BRD - Groupe Société Générale continuă parteneriatul cu Festivalul naţional de teatru tânăr Ideo Ideis. Pornind de la tema de anul acesta a Festivalului – autonomia – BRD lansează “Detectorul de imaginar”, o campanie prin care își propune să arate modul în care teatrul oferă oamenilor o altă perspectivă asupra realității.
„Tema de anul acesta a festivalului Ideo Ideis – hotspot cultural BRD este autonomia, un subiect care ne face conștienți de importanța unui filtru personal în raport cu informațiile pe care le primim, indiferent că acestea vin de la părinți, profesori sau din social media. Acest filtru decriptează și apoi așează informațiile în categorii de «adevărat» sau «fals». Mai există, însă, un unghi din care putem privi lucrurile: Imaginarul. Realitatea construită, cea pe care ne-o oferă cultura și pe care teatrul o pune pe scenă. Prin «Detectorul de imaginar» provocăm iubitorii de teatru să analizeze lucrurile din altă perspectivă și încurajăm consumul de cultură”, a declarat Irina Ștefaniu, Content manager, BRD – Groupe Société Générale.
Una dintre premisele campaniei BRD este faptul că fiecare dintre noi vede și interpretează lumea în felul său. Totul este despre perspectivă și de a nu reduce lucrurile la alb sau negru, adevărat sau fals, ci de a ne lăsa mintea deschisă. Astfel, cultura aduce raportului adevărat-fals o nouă dimensiune, imaginarul.
Campania “Detectorul de imaginar” este declinată și într-un joc care invită utilizatorii să citească un set de texte insipirate din piese de teatru jucate la Ideo Ideis și să ghicească care sunt cele ce aparțin Imaginarului. Jocul este disponibil online, la adresa: www.campanii.brd.ro/detectoruldeimaginar.
Peste 200 de tineri din toată țara sunt prezenți în săptămâna 7-13 august, la Alexandria, la Festivalul Ideo Ideis, unde vor juca în piese de teatru, dar vor participa și la ateliere de teatru, unde vor învăța tehnici de actorie de la actori cu experiență, cum ar fi Ana Covalciuc, Cezar Grumăzescu, Mircea Postelnicu, Sânziana Tarța sau Victoria Răileanu.
***
BRD este partenerul tinerei generaţii de artiști atât la Festivalul Naţional de Teatru Tânăr de la Alexandria l www.ideoideis.ro, precum și la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu l www.sibfest.ro și la Festivalul Naţional de Teatru de la Bucureşti l www.fnt.ro. S-a implicat şi în proiecte de producţie cum sunt musicalul “West Side Story” (produs pentru FNT în 2015) sau piesa de teatru “Apa de Mina” (Teatrul Act, 2016), dar şi in turneele “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca - Sibiu, 2015 şi 2016) şi Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). Din 2016 BRD este partener al este Apollo 111 l www.apollo111.ro, cel mai nou spațiu de teatru independent din București, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.
***
Despre BRD – Groupe Société Générale
BRD - Groupe Société Générale este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Ca actor în societate, BRD investește în cultură, educație și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Cultura reprezintă un pilon esențial de dezvoltare a societății, BRD încurajând în această direcție proiecte culturale inovatoare, care să fie recunoscute și apreciate de tineri. Sub această viziune a fost creată Scena9, o platformă tânără de jurnalism cultural care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică.