Pentru al doilea an la rand, campania Zambeste Romania a oferit romanilor gratuit periute de dinti noi in schimbul celor uzate, in cadrul caravanei Rabla pentru Periuta Ta. Timp de o luna, intre 13 septembrie si 12 octombrie, caravana a colectat peste 100 kilograme de periute uzate din tara. In schimbul lor, au fost distribuite gratuit peste 10.000 de periute precum si cupoane de reducere de pana la 50%  pentru 4 tipuri de paste de dinti, din gamele Aquafresh®, Aquafresh Kids®, Sensodyne® sau Paradontax®. 
 
In fiecare week-end, timp de o luna, Caravana Rabla pentru periuta ta s-a plimbat prin Bucuresti, Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Oradea, Galati si Brasov. Recordul pentru cei mai multi vizitatori a fost inregistrat la Constanta, unde mai mult de 2.000 de oameni au vizitat cortul in cateva ore, s-au pozat si jucat cu Bulgaras; recordul pentru cea mai scurta, dar eficienta vizita a fost la Galati cand deja la ora 14:00 se epuizase stocul de periute de dinti. 
 
S-au alaturat Caravanei Rabla medici stomatologi si reprezentanti ai Directiei de Sanatate Publica judetene, pentru a putea vorbi celor prezenti despre importanta schimbarii periutei de dinti si despre riscurile la care ne supunem daca nu o schimbam o data la trei luni, precum si despre regulile de baza ale unei igiene orale corecte.
 
Testimoniale ale participantilor 
 
Nu mi-am mai schimbat periuta de mult, dar eu le oparesc si sunt proaspete tot timpul”, a declarat o doamna din Galati. 
 
„Rabla pentru periuta ta a fost si anul trecut in Iasi, nu-i asa? M-am bucurat cand am auzit la radio ca revine pentru ca de atunci nu mi-am mai schimbat periuta”, a mai declarat un domn din Iasi. 
 
„Din pacate, marea majoritate se spala insuficient si incorect. In plus, nu inteleg importanta periajului de seara: asa cum nu mananci branza sau fructele pe care le lasi peste noapte pe masa, nu trebuie sa pastrezi nici resturile alimentare peste noapte, pentru ca in gura noastra este un mediu si mai umed, cald si o flora bacteriana mai dezvoltata decat, sa spunem, in bucatarie. Daca nu ne schimbam periuta putem ajunge la probleme de sanatate precum carii, afectiuni gingivale, afectiuni ale tubului digestiv. Iar daca nu ne schimbam periuta de dinti la timp pot aparea leziuni la nivelul gingiei (pentru ca resturile alimentare vor ramane la baza dintelui si sub gingii) sau ne vom distruge smaltul, din cauza perilor tociti”, a declarat medicul stomatolog Daniela Musat, prezent la cortul Rabla pentru periuta ta din Brasov.   
 
Romanii isi schimba periuta de dinti o data la 2 ani 
Un roman foloseste in medie, la nivel urban, aceeasi periuta de dinti timp de 2 ani, desi medicii stomatologi recomanda schimbarea periutei de dinti o data la 3 luni. In Capitala, bucurestenii folosesc in medie o periuta pe an, insa in mediul rural, lucrurile stau cu totul altfel. In mediul rural, oamenii isi schimba periuta de dinti o data la 10 ani, potrivit datelor din 2013.
 
Caravana ”Rabla pentru Periuta Ta” s-a desfasurat cu sustinerea Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax®, cu sprijinul Carrefour Romania si face parte din campania educationala Zambeste Romania pentru o mai buna sanatate orala. 
 
Statistici: romanii fac economie la sanatatea orala
Initiativa promoveaza obiceiurile corecte de igiena orala, ca raspuns la statisticile ingrijoratoare cu privire la sanatatea dintilor romanilor. Cele mai recente studii de piata  arata ca la nivel urban, in orasele din Romania, se consuma si mai putina pasta de dinti fata de datele din anul precedent, iar periuta de dinti se pastreaza si mai mult decat inainte.
 
Un tub si un sfert de pasta de dinti, pentru un an intreg
Apoi, in ceea ce priveste consumul de pasta de dinti la nivel national, un roman consuma in medie 1,39 de tuburi pe an, in crestere usoara fata de datele nationale din anul anterior. Populatia rurala foloseste acum 1 tub de pasta de dinti timp de 3 ani in loc de 6 ani, fata de datele inregistrate in 2012.
 
Starea de sanatate orala a romanilor: 80% dintre adulti au probleme dentare
In acelasi timp, statisticile arata o Romanie cu o stare de sanatate orala precara: 80% dintre romani au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventa afectiune (71%) . 4 din 10 persoane prezinta probleme cauzate de placa dentara bacteriana, iar 3 din 10 au respiratie urat mirositoare si dinti sensibili.
 
Desi romanii au probleme dentare, sunt foarte reticenti fata de mersul la dentist – 49% nu au vizitat un cabinet stomatologic in ultimul an, in timp ce doar 29% au mers la cabinet pentru un control. Exista inca un procent de 9% dintre romani care nu au mers niciodata la dentist. 69% dintre respondenti au declarat ca merg la dentist doar atunci cand au probleme.
 
Studiu Zambeste Romania 2013: majoritatea copiilor au deja carii
Din pacate, obiceiurile de igiena orala si lipsa atitudinii de preventie a parintilor se rasfrang si asupra copiilor lor. Potrivit celui mai nou studiu Zambeste Romania , 75% din copiii de pana in 13 ani au carii pe dintii temporari. Stomatologii atrag atentia parintilor ca neglijarea si netratarea dintilor temporari poate sa aiba consecinte asupra dentitiei definitive. De asemenea, 4 din 10 copii de pana in 13 ani au deja carii pe dintii definitivi, in vreme ce aproape 90% dintre acestea sunt netratate. 
 
###
Despre Zambeste Romania 
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
 
Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Healthcare, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an. In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie  puternica pe piata locala, de peste 25 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.

Pentru mai multe informatii, va rugam contactati:
Silvia Jalea, GMP PR
silvia.jalea@pr.gmp.ro
0745.509.822