Participanti & Proiecte
Investitie in Mediul Rural
|
Organizator: Fundatia Regală Margareta a Romaniei |
|
Categorie: Incluziune socială |
Două treimi dintre școlile din mediul rural se confruntă cu cel puțin un factor de risc educațional (rezultate slabe la evaluarea națională, rate ridicate de absenteism și repetenție, lipsa mijloacelor de conectare online) și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educațional (elevi proveniți din familii dezavantajate economic,spatii și dotari materiale insuficiente pentru educație, modele disfuncționale). Abandonul școlar este prezent în 40% din unitățile de învățământ din mediul rural, cele mai multe cazuri fiind înregistrate în licee. Programul nostru vine cu o soluție la aceste probleme, încercând să reducă decalajele create mai ales în comunitățile rurale. Programul a fost de un real interes pentru ong-urile care activează în comunități mici, un număr de peste 80 de organizații din toate județele țării aplicând pentru un grant.
| Scopul proiectului
Dezvoltarea capacității comunităților locale de a oferi sprijin copiilor proveniți din mediul rural pentru a avea acces la educație și a se dezvolta mai presus de mediul sărac din care provin, prin activități de tip școală după școală. 1.Sprijinirea unui număr de 320 copii/an care să participe la programe SDS, să-și continue educația, să-și imbunatățească performanțele și să se integreze social.2.Intărirea capacității a 8 ONG-uri locale pentru susținerea de activități SDS performante și durabile prin creșterea capacității de management, comunicare și fundraising și instruire a personalului.
| Aria geografica
8 județe: Alba, Bistrița, Maramureș, Neamț, Ialomița, Ilfov, Teleorman și Constanța/ 2 orașe mici: Tg.Neamț și Turnu Magurele/1 comună: Cumpăna/5 sate: Firiza, Reteag, Cenade, Mărculești, Zurbaua
| Rezumat
Lipsa educației insuficiente înseamnă lipsa perspectivei pentru un trai mai bun și este in zilele noastre o bază a multiplelor probleme sociale cu care se confruntă Romania, în special în mediul rural. Lipsa de oportunități din mediul rural îi condamnă pe copii la abandon școlar și părasirea timpurie a școlii, perpetuând modelele nocive cunoscute.
Noi ne-am propus să îi susținem prin programele de tip școală după școală (SDS) desfășurate de 8 ONG-uri mici din țară. În cadrul proiectelor SDS, copiii au primit sprijin în pregătirea temelor, recuperarea lacunelor școlare, și-au îmbunătațit performanțele școlare, participând la activități de dezvoltare personală și abilități sociale, au primit kit-uri educaționale și hrană. Personalul din centre a fost instruit de către specialiști pentru a scrie proiecte, a dezvolta tehnicile de comunicare și strângere de fonduri, tehnici de management organizațional, toate acestea asigurând dezvoltarea ulterioara a celor 8 ONG-uri și sustenabilitatea proiectelor lor. Pandemia de Covid-19 a pus societatea în care trăim în fața unor noi provocări, având loc închiderea tuturor instituțiilor de învățământ și de educație formală/non-formală. Dar noi am făcut o noua analiză a nevoilor în această situație de criză și am regândit majoritatea activităților tocmai pentru a veni în întâmpinarea nevoile concrete ale copiilor și familiilor lor. Astfel, au fost achiziționate și distribuite rapid tablete/laptopuri și internet pentru copii, materiale igienico-sanitare, rechizite și alimente. Rezultate: 363 de copii susținuți, 273 de tablete distribuite, 8 planuri fundraising realizate, 35 proiecte finanțare depuse, 46 profesori implicați, 29 profesioniști instruiți, 12 grupuri dezvoltare psihoemotională.
| Date beneficiari direcţi
363 copii, 61 profesori, 8 ONG-uri din comunități rurale sau orașe mici, 29 specialiști ONG, 322 părinți, 44 voluntari seniori.
