Astfel, in anul fiscal FY13 s-au inregistrat rezultate notabile precum:
• IKEA Group si-a luat angajamentul de a instala 137 de turbine de vant proprii si a instalat peste 550,000 de panouri solare. Aceste progrese aduc compania mai aproape de obiectivul de a produce mai multa energie regenerabila decat conusumul total, pana in 2020.
• In anul fiscal 2013 au fost vandute 22,4 milioane de produse LED, incluzand 12,3 milioane de becuri LED. Doar becurile LED achizitionate au economisit, in medie, 7 euro pe an pentru fiecare bec vandut, in comparatie cu becurile cu incandescenta. In total, economiile cumulate ale tuturor utlizatorilor de becuri cu LED ajung la 86 de milioane de euro pe an.
• Peste 40 de milioane de euro au fost economisite datorita masurilor de eficientizare a consumului de energie electrica in magazinele si depozitele IKEA din intreaga lume. Acest demers a inceput in anul fiscal FY10.
• IKEA Group este unul din cei mai importanti cumparatori de lemn certificat de Forest Stewardship Council (FSC) din segmentul de retail. O treime din lemnul utilizat in anul fiscal 2013 a fost certificat FSC sau a provenit din surse reciclate. Tot lemnul achizitionat a corespuns stadardelor Companiei IKEA cu privire la conservarea padurilor.
• Cantitatea de bumbac provenit din surse sustenabile s-a dublat, de la 34% in anul fiscal 2012, pana la 72% in anul fiscal 2013.
• Peste 47% din pozitiile de management din IKEA Group sunt ocupate de femei.
• IKEA Foundation a donat 101 milioane de euro in 2013 catre proiecte care ofera sprijin pentru milioane de copiii care provin din cele mai sarace comunitati din lume – reprezentand o crestere cu 21% fata de 2012.
“Atat oamenii, cat si companiile, incluzand Compania IKEA, joaca un rol important in gestionarea resurselor naturale limitate si in reducerea impactului asupra mediului si schimbarilor climatice, pentru a putea imbunatati conditiile de viata. Viziunea companiei noastre este de a crea o viata mai buna pentru cei mai multi oameni si suntem convinsi ca nu exista alta modalitate de a ne desfasura afacerile, decat in mod sustenabil,” a afirmat Peter Agnefjäll, Presedinte si CEO, al IKEA Group.
“La un an de la lansarea strategiei People & Planet Positive, ne bucuram ca inregistram progrese importante, precum: dublarea cantitatii de bumbac provenit din surse sustenabile, investitiile in energia regenerabila si contributia la cresterea numarului de oameni care au implementat solutii sustenabile pentru propriile locuinte. Cele 22 de milioane de produse LED vandute in cursul anului trecut demonstreaza faptul ca produsele sustenabile devin atractive in momentul in care utilizatorii inteleg economiile pe care le pot realiza inca din prima zi,” a afirmat Steve Howard, Chief Sustainability Officer, IKEA Group.
Magazinul IKEA din zona comerciala Baneasa a inregistrat rezultate importante pe zona proiectelor locale de sustenabilitate in anul financiar 2013, comunicate in octombrie 2013.
O noutate in privinta rezultatelor locale este incheierea proiectului de refolosire si reciclare a mobilierului, desfasurat in perioada 20 decembrie – 26 ianuarie. Astfel, peste 3.300 piese de mobilier vechi au fost aduse spre refolosire si reciclare de peste 900 de persoane, care au primit in schimbul fiecarei piese de mobilier aduse un voucher de 20 lei, de folosit numai in magazinul IKEA. Peste 60% dintre piesele primite au fost scaune. Aproximativ 130 de piese de mobilier au fost preluate de organizatiile caritabile partenere si au fost distribuite catre familii din medii defavorizate. Componentele de plastic si metal au fost reciclate, iar componentele nereciclabile au fost incinerate pentru a genera energie intr-un mediu controlat, prevenind efectele negative asupra mediului.
Raportul de sustenabilitate al IKEA Group pentru anul fiscal 2013 este disponibil pe www.IKEA.com.
* Anul fiscal IKEA 2013 s-a desfasurat de la 1 septembrie 2012 pana la 31 august 2013.
***
IKEA este o companie de retail de mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. In august 2013, erau 303 magazine apartinand IKEA Group in 26 de tari. In anul fiscal 2013, IKEA Group a avut 135.000 de angajati, 684 de milioane de vizitatori si peste 1,3 miliarde de vizitatori pe IKEA.com.
Compania IKEA detinea, in august 2013, peste 338 de magazine in 40 de tari sau teritorii, dintre care 39 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group.
Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.ikea.ro.
Viziunea IKEA
Sa cream o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni.
Misiunea IKEA
Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa - functionale si cu un design de calitate, la preturi atat de scazute incat cei mai multi oameni sa si le poata permite.