ghidăm în ceea ce înseamnă îngrijirea copiilor - iar noi facem toate eforturile ca Arina și fratele ei să rămână acasă.

Pentru că, odată intrați într-un centru de plasament, în medie, 8 ani durează pentru ca un copil să revină în familie. Procesul este anevoios, iar părinții trebuie să demonstreze că îndeplinesc condițiile materiale pentru reintegrarea copiilor.

În urma campaniei de conștientizare și de strângere de fonduri, 525.000 de Euro am adunat în lunile octombrie - decembrie 2020, ceea ce ne-a permis să adăugăm 600 de copii în situație de risc în programul de Prevenire a separării copilului de familie. Pentru următorul an, prin intervenții de urgență, consiliere psihologică și profesională și prin îndrumare, ținem împreună aproximativ 200 de familii care trăiesc în sărăcie extremă.

Datorită campaniei Prețul Binelui am putut să construim case, acolo unde a fost nevoie; să consolidăm, să renovăm și să mobilăm altele; să plătim chirii, pentru ca familia să nu ajungă în stradă; să le oferim trei mese pe zi copiilor care sufereau de foame; să ținem copiii la școală, pentru ca ei să nu abandoneze; să scoatem mamele și copiii, victimele ale violenței domestice, din casa agresorului și să le dăm ajutorul de care au nevoie pentru o viață pe cont propriu; să cumpărăm o bovină, ajutor în gospodărie sau o drujbă, pentru ca tatăl să poată să câștige un ban într-un an în care și-a pierdut locul de muncă; să ajutăm cu medicamente acolo unde sănătatea copiilor era în pericol iar banii, inexistenți.

Pe termen mediu și lung, să intervenim acum pentru a ține copiii acasă a însemnat ca numărul de copii instituționalizați în România să nu înceapă să crească din nou, în contextul crizei cauzate de pandemie, după ce România a reușit să ajungă, de la 100.000 de copii care trăiau în instituții de tip vechi în 1990, la puțin peste 4000, în 2020.


| Buget
    25.000 - 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->