„La evenimentul de astazi, am discutat despre rolul central pe care il are conduita preventiva in construirea unui stat sanatos. Educand tinerele generatii sa acorde atentie alimentatiei echilibrate, sa aiba un stil de viata sanatos si sa stie unde pot cauta informatii relevante despre sanatatea lor, va pune bazele unor generatii cu o stare de sanatate mai buna. Misiunea Healthcare Connections este de a promova si incuraja parteneriate public-privat-ONG care sa creasca impactul interventiilor in comunitati si sa rezolve problemele stringente de sanatate” mentioneaza Andi Dumitrescu, Director de Vanzari Romania & Republica Moldova, GSK Consumer Healthcare.
Subiectele dezbatute s-au concentrat asupra apetitului pentru informatii despre sanatate a romanilor, despre cum datele deschise guvernamentale prezinta un potential imens pentru imbunatatirea sistemului de sanatate prin parteneriate public-privat-ONG. Invitatii forumului au prezentat exemple de proiecte care pot constitui programe de actiune pe termen lung, prin colaborarea tuturor partilor interesate, lansand astfel un apel catre actiune pentru schimbarea statisticilor ingrijoratoare din Romania.
• In era digitala, tot mai multi oameni cauta informatii despre sanatate, care sa fie usor disponibile si la orice ora: 4,5 milioane de romani viziteaza intr-o luna primele 5 site-uri de sanatate .
• Insa acest apetit pentru informatie nu se traduce in conduita zilnica printr-o grija activa fata de sanatate si o conduita preventiva consecventa, o dovada fiind datele statistice si de consum din Romania: desi 90% dintre romani recunosc importanta periajului dentar de 2 ori pe zi, jumatate dintre ei isi periaza dintii doar o data pe zi , cu o medie de consum de 1,5 tuburi pasta de dinti/an de persoana ; iar in segmentul medicamentelor fara prescriptie medicala, romanii cumpara medicamente OTC in valoare de 25 euro in decurs de 3 luni, mult sub nivelul Bulgariei (41 euro) si la aproape o treime din ceea ce cheltuiesc vest-europenii (67 euro) . Acest lucru ne spune ca majoritatea romanilor nu apeleaza la medicamente fara prescriptie medicala care pot ameliora primele simptome ale unor afectiuni simple sau care pot sa previna aparitia unor boli cu consecinte mai grave, ajungand in cele mai multe cazuri sa impovareze, astfel, sistemul de sanatate sub-finantat din Romania.
• Reprezentantii United Way atentioneaza ca 14% din populatie ramane cu probleme medicale nerezolvate, datorita costurilor mari ale serviciilor medicale, accesului dificil la unitatile medicale sau a timpului de asteptare.
• Romania se afla pe ultimul loc in Europa la nivelul investigatiilor de depistare (screening) .
• Solutiile pentru aceasta situatie pot veni din sfera datelor deschise din sfera guvernamentala, de la institutii medicale, construind astfel aplicatii si programe complexe care sa contribuie la imbunatatirea sanatatii oamenilor.
• Romania a fost aleasa in iulie 2015 ca membru in Comitetul Director al platformei internationale Open Guvernment Partnership.
Vorbitorii acestei editii a „Healthcare Connections” au fost Ruxandra Dumanov, Director Financiar si Andi Dumitrescu, Director de Vanzari in cadrul GSK Consumer Healthcare Romania, Radu Puchiu - Secretar de Stat in Cabinetul Primului-Ministru, Dan Stoica -Managing Director al Wolters Kluwer Romania si Cristina Damian - Director Executiv al United Way Romania.
***
Despre GSK Consumer Healthcare
Despre GSK Consumer Healthcare
Parte din grupul de companii GSK cu prezenta globala, GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fara prescriptie medicala din lume. Obiectivul nostru este sa devenim prima si cea mai buna companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazata pe stiinta si valori – o organizatie unica ce imbina expertiza si principiile stiintifice cu avantajele industriei bunurilor de larg consum.
In 2014, Consumer Healthcare a reprezentat 19% din cifra totala de afaceri a grupului GSK la nivel global, insumand 4.3 miliarde de lire sterline. Produsele noastre sunt disponibile in peste 100 de tari, iar marcile de top sunt responsabile pentru mai mult de jumatate din veniturile companiei.
In Romania, GSK are o traditie de peste 25 de ani si peste 150 milioane euro investitie in piata locala. Portofoliul local include marci bine cunoscute precum Theraflu®, Panadol®, Voltaren®, ParaSinus®, Sensodyne®, Parodontax® si Aquafresh®.
Suntem partener constant al comunitatii, cu investitie de peste 2 milioane de dolari in proiecte de sanatate si educatie pe care le derulam cu partenerii nostri. Suntem hotarati sa facem o diferenta in starea de sanatate a romanilor prin educatie continua. Derulam proiecte pe termen lung precum Zambeste Romania, campanie dezvoltata in parteneriat cu Platforma Europeana pentru o mai Buna Sanatate Orala si care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania.
Pentru mai multe detalii despre campania educationala Zambeste Romania, accesati www.zambesteromania.ro.