Conform acestui raport de responsabilitate sociala, anul trecut, compania a generat 285.000 tone de emisii CO2 si a consumat 532 milioane de kWH de energie.

Facebook si-a publicat de curand primul raport al amprentei de carbon pe anul 2011, care cuprinde informatii despre emisiile de CO2, mixul de energie folosita si cantitatea de energie consumata la nivel global de companie.

Astfel, conform raportului, Facebook a generat anul trecut 285.000 tone de emisii de CO2. Aproximativ 75% dintre acestea au fost generate de centrele de date, iar restul de 25% au fost generate de birouri, transportul angajatilor si al echipamentelor, constructiile de noi spatii etc.

Facebook estimeaza ca fiecare utilizator activ (care foloseste reteaua de socializare cel putin o data pe luna) este responsabil pentru aproximativ 269 grame de emisii de carbon pe an, echivalentul amprentei de carbon a consumarii a trei banane sau a unui pahar de vin.

In ceea ce priveste consumul de energie, compania a utilizat in total 532 milioane de kWH de energie. Aproximativ un sfert din aceasta provine din surse regenerabile (energie solara si eoliana), iar restul provine din carbune (27%), gaze naturale (17%), energie nucleara (13%) si alte surse.

In raport se mai arata ca Facebook isi propune sa creasca procentul de energie regenerabila folosita prin:

- alegerea unor locatii care au acces la astfel de energie;

- includerea unor instalatii de panouri solare in fiecare centru de date nou construit;

- parteneriate cu organizatiile de mediu si alti parteneri in campanii de promovare a acestor energii.

De asemenea, Facebook deruleaza mai multe proiecte de constientizare si educatie ecologica a celor 950 de milioane de utilizatori. De exemplu, in parteneriat cu Consiliul National de Aparare a Resurselor Naturale si compania Opower , a creat o aplicatie prin care utilizatorii pot invata cum sa-si eficientizeze consumul de energie.


Mai multe detalii despre proiectele de sustenabilitate ale Facebook pot fi gasite pe pagina speciala facebook.com/green care are pana in prezent peste 100.000 de fani.

 

Sursa: responsabilitatesociala.ro