Mai putin de 10% din companiile vazute ca lideri in domeniul sustenabilitatii sunt pregatite pentru transformarile de care au nevoie pentru a reusi intr-o economie âverdeâ, arata un studiu realizat de Deloitte.
Cercetarea a inclus 65 de companii din 10 industrii, care fac parte din UN Global Compact, si a luat in considerare performantele acestora in trei domenii: aspecte de mediu, aspecte sociale si viziunea generala asupra sustenabilitatii.
Principalele rezultate se refera la faptul ca:
- doar sase din totalul companiilor analizate au strategii concrete, pe termen lung, pentru a face fata constrangerilor impuse de limitarea resurselor mediului sau. Acestea sunt Puma, Nike, Nestle, Unilever, Natura si Ricoh;
- in ceea ce priveste rezultatele in functie de industrie, companiile din zona de bunuri de consum au avut cel mai mare scor, urmate de sectorul medical si cel tehnologic;
- in fiecare industrie, performanta componentelor de mediu o depaseste pe cea a aspectelor sociale.
Autorii raportului propun si un concept nou de masurare a performantelor de sustenabilitate, "dezvoltarea cu impact zero" ("zero impact growth vision"). Conform acestora, progresul unei companii in aceasta directie se realizeaza in cinci etape, numite âniveluri de maturitateâ. Acestea sunt:
1. Eureka: compania intelege nevoia de a gasi solutii sustenabile, dar inca nu actioneaza;
2. Experimentation: compania incepe sa ia niste masuri inovatoare si sa dezvolte politici interne, dar nu si-a definit inca o viziune pentru viitor;
3. Enterprise: compania si-a definit niste obiective pe termen scurt si mediu (2020), dar nimic pe termen lung;
4. Ecosystem: compania are obiective ambitioase si masurabile pe termen mediu spre lung, dar inca nu are o abordare care sa-si propuna dezvoltarea cu impact zero;
5. Economy: modelul dezvoltarii cu impact zero a fost adoptat in totalitate, prin definirea de obiective masurabile pentru fiecare domeniu.
Niciuna din companiile analizate nu au atins nivelul cel mai performant, âEconomyâ si doar sase sunt in etapa "Ecosistemului". Pe langa adoptarea de strategii pe termen lung pentru minimizarea impactului social si de mediu, acestea sunt in proces de creare a unor âecosistemeâ de business sustenabile, implicand furnizorii si alti stakeholderi in actiunile lor.
Pe langa cele sase companii pioniere, majoritatea celor incluse in studiu (70%) se afla in faza de âEnterpriseâ, avand definite viziuni clare despre ce-si propun sa obtina pe termen scurt si mediu. Acestea isi concentreaza actiunile asupra catorva domenii principale de actiune, alese in urma consultarii stakeholderilor, dar nu fac mai mult de atat, pierzand astfel din abordarea holistica.
Sursa: responsabilitatesociala.ro
Cercetarea a inclus 65 de companii din 10 industrii, care fac parte din UN Global Compact, si a luat in considerare performantele acestora in trei domenii: aspecte de mediu, aspecte sociale si viziunea generala asupra sustenabilitatii.
Principalele rezultate se refera la faptul ca:
- doar sase din totalul companiilor analizate au strategii concrete, pe termen lung, pentru a face fata constrangerilor impuse de limitarea resurselor mediului sau. Acestea sunt Puma, Nike, Nestle, Unilever, Natura si Ricoh;
- in ceea ce priveste rezultatele in functie de industrie, companiile din zona de bunuri de consum au avut cel mai mare scor, urmate de sectorul medical si cel tehnologic;
- in fiecare industrie, performanta componentelor de mediu o depaseste pe cea a aspectelor sociale.
Autorii raportului propun si un concept nou de masurare a performantelor de sustenabilitate, "dezvoltarea cu impact zero" ("zero impact growth vision"). Conform acestora, progresul unei companii in aceasta directie se realizeaza in cinci etape, numite âniveluri de maturitateâ. Acestea sunt:
1. Eureka: compania intelege nevoia de a gasi solutii sustenabile, dar inca nu actioneaza;
2. Experimentation: compania incepe sa ia niste masuri inovatoare si sa dezvolte politici interne, dar nu si-a definit inca o viziune pentru viitor;
3. Enterprise: compania si-a definit niste obiective pe termen scurt si mediu (2020), dar nimic pe termen lung;
4. Ecosystem: compania are obiective ambitioase si masurabile pe termen mediu spre lung, dar inca nu are o abordare care sa-si propuna dezvoltarea cu impact zero;
5. Economy: modelul dezvoltarii cu impact zero a fost adoptat in totalitate, prin definirea de obiective masurabile pentru fiecare domeniu.
Niciuna din companiile analizate nu au atins nivelul cel mai performant, âEconomyâ si doar sase sunt in etapa "Ecosistemului". Pe langa adoptarea de strategii pe termen lung pentru minimizarea impactului social si de mediu, acestea sunt in proces de creare a unor âecosistemeâ de business sustenabile, implicand furnizorii si alti stakeholderi in actiunile lor.
Pe langa cele sase companii pioniere, majoritatea celor incluse in studiu (70%) se afla in faza de âEnterpriseâ, avand definite viziuni clare despre ce-si propun sa obtina pe termen scurt si mediu. Acestea isi concentreaza actiunile asupra catorva domenii principale de actiune, alese in urma consultarii stakeholderilor, dar nu fac mai mult de atat, pierzand astfel din abordarea holistica.
Sursa: responsabilitatesociala.ro