Coca-Cola HBC România, cea mai mare companie din industria locală de băuturi, a fost recunoscută, pentru al doilea an consecutiv, drept cea mai responsabilă companie din ţară, ocupând locul 1 în topul celor mai transparente şi implicate companii din România privind responsabilitatea socială şi de mediu, „România CSR Index”*. Coca-Cola HBC România a obţinut un punctaj de 94,57%, în creştere cu aproximativ 9 procente faţă de punctajul obţinut în anul 2016.
Această recunoaştere are la bază analiza Raportului de Sustenabilitate Coca-Cola HBC România pentru anul 2015, prin care compania comunică rezultatele înregistrate în patru dintre cele mai importante zone de interes: comunitatea, mediul înconjurător, mediul de lucru şi piaţa.
Respectându-şi misiunea de a îmbunătăţi viaţa în comunităţile locale şi de a inspira un viitor mai bun, Coca-Cola HBC România a investit în anul 2015 peste 700.000 euro în programe de CSR.
Printre cele mai importante rezultate din Raportul de Sustenabilitate se numără:
- Peste 90% dintre furnizorii companiei sunt locali.
- Coca-Cola HBC România a redus emisiile de CO2 cu 5,32% comparativ cu anul 2014.
- Jumătate din electricitatea folosită în fabricile din Timişoara şi Poiana Negrii provine din surse regenerabile. Compania a investit, în 2015, aproximativ 245.000 de euro în implementarea de tehnologii eficiente energetic.
- Peste 66.500 de copaci au fost plantaţi cu sprijinul Coca-Cola HBC, în acţiuni derulate în parteneriat cu ONG-uri şi cu ajutorul voluntarilor din cadrul companiei.
- Peste 700 de membri ai echipei Coca-Cola HBC România s-au implicat în acţiuni de voluntariat în 2015.
- Peste 45% dintre angajaţii companiei au fost implicaţi în programe de leadership şi management.
”Sustenabilitatea este o prioritate pentru noi şi face parte din strategia de afaceri Coca-Cola HBC. Importanţa pe care o acordăm acestei zone merge dincolo de cifre şi rapoarte: colegii noştri sunt ambasadori ai sustenabilităţii, promovează în mod activ un stil de viaţă responsabil. Foarte mulţi dintre ei se implică direct în reducerea impactului asupra mediului, sunt voluntari în proiecte de mediu şi proiecte pentru comunitate. Raportul pentru anul 2015 arată evoluţia noastră în această zonă, de care suntem foarte mândri. Însă bucuria cea mai mare vine din faptul că vedem cum echipa Coca-Cola HBC susţine filozofia companiei: suntem, întotdeauna, ceea ce lăsăm după noi. Şi, aşa cum spune şi titlul raportului: Viitorul începe azi. Cu noi.”, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.
Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2015 include toate rezultatele înregistrate de companie în domeniul sustenabilităţii. Raportul integral este disponibil pe website-ul companiei.
Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2015 include toate rezultatele înregistrate de companie în domeniul sustenabilităţii. Raportul integral este disponibil pe website-ul companiei.
***
Despre Coca-Cola HBC România
Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola Hellenic este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Coca-Cola HBC este lider al industriei de băuturi in Dow Jones Sustainability Index (atât la nivel mondial cât si european) și este totodată inclusă în FTSE4Good Index. În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitați site-urile www.coca-colahellenic.ro și www.thecoca-colacompany.com.
* Studiul a fost realizat de compania de consultanta „The Azores”, avut la bază o metodologie de evaluare care respectă patru referinţe internaţionale, cele mai importante din domeniu: Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European si a Consiliului, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG), Standardul Global Reporting Initiative şi Dow Jones Sustainability Index. Analiza a luat în calcul 100 dintre cele mai mari companii din România. În comparaţie cu anul trecut, numărul de indicatori a crescut de la 36 la 43 de indicatori. Indicatorii noi au făcut referire în principiu la procesul de indentificare a aspectelor relevante pentru fiecare companie privind dezvoltarea durabilă şi la asocierea mesajelor de marketing cu cele de responsabilitate socială.