În perioada 1 aprilie – 30 iunie, clienții și angajații Lidl s-au implicat în susținerea Asociației MaiMultVerde și au strâns în urnele de donații din magazine 20.000 euro. Compania a suplimentat contribuția până la 40.000 euro pentru a sprijini proiectele de reducere a risipei alimentare ale asociației. Lidl continuă seria campaniilor de donații din magazine, astfel că fondurile strânse în perioada iulie-septembrie vor susține Centrul Gifted Education și programele dedicate copiilor supradotați.

Proiectul „România împotriva risipei de hrană” este o inițiativă a Asociației MaiMultVerde pentru atragerea atenției asupra risipei alimentare, prin informarea românilor cu privire la efectele acesteia și metodele de prevenire. 

Ce isi propune Asociația MaiMultVerde in acest proiect?
Printre activitățile pe care le va implementa Asociația MaiMultVerde se numără actualizarea platformei www.foodwaste.ro, cu informații relevante pentru public despre metodele de prevenire a risipei de alimente, accesibile tuturor consumatorilor. Totodată, site-ul va beneficia și de o secțiune specială, dedicată organizațiilor cu capacități de preluare și distribuire a alimentelor aflate în apropierea datei de expirare. Această secțiune urmează a fi documentată, editată și promovată către producători, comercianți și unități HoReCa, pentru a ști unde și cui pot dona alimente.

Pe lângă acestea, proiectul susține și organizarea caravanei „România împotriva risipei de hrană”, care va continua seria de activități educative care să crească gradul de informare și implicare a societății civile în domeniul reducerii risipei de hrană din România. În cadrul caravanei, vor fi prezentate filme documentare (Taste the Waste, Risipa de hrană în România) și animații de tipul „Știați că..” în instituții de învățământ, la târguri și festivaluri din țară. 

Care sunt beneficiile programului „România împotriva risipei de hrană”, sprijinit de Lidl România?
Prin acest program, organizațiile neguvernamentale din domeniul asistenței sociale și protecției mediului vor putea dezvolta resurse de preluare și distribuire a alimentelor către categorii defavorizate de persoane. Totodată, sunt vizați și operatorii economici din sectorul agro-alimentar, care vor fi informați în legătură cu capacitățile existente de preluare a alimentelor aflate în apropierea datei de expirare.
 

„Le mulțumim clienților și angajaților pentru că ne sunt alături de fiecare dată și cred în misiunile organizațiilor pe care le susținem. Diminuarea risipei alimentare este o preocupare constantă pentru noi. Dincolo de susținerea financiară a organizațiilor non-guvernamentale care au proiecte în acest domeniu, căutam activ soluții proprii pentru combaterea acesteia, prin optimizările zilnice pe care le facem la nivel de stocuri, colaborarea cu ferme care preiau cantitățile de legume și fructe care ies din vânzare și prin donarea de produse alimentare către Banca de Alimente,”
a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.
 
 
O nouă campanie în perioada iulie - septembrie
Lidl continuă campaniile de donații prin intermediul urnelor de la casele de marcat. În  în perioada iulie – septembrie, vor fi strânse fonduri pentru susținerea Centrului Gifted Education. Misiunea centrului este de a descoperi și de a dezvolta potențialul copiilor supradotați. 

***
Despre Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 28 de țări la nivel mondial.
Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.