Pentru al treilea an consecutiv, Lidl, în parteneriat cu UNICEF în România, susține copiii din comunitățile vulnerabile să aibă acces la educație incluzivă de calitate. Programul se adresează elevilor din comunități vulnerabile, pentru ca, pe termen lung, aceștia să poată avea acces la oportunități de dezvoltare și la locuri de muncă. Astfel, în perioada 11 noiembrie – 15 decembrie 2019, pentru fiecare jucărie achiziționată de clienți din magazinele sale, Lidl donează 1 leu către UNICEF.
 
Conform datelor UNICEF, doar patru din cinci copii termină clasa a VIII-a și doar șapte din zece termină liceul sau școala profesională. Un an în plus de şcoală creşte veniturile cu 8-9%, reduce riscul de a deveni şomer cu 8% şi cel de apariţie a unor probleme grave de sănătate cu 8,2%. Absolvenţii de liceu câştigă cu 25% - 31% mai mult decât cei care au terminat ciclul primar şi cel gimnazial (conform studiului UNICEF, Costul investiției insuficiente în educație).
 
Pentru a veni în sprijinul acestor elevi, începând cu 11 noiembrie, pentru orice jucărie cumpărată, Lidl va direcționa 1 leu către UNICEF. Parteneriatul cu UNICEF a început în 2017, iar de atunci și până acum, Lidl alături de clienții săi au sprijinit organizația cu peste 1.500.000 lei, contribuind în mod direct la creșterea numărului de elevi care își continuă studiile la liceu prin adresarea unor probleme precum: absenteismul, rezultatele școlare slabe, motivația intrinsecă scăzută, barierele asociate tranziției de la gimnaziu la liceu sau școli profesionale, precum și resursele limitate ale părinților.
 
Inițiativa demarată de Lidl își propune să vină în întâmpinarea a peste 1,000 de adolescenți din medii vulnerabile din județul Bacău, identificați de UNICEF pe parcusul anului școlar 2018 – 2019, dintre care 150 prezintă risc de abandon școlar. Cu ajutorul clienților supermarketului care vor achiziționa jucării în această perioadă, cât mai mulți dintre acești elevi pot avea acces la educație de calitate și șanse crescute la un viitor mai bun. 
 
Până acum, demersurile continue desfășurate de Lidl și UNICEF pe parcursul celor trei ani de colaborare au contribuit la identificarea, pregătirea și consilierea elevilor din mediul rural aflați în risc de abandon școlar, dar și  la susținerea cadrelor didactice în dezvoltarea competențelor necesare care să le permită să vină în sprijinul celor mici. Totodată, în cadrul inițiativei, părinții au participat la cursuri de educație parentală putând să își susțină mai bine copiii inclusiv în ceea ce privește frecventarea școlii. 
 
„Accesul la educație de calitate este esențial pentru funcționarea pe termen lung a unei societăți. Acesta este și motivul pentru care am ales să ne implicăm pentru cel de-al treilea an consecutiv în susținerea educației de calitate, alături de partenerii noștri de la UNICEF. Împreună cu ei, ne dorim să le oferim și copiilor din mediile vulnerabile șansa unui viitor mai bun. Le mulțumim clienților noștri pentru implicarea de care dau dovadă cu fiecare astfel de inițiativă și îi invităm să ne fie alături și de data aceasta” a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.
 
***
Despre UNICEF în România
UNICEF este prezent în România şi în alte 190 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF lucrează  împreună cu Guvernul, Parlamentul, autorităţi locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naţionali şi internaţionali şi cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educaţie timpurie de calitate şi la şcoală, pentru protejarea adolescenţilor şi monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecţie socială şi pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţiilor, fundaţiilor şi a guvernelor.

Despre Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 28 de țări la nivel mondial.
Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.