| Activitati
Din martie 2020, în contextul pandemiei, activitățile programului au fost adaptate la noua realitate și au continuat să urmărească obiectivele propuse.1.Contractarea și acordarea unei finanțări de 6000 euro în 2 transe.2.Derularea programului SDS cu implicarea seniorilor care își doresc să rămână activi.3. Implementarea grupurilor de dezvoltare a abilitățlor socio-emoționale.4. Susținerea unui număr de 273 de copii care frecventau SDS-urile prin doatrea lor cu tablete si internet pentru a putea continua online activitățile de educație formală și nonformală. 5.Inscrierea a 26 de profesori din cele 8 ONG-uri în programul Școala din Valiza pentru a realiza activități online cu copiii. 6.Planificarea și desfășurarea de activități de consiliere și educație parentală online, precum si distribuirea de materiale care să constituie un sprijin emoțional având în vedere contextul actual.7. Susținerea unui număr de 300 de copii care frecventau zilnic SDS-urile și beneficiau de masă și rechizite, prin sprijin material material (tichete sociale sau pachete cu alimente, produse de igienă, rechizite) . 8. Instruirea profesioniștilor în domeniul educației nonformale și a personalului organizațiilor locale, scriere de proiecte, comunicare si strangere de fonduri, dezvoltare organizationala,educatie nonformala online.9.Evaluarea psiho-educațională a copiilor. 10. Monitorizarea pe parcursul intervenției a celor 363 de copii și furnizarea serviciilor sociale convenite împreună cu partenerii.
| Rezultatele proiectului
- 8 ong-uri, din 8 județe, au fost finanțate cu granturi în valoare de 6000 euro.
- 363 de copii care au beneficiat de programe tip SDS și-au îmbunătățit rezultatele școlare.
- 273 de copii au fost susținuți prin dotarea cu tablete și cartele de internet pentru a putea continua online activitățile de educație formala și nonformală online, dar și cursurile școlare.
- 300 de copii au fost susținuți prin sprijin material material (tichete sociale sau pachete cu alimente, produse de igienă, rechizite) pentru a preveni apariția carențelor alimentare și remedierea problemelor de sănătate
- 26 de profesori din cele 8 ONG-uri au fost înscriși în programul Școala din Valiză pentru a realiza activități online cu copiii.
- 29 profesioniști din cele 8 ONG-uri au fost instruiți online în scrierea de proiecte pentru finanțare, coaching organizațional, comunicare și fundraising.
- 8 planuri de fundraising au fost realizate și 35 proiecte de finanțare au fost depuse în cadrul celor 8 ONG-uri, pentru a obține fonduri suplimentare
- 20 de profesori au participat la cursul de educație nonformală, realizat online.
- 12 grupuri de dezvoltare psihoemotională au fost implementate
- 44 vârstnici voluntari care sunt afectați sau în risc de izolare socială și singurătate, în situații de vulnerabilitate și excluziune, s-au implicat în desfășurarea activităților de voluntariat.
| Bugetul
835649,00
| Parteneri
Asociația Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj-Sat Cenade-județ Alba/Fundația Inocenți-Sat Reteag-județ Bistrița/Fundația Filantropică Omenia-Oraș Tg.Neamț-județ Neamț/Asociația pentru dezvoltare comunitară Cumpăna -Comuna Cumpăna-județ Constanța/Asociația părinților Florian Cristescu-Oraș Turnu Măgurele-județ Teleorman/Asociația Mansio-Sat Firiza-județ Maramureș/Asociația Samarineni în Comunitate -Sat Mărculești-județ Ialomița/Asociația Triada-Sat Zurbaua-județ Ilfov/Fundația Vodafone/ Instituții: 8 primării, 3 spitale, 4 cămine varstnici, 21 școli generale, 7 ong-uri,
| Website proiect
https://www.frmr.ro/investitie-mediul-rural/