Campania Bucurie în Mișcare, organizată de Asociația 11even cu sprijinul Kaufland România, a ajuns anul acesta la peste 70.000 de oameni, demonstrând o dată în plus că este cea mai importantă serie de evenimente care promovează la nivel național sportul în masă. Anul acesta, campania Bucurie în Mișcare s-a desfășurat pe parcursul a două luni, mai și iunie, și a ajuns în 14 localități din România, mobilizând peste 70.000 de oameni de toate vârstele să facă mișcare.   
 
Misiunea proiectului este de a atrage atenția asupra nevoii de mișcare ca soluție pentru stresul vieții cotidiene și soluția cea mai la îndemână pentru un stil de viață sănătos. 
 
Kaufland România susține proiectul Bucurie în Mișcare pentru al șaptelea an la rând, fiind un partener cu tradiție ce investește în promovarea mișcării, pentru a inspira oamenii să aibă un stil de viață sănătos. 
 
Campania a avut două componente: proiectul Bucurie în Mișcare Mamaia Nord, evenimentul prin care a transformat pentru câteva zile magazinul estival Kaufland într-un spațiu de promovare a mișcării pentru un stil de viață sănătos, la care au participat peste 5000 de copii, și seria de festivaluri ce au avut loc în 13 orașe: Constanța, Timișoara, Craiova, Roman, Galați, Arad, Râmnicu-Vâlcea, Reșița, Târgoviște, Bacău, Satu Mare, Sighetu Marmației și Alexandria. 
 
Orașele au fost selectate după implicarea locuitorilor 
Festivalurile au fost organizate în orașele care au câștigat competiția „Hai în Pauza de Mișcare”, prin care românii au publicat în rețelele sociale peste 16.000 de postări cu imagini și clipuri cu ei făcând sport, adunând astfel puncte pentru orașele lor. 
 
Copiii și-au descoperit înclinația spre un anumit sport printr-o aplicație inovatoare 
Anul acesta, în premieră, Bucurie în Mișcare a oferit participanților între 5 și 16 ani posibilitatea de a-și testa gratuit înclinația nativă către un anume sport, prin SportAnalytik, o metodă dezvoltată în cooperare cu Universitatea Charles din Praga și utilizată în peste 16 țări la nivel mondial, pentru a-i ajuta pe copii să-și găsească sportul preferat. În evenimentele Bucurie în Mișcare au fost generate peste 9000 de rapoarte sportive. 
 
Copiii din mediul rural au fost aduși la festivalurile Bucurie în Mișcare 
Pentru a promova mișcarea nu doar în mediul urban, ci și în mediul rural, unde nu există facilități pentru practicarea sportului și nu au loc evenimente care să promoveze mișcarea, Asociația 11even și Kaufland România au organizat competiția „Fă mișcare în pauza mare!”, la care s-a putut înscrie orice școală din mediul rural pentru a câștiga o excursie de o zi la unul din festivalurile Bucurie în Mișcare – și care a reunit peste 1300 de elevi din 31 de școli din județele Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Harghita, Iași, Maramureș, Neamț, Olt, Satu Mare, Teleorman, Timiș, Vaslui.
 
„Nu știam ce înseamnă practic să gestionăm aducerea copiilor din mediul rural la festivalurile noastre, dar știam cât de important este să facem asta. Și, cu ajutorul celor care au înțeles importanța inițiativei - de la finanțatorul Kaufland România, până la profesori, autorități și parteneri de organizare -, am reușit să aducem nu 1000 de copii, cât am promis, ci peste 1300 de copii la Bucurie în Mișcare!”, spune Paula Șipoș, manager al proiectului. 
 
Campania a fost susținută de o serie de ambasadori, între care campionul olimpic Ivan Patzaichin și câștigătoarea Exatlon România Beatrice Olaru, care au și participat la câteva festivaluri, pentru a-i inspira pe tineri să facă mișcare.
 
„Mișcarea este cel mai simplu, ieftin și la îndemână mod prin care putem avea o viață sănătoasă - uneori și cel mai distractiv - și vrem să transmitem acest lucru tuturor. Misiunea noastră este să sprijinim oamenii să aibă un stil de viață mai bun, mai echilibrat, iar promovarea sportului este o direcție importantă în care investim. Bucurie în Mișcare este unul dintre cele mai longevive proiecte susținute de Kaufland în România, îl sprijinim încă de la început, din 2012, și ne bucurăm să fim astfel printre cei mai implicați promotori ai mișcării și sportului de masă”, declară Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
 
 
***
Despre Bucurie în Mișcare
Construim comunități mai puternice, mai sănătoase, mai fericite 
 
Nu facem suficientă mișcare - mai mult de jumătate dintre români sunt obezi sau supraponderali și peste un milion suferă de boli metabolice. Nu mai știm să ne conectăm - socializarea din curtea blocului sau de pe uliță a fost înlocuită de rețele sociale virtuale. Nu mai apreciem activitățile afară - în România, un copil petrece aproape 23 de ore pe săptămână în faţa unui ecran (calculator sau televizor). 
 
Programul Bucurie în Mișcare s-a născut pentru a ne aminti că și cele mai complicate probleme au soluții simple și se bazează pe faptul că comunitățile care participă la sport și recreere dezvoltă legături sociale puternice, sunt locuri mai sigure, iar oamenii care trăiesc în ele sunt, în general, mai sănătoși și mai fericiți decât comunitățile în care activitatea fizică nu este o prioritate.
 
Lansat în 2012, programul înseamnă acum evenimente cu zeci de mii de participanți derulate în peste 40 de orașe din România și Republica Moldova și proiecte speciale care dau o dimensiune concretă misiunii noastre de a contribui la dezvoltarea unor comunității mai puternice, mai sănătoase, mai fericite. 
 
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 126 magazine în România. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Asumarea responsabilităţii ecologice şi sociale este un aspect esenţial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor Kaufland de CSR sunt desfăşurate în parteneriat cu asociaţii nonguvernamentale regionale sau naţionale. Pe lângă educaţie, Kaufland sprijină proiectele dedicate protecţiei mediului înconjurător şi pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viaţă sănătos. www.kaufland.ro.