Raportul reuneste rezultatele pentru anul 2011 si urmareste cele sapte directii strategice de CSR ale Coca-Cola HBC Romania: implicarea in comunitate, ambalajele si reciclarea, gestionarea durabila a resurselor de apa, energia si schimbarile climatice, sanatatea consumatorilor, dezvoltarea angajatilor si implicarea furnizorilor.
Coca-Cola HBC Romania a raportat, prin actiunile ce vizeaza comunitatea, plantarea a 45.000 de copaci, 500 de km de rau curatati, 2.000 de m3 de gunoi strans, 10.000 de voluntari implicati, 500.000 de copii participanti in proiecte, 200.000 de ore de training desfasurate pentru comunitatile locale si 1.200.000 litri de apa si bauturi racoritoare donati. Conform Raportului, compania a economisit, din 2008 pana in prezent, 5.000 de tone de PET prin introducerea unor ambalaje mai usoare, a reciclat in medie 74% din ambalajele din fabricile de imbuteliere si 56,7% din ambalajele puse pe piata si a evitat emiterea a peste 79 de tone de CO2 prin derularea unor programe interne. In anul 2011, apa folosita in operatiunile Coca-Cola HBC Romania a provenit 100% din foraje proprii, in timp ce apa uzata din fabricile de la Timisoara si Vatra Dornei a fost tratata in proportie de 100%.
Printre cele aproximativ 500 de proiecte - programe nationale si locale - desfasurate pana in prezent de Coca-Cola HBC Romania se numara: programul educational Verde 003, Pasaportul Verde, Centrul Educational Dorna Candreni, Padurea Pedagogica Tasuleasa Social, Colectarea deseurilor: Viata dupa Colectare, campania Nu amesteca lucrurile, Ziua de Voluntariat, Salvati Raul Arges, Pasaportul de Voluntar, Ziua Dunarii, proiectele de advocacy Avem o Delta, cum procedam?, Obligativitatea colectarii selective in institutiile publice, Federatia Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitara si altele.In plus, Coca-Cola HBC Romania a dezvoltat in anul 2011 numeroase programe interne, destinate dezvoltarii angajatilor, unei bune colaborari cu furnizorii si promovarii unui regim de viata echilibrat si sanatos in randul consumatorilor.
âRaportul de Sustenabilitate al Coca-Cola HBC Romania reprezinta incununarea eforturilor sustinute ale companiei noastre de implicare in dezvoltarea comunitatilor in care operam. Suntem mandri de rezultatele actiunilor noastre si, in acelasi timp, mandri sa fim prima companie din industria de FMCG care prezinta un raport de sustenabilitate la standarde internationale, asumandu-ne, din acest moment, raportarea anuala a actiunilor de CSR la cei mai inalti indicatori de performanta.ââ Mugurel Radulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC Romania and Republic of Moldova.
Raportul a fost realizat cu sprijinul companiei de consultanta strategica pe probleme de mediu Denkstatt, raspunzand normelor nivelului de raportare B al Global Reporting Initiative (GRI). Mai multe informatii despre directiile strategice si rezultatele initiativelor sunt disponibile pe www.thereconcept.ro/ro/presa-media.
***
Despre Coca-Cola HBC Romania
Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania si imbuteliator francizat al Companiei Coca-Cola. Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza o gama larga de produse din portofoliul Coca-Cola, de la bauturi racoritoare carbonatate, necarbonatate, nectaruri, pana la ceaiuri, apa minerala, bauturi energizante si cafea. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Bucuresti si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.
Coca-Cola HBC Romania face parte din Grupul Coca-Cola Hellenic, unul din cei mai mari imbuteliatori ai produselor Companiei Coca-Cola din lume si cel mai mare din Europa. Operatiunile Coca-Cola Hellenic acopera 28 de tari, deservind peste 560 milioane de oameni. Cu sediul central la Atena, compania este cotata la bursele de valori din Atena, New York si Londra.