Timișoara a fost gazda primei ediții a Academiei Minților Creative care a avut loc în afara Bucureștiului. Timp de două zile, antreprenorii locali au participat la cursuri destinate lansării și dezvoltării unei afaceri, susținute de o echipă formată din 13 mentori, profesioniști UniCredit și specialiști în domenii relevante mediului de afaceri, din Timișoara, dar și din București.
Programul de educatie financiară și antreprenorială de la UniCredit Bank a început acum doi ani și a avut trei ediții în București. Următoarea ediție locală a Academiei Minților Creative va avea loc în toamna acestui an, la Cluj-Napoca, iar înscrierile pot fi făcute AICI.
Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank declară: „La nivel european, industriile creative și culturale oferă locuri de muncă pentru 6.7 milioane de oameni, conform Comisiei Europene. În schimb, în România antreprenoriatul creativ nu primește susținerea de care are nevoie. Noi credem că antreprenorii creativi pot fi un motor de creștere al economiei locale dacă beneficiază de sprijinul potrivit. Pentru a-i susține în lucrurile care contează pentru ei am organizat Academia Minților Creative. Iar pentru că Timișoara e unul dintre cele mai creative orașe din România, ne-am dorit să deschidem programul antreprenorilor timișoreni. Ne-am bucurat să găsim aici minți creative entuziaste, dar și pragmatice, dornice să își transforme pasiunile în afaceri sustenabile.”
Cursanții acestei ediții au fost antreprenori timișoreni care activează în domenii creative precum fotografie, producție video, publicitate, training și dezvoltare personală, manufactură de lumânări parfumate și chiar servicii de caligrafie. Pe parcursul celor două zile, aceștia au participat la cursuri precum strategie de business, finanțare, e-commerce, legislație pentru afaceri, fiscalitate și taxe. Acestea s-au desfășurat în incinta sediului AMBASADA, partenerul UniCredit Bank pentru organizarea celei de-a patra ediții a Academie Minților Creative.
„Ne-am bucurat să fim alături de UniCredit Bank în organizarea primei ediții a Academiei Minților Creative din Timișoara. AMBASADA este un spațiu special conceput pentru oameni pasionați și companii din mediul creativ sau non-profit, așa că participanții s-au simțit ca acasă. Au fost două zile intense, pline de informații utile, inspirație, optimism și oameni puși pe treabă. Credem că o astfel de inițiativă este un pas înainte pentru noi și pentru Timișoara așa că așteptăm cu drag următoarea ediție.”, a declarat Norbert Tako, fondator PLAI și AMBASADA, centru cultural din Timișoara.
Din partea cursanților, Mirela Oprea fondatoarea Dream Management, o afacere bazată pe ateliere de dezvoltare personală, declară: "A fost o plăcere și un privilegiu să particip la Academia Minților Creative din Timișoara. Este un program pe care îl recomand tuturor celor care au un vis pe care vor să îl materializeze într-o afacere. Am învățat multe lucruri importante: de la marketing și comunicare, până la aspecte legale și financiare. Simt că Academia a adus un plus de valoare vieții mele.”
Academia Minților Creative este un program de educație financiară și antreprenorială organizat de UniCredit Bank. Alături de platforma Romanian Stories, Barometrul Minților Creative (prima cercetare din România asupra obstacolelor și perspectivelor antreprenorilor creativi), Ghidul 24/7 și Pachetul Creativ, Academia face parte din platforma UniCredit Bank de susţinere a industriilor creative din România.
***
Despre UniCredit Bank
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, oferind bazei de 25 milioane de clienţi o reţea unică vest-, central- şi est-europeană. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Business Integrated Solutions. www.unicredit.ro