Carrefour România continuă programul “Punem preț pe plastic” și lansează Plata Cu PET-ul în 6 orașe din țară! “Punem Preț pe Plastic” este un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. 
 
Plata cu PET-ul va staționa timp de 10 zile în cele 6 orașe, după cum urmează:
 Carrefour Cluj și Carrefour Constanța: 11 octombrie - 20 octombrie
 Carrefour Oradea și Carrefour Timișoara: 25 octombrie - 3 noiembrie
 Carrefour Buzău și Carrefour Park Lake: 8 noiembrie - 17 noiembrie

În perioadele menționate, clienții din cele 6 orașe vor putea cumpăra fructe și legume provenite de la producători locali în hipermarketul Carrefour din orașul lor, cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă! Carrefour transformă plasticul în monedă pentru a stimula consumatorii să folosească plasticul în mod inteligent, prin reducere, refolosire și reciclare.
 
”Plata cu PET-ul, parte a programului Punem preț pe plastic, reprezintă o inițiativă strategică din programul de sustenabilitate al Carrefour România. Succesul pe care l-a avut programul în București ne convinge că suntem pregătiți să luăm plasticul în serios și să îl folosim inteligent” a declarat Felician Cardoș, Manager Mediu Carrefour România. 

Plata cu PET-ul va fi implementată în București, Constanța, Cluj, Timișoara și Oradea cu sprijinul Greenpoint Management și Green Acadamey, iar în Buzău cu sprijinul Primăriei Municipiului Buzău și Green Resources Management S.A., în cadrul unor campanii de informare și educare a publicului și operatorilor economici din fiecare oraș.
 
Programul-pilot “Plata cu PET-ul” s-a desfășurat la București, în Carrefour Băneasa, timp de aproape 3 săptămâni. La final, Carrefour a colectat peste 7.5 tone de PET-uri, iar cei peste 3000 de oameni care au vizitat standul au primit la schimb peste 2 tone de fructe și legume provenite de la producători locali. 

În ultimii 2 ani, Carrefour România a luat o serie de măsuri în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare):

- Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic.
- Vino cu caserola ta de acasă! - un program prin care clienții hipermarketurilor și supermarketurilor Carrefour pot achiziționa produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, pentru diminuarea consumului. Anul trecut, clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință. 
- Colectare selectivă în birourile Carrefour România.
- Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018, punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.
- Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp. 

***
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 358 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clienţii din Bucureşti pot achiziţiona produse alimentare din secţiunea „Supermarket Online”, dar şi produse nealimentare din secţiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde în ţară sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour. 
 
Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din cele 23 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani, Suceava, Timișoara, Ploiești, Târgu Jiu, Drobeta, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Roman, Baia Mare, Satu Mare și Oradea posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Baia Mare, Botoşani, Brăila, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Focşani, Galaţi, Iași, Oradea, Suceava, Piatra-Neamț, Târgu Jiu, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Roman și Ștefăneștii de Jos pot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă). 
 
Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat. Continuând seria inovațiilor, anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scanze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. 
 
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
 
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.