Participanti & Proiecte
Avem o dragoste de dat
|
Organizator: Fundatia Regală Margareta a Romaniei |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Pentru a gestiona noile provocări și nevoi ale vârstnicilor în timpul stării de urgență, FRMR a lansat Fondul pentru Vârstnici pentru a susține nevoile urgente ale vârstnicilor din România, prin proiecte proprii și prin activarea unei rețele largi de servicii sociale în diverse comunități. Sub un concept-umbrelă, am lansat în aprilie 2020, în paralel, campania de strângere de fonduri prin SMS lunar 2 Euro Avem dragoste de dat celor care ne-au construit viitorul, și campania de informare și de conștientizare Avem o dragoste de dat pentru tine pentru ca vârstnicii singuri să afle despre serviciului Telefonul Vârstnicului unde puteau găsi soluții la problemele cu care se confruntau. Pentru a ajunge la un public cât mai numeros a fost nevoie de o amplă campanie de comunicare desfășurată pe mai multe canale – radio, TV, OOH, print, online.
| Scopul campaniei
Scopul campaniei l-a reprezentat oferirea de sprijin practic, material sau emoțional vârstnicilor singuri și vulnerabili în perioada de izolare socială.
Campania de comunicare a avut două direcții:
1. Obținerea de fonduri pentru a finanța serviciile sociale extinse sau suplimentare dedicate vârstnicilor, prin dublarea celor 1000 de donatori de SMS, în perioada aprilie-iunie
2. Informarea despre existența serviciului Telefonul Vârstnicului unde seniorii obțineau consiliere socială până la pshilogică, prin creșterea numărului de vârstnici consiliați și sprijiniți prin apelarea liniei de ajutor
| Client campanie
Fundația Regală Margareta a României
| Autor campanie
Agenția Heraldist & Wondermarks
| Acoperire campanie
națională
| Descriere campanie
Instaurarea stării de urgență și impunerea izolării sociale au adus, în martie 2020, noi provocări pentru vârstnici. În România, peste 1 milion de seniori aveau să înfrunte singuri această criză.Pentru ei, izolarea socială însemna lipsa accesului la servicii și produse indispensabile, dar și adâncirea sentimentului de singurătate. Pentru a rezolva o parte din aceste nevoi, am lansat Fondul pentru Vârstnici, un fond de urgență pentru seniorii ce se confruntau cu situații dificile de viață, am inițiat noi servicii, am lansat noi proiecte, am extins echipa și am apelat publicul pentru susținere.
Sub conceptul-umbrelă Avem dragoste de dat, am lansat două direcții de comunicare:
1. campania de strângere de fonduri necesare pentru a susține noile servicii urgente pentru seniori - Avem dragoste de dat pentru cei care ne-au construit viitorul
2. campania de promovare a liniei naționale de ajutor Telefonul Vârstnicului către seniorii României, ca soluție la noile provocări cu care se confruntau - Avem o dragoste de dat pentru tine.
Obiectivele vizau atragerea de donatori lunari prin SMS și sprijin oferit vârstnicilor apelanți la Telefonul Vârstnicului și puteau fi atinse doar printr-o campanie amplă de comunicare. Aceasta a constat în difuzarea a două spoturi TV și radio, publicarea de machete în presa tipărită, promovare OOH, postări în social media, bannere online și acțiuni de relații publice.
Rezultatele au depăsit așteptările inițiale: au fost recrutați 3900 de noi donatori prin SMS lunar, au fost colectate fonduri totale de aprox 400 000 EUR,din SMS și alte surse. Linia Telefonul Vârstnicului a înregistrat 3.188 de apelanți noi și 14.924 de convorbiri. Până la finalul anului, 6000 de seniori au primit ajutor practic, material sau emoțional pentru a traversa pandemia.
| Date beneficiari direcţi
6000 de vârstnici din toată țara, persoane de peste 65 de ani, singuri sau în situații dificile de viață, care au beneficiat de sprijin practic, material sau emoțional, prin proiectele Fondul pentru vârstnici și Telefonul Vârstnicului, datorită campaniei Avem o dragoste de dat
ONG-uri și asociații din diverse comunități care desfășurau activități destinate vârstnicilor
12 milioane de persoane reprezentând audiența estimate a campania media, care au putut afla despre oportunitate de a dona sau despre linia de ajutor Telefonul Vârsnticului, fiind beneficiari indirecți
| Strategia și implementarea campaniei
1. Conștientizarea nevoilor stringente apărute în rândul seniorilor și a oportunității de a mobiliza publicul pentru a obține susținere și lansarea brief-ului către agenția de creație pentru o campanie socială, cu două direcții de comunicare:
- cu publicul larg cu scopul de a atrage donatori lunari prin SMS, pentru a finanța astfel serviciile sociale extinse sau suplimentare dedicate vârstnicilor
- cu seniorii din România, beneficiarii direcți ai campaniei, pentru a-i informa despre linia națională de asistență Telefonul Vârstincului.
Astfel, cele două mesaje au pornit de la aceeași idee, aceea că avem cu toții o datorie față de vârstnicii noștri - Avem o dragoste de dat!
Mesajul campaniei SMS a transmis emoție și urgența intervenției. Am ales SMS-ul recurent ca mecanism de colectare a fondurilor pentru ușurința de a face o donație, aplicabilă oricărei categorii de persoane, indiferent de vârstă sau de venit, precum și pentru recurența contribuției de 2 euro. Pentru campania de informare privind Telefonul Vârstnicului, adresarea s-a făcut direct către vârstnici, într-o manieră caldă, care să creeze încredere și siguranță.
Au fost realizate două spoturi TV, două spoturi radio și câte un key-visual declinat în funcție de canalul de comunicare folosit și am realizat o pagină dedicată campaniei pe website-ul Fundației.
2. Parteneriatele media și promovarea națională a campaniei au condus cauza și mesajul campaniei către un public numeros. Acest lucru s-a întâmplat pentru că au fost îmbrățișate de mass-media la nivel național.
Cu sprijinul Zenith Media, spotul pentru donații SMS a fost difuzat pe toate canalele radio și tv naționale, de știri și tematice.
Prin parteneriat cu Arbomedia, spotul pentru Telefonul Vârstnicului a fost promovat masiv pe radio și televiziuni locale, dar si prin interviuri și reportaje, iar publicațiile regionale au preluat macheta în variantele print și on-line și au publicat interviuri și comunicate de presă. Campania s-a desfășurat și în social media și OOH (plasme, Metrorex, clinici medicale), mijloace de transport.
Am ales să promovăm campania masiv la TV și radio deoarece, în timpul stării de urgență, mulți oameni activi urmăreau și aceste canale media, interesați de știri, dar și din cauza muncii la domiciliu.Alte persoane petreceau mai mult timp la TV doar pentru a viziona filme sau emisiuni, în absența evenimentelor sociale sau culturale. Deci, am realizat că atenția este asigurată de canalele de știri sau tematice
| Impactul campaniei
Principalele rezultate privesc numărul de noi donatori prin SMS lunar, fondurile colectate prin SMS și cele atrase, numărul vârstnicilor ajutați și numărul convorbirilor înregistrate la linia Telefonul Vârstnicului, numărul difuzărilor materialelor de comunicare, informare și promovare.
În perioada aprilie-decembrie
- spoturile de promovare a campaniei au fost difuzate prin intermediul posturilor de radio și TV, naționale și regionale: 435 000 difuzări la posturile de radio, 4.000 difuzări la canalele de știri TV, 6.000 difuzări la canale tematice (filme, muzică etc.)
- au fost înregistrați 3900 de noi donatori prin SMS lunar, au fost făcute 22.600 de donații și au fost colectate fonduri de peste 45.000 de euro.
- 3188 de vârstnici, apelanți unici, au contactat linia de sprijin Telefonul Vârstnicului pentru a obține infrmații actualizate și sprijin material, practice sau emotional, fiind înregistrate 14.924 de convorbiri
- a fost realizată o pagină dedicată campaniei pe website-ul fundației, au fost trimise newslettere special
- au fost publicate 262 de materiale de PR articole, interviuri, comunicate de presă în publicații print și on-line, completate de 28 de intervenții, interviuri și reportaje la posturile radio și TV
- au apărut, de asemenea 208 de machete în variantele print ale mai multor publicații regionale
- pe facebook și YouTube au existat 3500 de vizualizări ale materialelor de comunicare postate.
Audiența estimate a campaniei de advertising și pr – 12 milioane persoane.
Conștientizarea generală creată de campanie a atras fonduri suplimentare totalizând 342.000 Euro, ca sponsorizări corporative (332.000 Euro) sau donații online (10.000 Euro), pentru a sprijini serviciul social Telefonul Vârstnicului și Fondul pentru Vârstnici.
Cel mai important rezultat al campaniei a fost că, în anul 2020, peste 6000 de seniori au primit sprijin practic, material sau emoțional pentru a depăși diferite situații cu care s-au confruntat în timpul pandemiei.
Pe termen mediu, 6000 de seniori au trecut mai ușor peste perioada de izolare social, râmânând în contact cu noi și cu resursele din comunitate, beneficiind în continuare de sprijin.
Pe termen lung, tot mai mulți vârstnici vor afla despre linia socială Telefonul Vârstnicului.
De asemenea, 70% dintre donatorii SMS recrutați în campanie au rămas activi și în 2021, iar noi donatori vor fi se vor alătura celor care deja susțin activitățile de sprijin destinate seniorilor, prin activări ulterioare.
| Buget
5.000 - 10.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie