• In trei ani de Caravana, programul „Rabla pentru periuta ta” a ajuns in 11 orase din toate regiunile tarii si a schimbat aproape 30.000 de periute de dinti
• Statisticile de anul trecut arata ca romanii isi schimba periuta de dinti o data la 1,5 ani
• „Rabla pentru periuta ta” face parte din campania educationala Zambeste Romania pentru o mai buna sanatate orala.
Mesajul actiunii a fost unul foarte simplu, legat de necesitatea schimbarii periutei de dinti o data la trei luni. Potrivit celor mai recente studii de piata , care analizeaza obiceiurile de igiena orala de pe parcursul intregului an 2014 din perspectiva consumului, un roman isi schimba periuta de dinti o data la 1,5 ani. In Europa, 77% dintre germani respecta aceasta regula si isi schimba periuta cel putin o data la 3 luni. La nivel rural, romanii isi schimba in continuare periuta de dinti numai o data la 10 ani.
Desi cifrele de consum sunt usor mai optimiste fata de anul anterior, aceste rezultate indica in continuare o igiena orala precara a populatiei si apar in contextul in care romanii sunt constienti de importanta rutinei de igiena dentara dimineata si seara, declarand ca totusi nu isi periaza dintii de doua ori pe zi.
Orasele vizitate de caravana in acest an au fost Bucuresti, Constanta, Galati, Timisoara si pentru prima data Bacau si Alba-Iulia, iar Directiile de Sanatate Publica din judete, precum si medici dentisti si studenti la stomatologie s-au implicat aceasta actiune. In cei trei ani, Caravana a ajuns in 11 orase din toate zonele Romaniei.
„Ne bucuram ca ati ajuns si in Bacau, in sfarsit. Avem nevoie de activitati de acest gen in oras pentru ca asa afla oamenii intr-un mediu mai relaxat despre cum sa isi ingrijeasca dantura. Nu toata lumea are resursele financiare necesare sa mearga la medicul dentist sau nu au de unde sa se informeze. Asa, la cort, am si primit produse si am stat de vorba cu medicul dentist direct”, a declarat un vizitator din Bacau.
„Cele mai intalnite probleme la galateni sunt cele cauzate de o igiena orala defectuoasa. Un periaj incorect sau chiar insuficient poate duce la probleme gingivale, carii, chiar pierderea dintelui, ca sa nu mai vorbim de efectele imediate cum ar fi respiratia urat mirositoare. Schimbarea periutei la trei luni de zile ne ajuta sa prevenim foarte multe probleme pentru ca o periuta veche are foarte multi microbi adunati, iar perii tociti afecteaza smaltul”, a declarat un medic dentist.
Actiunile campaniei Zambeste Romania nu se opresc aici. Pe tot parcursul anului, activitati de educare cu privire la igiena orala se desfasoara si in mediul rural. Spre exemplu, pe tot parcursul lunii iunie 2015, in cadrul unui parteneriat cu Salvati Copiii, 1% din valoarea vanzarilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® vor fi investite in tratamente stomatologice gratuite si imbunatatirea sanatatii orale a copiilor din trei comune sarace din Moldova: Ciprian Porumbescu din judetul Suceava, Vanatori Neamt, judetul Neamt si Mironeasa, Iasi.
In toamna, Zambeste Romania va continua proiectul pilot implementat anul trecut, de a tine lectii pentru sanatate orala in bibliotecile publice din mediul rural. Anul trecut, cursurile s-au tinut in 30 de localitati din 9 judete, unde medici dentisti au prezentat regulile de igiena orala in fata a peste 3000 de parinti si copii.
De asemenea, in cadrul campaniei, romanii au la dispozitie aproximativ 1.400 de cabinete stomatologice in toata tara, care ofera consultatii sau detartraje gratuite pana la finalul anului. Oamenii pot gasi cabinetul stomatologic cel mai apropiat de casele lor, in lista disponibila pe www.zambesteromania.ro.
***
Despre Zambeste Romania
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, sustinuta prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii starii de sanatate orala in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
Despre GSK Consumer Healthcare
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Healthcare, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an. In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie puternica pe piata locala, de peste 25 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®, Voltaren® si Theraflu®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.