Condusul sub influența băuturilor alcoolice cauzează anual mii de victime în România, în special în rândul tinerilor până în 30 de ani, conform unui studiu ALIAT, realizat la solicitarea UBER. Conform cifrelor furnizate ALIAT de Inspectoratul General al Poliției Române, în perioada ianuarie 2016 - septembrie 2017, polițiștii au dat peste 20.000 de amenzi șoferilor depistați cu o alcoolemie mai mică de 0.4 mg/l alcool pur în aerul expirat. În acest context îngrijorător, UBER și Absolut lansează #BADD (Bars Against Drunk Driving), o campanie împotriva condusului sub influența băuturilor alcoolice, care va avea loc exact acolo unde de cele ai multe ori se iau deciziile greșite - în baruri.

• Un studiu realizat de ALIAT, la solicitarea UBER arată că, în România, doar în ultimii doi ani, polițiștii au dat peste 20.000 de amenzi pentru consumul de alcool. • Riscul de accident este de trei ori mai mare la tinerii până în 30 de ani, indiferent de concentrația în sânge a alcoolului. • UBER și Absolut își propun să reducă acest fenomen, printr-o campanie care va oferi curse gratuite celor cu alcoolemia peste limitele admise, în peste 25 de baruri din țară.

#BADD (Bars Against Drunk Driving) este o campanie de conștientizare a pericolelor la care se expun persoanele care se urcă la volan după ce au consumat băuturi alcoolice, organizată de UBER în parteneriat cu Absolut, cu sprijinul Asociației Berarilor din România și a Școlii de Conducere Defensivă Titi Aur.
 
Campania va avea loc începând cu luna octombrie în peste 25 de baruri și cluburi partenere din cele 4 orașe în care serviciul UBER este operațional (București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov). În serile de weekend, reprezentanți ai UBER și Absolut vor efectua teste de alcoolemie și vor oferi curse UBER gratuite celor care au consumat băuturi alcoolice. În mediul online, susținători ai campaniei vor transmite mesaje pentru a încuraja consumul responsabil de alcool și vor atrage atenția asupra pericolelor la care se expun persoanele care conduc în stare de ebrietate.
 
 
Potrivit studiului realizat de ALIAT (Alianța pentru Lupta împotriva Alcoolismului și Toxicomaniilor), în România au avut loc peste 1.300 de accidente rutiere cauzate de șoferi care au condus în stare de ebrietate în ultimii 2 ani. Acestea s-au soldat cu aproximativ 1900 de victime, dintre care 89 de morți. Deși legea le interzice șoferilor să consume alcool înainte de a conduce, iar din ianuarie 2017 a fost instituită toleranța zero, un număr îngrijorător de mare de conducători auto continuă să se expună la riscul producerii unor accidente grave.
 
În România, 5.1% din accidentele mortale pot fi atribuite consumului de alcool la volan. În plus, un raport al Organizației Mondiale a Sănătății 7 consemnează faptul că riscul de accident este de 3 ori mai mare la tineri față de persoanele peste 30 de ani, indiferent de concentrația în sânge a alcoolului. Iar statisticile îngrijorătoare pot continua:
 
• Persoanele cu o concentrație de alcool în sânge între 0.02g/dl și 0.05g/dl prezintă un risc de cel puțin 3 ori mai mare de a muri într-un accident rutier față de persoanele care nu au consumat alcool (potrivit Global Road Safety Report). Riscul crește de 6 ori pentru o concentrație de 0.05g/dl - 0.08g/dl.
• Condusul în stare de ebrietate este asociat și cu alte comportante riscante precum viteza excesivă sau lipsa centurii de siguranță
• Consumul de alcool afectează capacitățile unui șofer în diferite modalități: afectează capacitatea acestuia de a evalua corect distanțele sau nivelul de risc, cauzează vigilență scăzută, reacție întârziată, somnolență sau scăderea acuității vizuale.
• Nu există o concentrație sigură de alcool în sânge pentru șoferi: Orice cantitate, oricât de mică, afectează capacitatea de a conduce. Potrivit unui studiu al Universității din California, șoferii cu o concentrație de alcool în sânge de 0.01% erau cu 46% mai expuși riscului de a cauza un accident decât un șofer care nu a consumat băuturi alcoolice
 
„O dată cu începerea noului an universitar, mii de tineri ies în oraș seară de seară alături de prietenii lor și, de multe ori, aleg să consume băuturi alcoolice. E important însă ca aceștia să conștientizeze faptul că petrecerea se încheie atunci când toată lumea a ajuns în siguranță acasă. #BADD este o campanie pro-distracție prin care ne propunem nu doar să încurajăm consumul responsabil de alcool, ci și să contribuim concret la reducerea numărului de accidente cauzate de condusul în stare de ebrietate. Ne dorim să schimbăm expresia ”un pahar nu se pune” în ”renunță la mașina personală când ieși în oraș”, iar UBER este o alternativă viabilă pentru a ajunge în siguranță acasă. Le mulțumim pe această cale și prietenilor noștri de la Absolut care au acceptate să se alăture inițiativei noastre”, a declarat Irina Scarlat, Lead Marketing Manager, UBER România.

„Informarea publicului cu privire la consumul responsabil de alcool se află printre prioritățile noastre când vine vorba de promovarea brand-urilor Pernod Ricard. ABSOLUT este pionier în proiecte creative, iar parteneriatul cu UBER este încă un pas pe care îl facem către comunicarea responsabilă într-o manieră diferită, dar foarte aproape de consumatori”, a declarat Simona Andrei, Brand Manager ABSOLUT, Pernod Ricard Romania.

***
Despre UBER
Misiunea UBER este să facă transportul în mediul urban la fel de accesibil ca apa curentă - peste tot, pentru toata lumea. Compania UBER a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, cu scopul a rezolva o problema simplă - cum poți comanda o cursă la atingerea unui buton. Șapte ani și peste un miliard de curse mai tarziu, Uber își propune să rezolve o provocare și mai mare: reducerea poluării și a aglomerației urbane, aducând mai mulți oameni în mai puține mașini. Din februarie 2015, UBER este şi în România, în Bucureşti și, din 2016 și la Cluj, Brașov și Timișoara.
 
Despre ABSOLUT Vodka
ABSOLUT este vodka numarul 1 în România și al patrulea cel mai mare brand premium din categoria băuturilor spirtoase din lume. ABSOLUT vodka are la bază un concept simplu: “O singură sursă”. Asta înseamnă că fiecare picătură de ABSOLUT este produsa in Åhus, din grâul cultivat din septembrie până în decembrie pe câmpurile din jurul distileriei și din apa care provine din puțurile locale, de mare adâncime. Compania Absolut este responsabilă de producția, strategia de marketing și de inovația pentru brandurile ABSOLUT Vodka, Malibu, Kahlúa, Wyborowa, Luksusowa și Frïs. Compania Absolut face pare din grupul Pernod Ricard, care deține unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din categorie.  Pernod Ricard se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil de alcool.