Pornind de la o bază solidă, cu rezultate financiare în creștere de la an la an, dar și cu atenția îndreptată în mod constant către comunicarea transparentă și responsabilitatea în raport cu oamenii, animalele și mediul înconjurător, PENNY Market anunță pentru întâia oară suma investită în proiectele de sustenabilitate: 7,5 milioane de euro. În același timp, compania publică în premieră rezultatele non-financiare aferente anilor 2017 și 2018 . 
 
Printre principalele realizări ale discounterului PENNY Market se numără creșterea colaborărilor cu furnizorii din România pentru principalele categorii de produse fresh – 80% dintre furnizori sunt din România, cât și acțiunile de reducere a efectelor negative asupra mediului precum echiparea în proporție de 89% a magazinelor cu iluminare de tip LED. Totalul investițiilor în proiectele dedicate sustenabilității se ridică la peste 7,5 milioane de euro.
 
“Sustenabilitatea nu este doar un trend la care alegem să ne raportăm, ci face parte din strategia noastră de creștere. În ultimii doi ani, am inițiat o serie de proiecte cu impact atât la nivel de angajați, cât și la nivel de clienți și comunități locale. Acești doi ani au fost intenși, am testat din ce în ce mai multe soluții prietenoase cu mediul și am crescut procentul de furnizori locali cu care lucrăm. Sunt bucuros și mândru să văd că PENNY Market își îndeplinește angajamentul de a acționa în mod responsabil și în acord cu valorile sale,” a declarat Daniel Gross, Director General PENNY Market.
 
Toate acțiunile PENNY Market din domeniul sustenabilității sunt încadrate în patru piloni, fiecare dedicat îndeplinirii unei serii de obiective durabile stabilite de Organizația Națiunilor Unite (ONU).  Principalele realizări ale PENNY Market încadrate conform celor patru piloni de sustenabilitate sunt următoarele:
 
Produse verzi
• 60% din sortimentul permanent PENNY Market provine de la furnizori locali
• 80% dintre furnizori sunt din România

Energie, climă și mediu
• Iluminatul este realizat prin becuri LED în proporție de 89% în magazinele PENNY Market și 100% în centrele logistice
• Pungile de cumpărături de unică folosință au fost eliminate de la vânzare în 2018 în toate magzinele din țară

Angajați
• 4,1% scădere în rata de fluctuație a angajaților
• Sute de angajați au participat ca voluntari în programele de implicare socială ale companiei

Implicare socială
• Susținerea educației prin sponsorizarea unor programe precum “Vreau în clasa a 9-a”, program de burse pentru elevii din învățământul dual, care a beneficiat de sprijin financiar în valoare de 72.000 lei în 2018
• Promovarea sportului prin acțiuni precum extinderea parteneriatului cu Federația Română de Fotbal pentru încă patru ani și susținerea de noi echipe reprezentative și competiții
 
Puteți citi mai multe despre rezultatele non-financiare ale PENNY Market în 2017 și 2018 pe website-ul dedicat, sustenabilitate.penny.ro
 
 
***
Despre PENNY Market 
PENNY Market este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua PENNY Market în România este alcătuită din 244 de magazine la nivel național  și o echipă dedicată formată din peste 4.500 de angajați.