O investitie de 396.000 de lei in proiecte din comunitatea locala si burse de excelenta

Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbana si initiative care exploreaza inovativ ecologia, economia de resurse si reciclarea, respectiv bursieri care fac performanta in arta, design, sport si stiinte exacte. Bugetul total al programului, la prima editie, este de 396.000 de lei. 
 
Competitiile pentru proiectele inscrise in primele doua directii strategice, Design urban si Eco-inovatie, sunt lansate marti, 26 mai. Competitia pentru bursele de excelenta urmeaza sa inceapa in perioada septembrie-octombrie.  
 
„Modul in care am ales sa ne construim campania de implicare responsabila in comunitatea locala si modul in care intentionam sa sustinem ideile tinerei generatii este o premiera pentru Porsche Romania, dar si pentru piata auto din Romania in general. Sprijinim eco-inovatia, in continuarea angajamentului marcilor noastre de a folosi tehnologii progresive si de a proteja mediul. Stimulam design-ul urban, deoarece vrem sa ne aducem contributia in orasele in care ne desfasuram activitatea, pentru ca acestea sa fie frumoase, eficiente si functionale, la fel ca masinile pe care le distribuim. Investim in excelenta in educatie, pentru ca ne dorim sa facem afaceri intr-o comunitate locala in care tinerii, la fel ca angajatii nostri, fac performanta in cariera si sunt modele de comportament responsabil.” – Brent Valmar & Rainer Trischak, Directori Generali Porsche Romania
 
„Ne bucura sa lucram cu parteneri deschisi care doresc sa genereze un impact real in comunitate, sa construiasca povesti de succes si sa sprijine domenii din Bucuresti care au nevoie acuta de sustinere. Si pe toate acestea le-am gasit in parteneriatul cu Porsche Romania, a caror incredere ne onoreaza. Am construit impreuna programul Mobilizam Excelenta plecand de la valorile companiei, transferate apoi in directii strategice de implicare.” – Alina Kasprovschi, Director Executiv FCB
 
Directiile strategice ale acestui program au fost validate impreuna cu angajati, clienti si parteneri de afaceri ai companiei. Pentru a fi siguri ca Mobilizam Excelenta produce o diferenta in comunitatea locala in care ne desfasuram activitatea, Porsche Romania a ales sa foloseasca  instrumente obiective de masurare a impactului, recunoscute la nivel international. Social Return on Investment (SROI) este metodologia care masoara valoarea economica, sociala sau de mediu generata si/sau degradata de o  organizatie sau un proiect.
 
 
Incepand cu 26 mai, sunt invitate sa trimita aplicatii organizatiile, grupurile de initiativa, institutiile sau persoanele interesate sa dezvolte si sa implementeze proiecte de design urban si eco-inovatie. Pentru fiecare dintre aceste directii sunt finantate intre 1 si 5 proiecte, in functie de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finantare pentru fiecare dintre directii este de 122.000 de lei. 
 
In cea de-a doua etapa, incepand cu luna septembrie, programul se va adresa copiilor si tinerilor cu rezultate de performanta in arta, design, sport si stiinte exacte. Acestia vor primi burse de excelenta in cea de-a treia directie strategica a programului, Excelenta in educatie. Bugetul pentru aceasta arie este de 122.000 de lei,  urmand sa fie selectati intre 3 si 10 bursieri, in functie de nevoile acestora. 
 
Proiectele inscrise si bursierii vor fi selectati cu ajutorul unor comitete independente de selectie. Dupa selectie va avea loc si o  campanie publica de votare, pe www.mobilizamexcelenta.ro. Proiectele si bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget aditional de cate 10.000 de lei fiind pus la dispozitia cate unui castigator pentru fiecare directie strategica. 
 
Aplicatiile sunt jurizate de comitete de selectie independente, formate din experti recunoscuti din diferite domenii:
 
Design urban: Serban Sturdza – presedinte, Ordinul Arhitectilor din Romania, filiala Bucuresti; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectura si Urbanism ”Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti; Camelia Sucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Savoiu – consultanta si comunicare, Fondul Roman de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen - Porsche Romania.
 
Eco-inovatie: Mihnea Ghildus – echipa de management Prispa si fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferentiar universitar, Facultatea Tehnica de Constructii Bucuresti; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea Romania; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragos Tuta – Partener si CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche Romania.
 
Regulamentul complet si formularele de aplicare sunt disponibile pe www.mobilizamexcelenta.ro
 
 
 
 
 
 
 
 
Viziune
Excelenta in care credem noi nu este un bun exclusivist. Excelenta nu este un privilegiu rezervat unei elite. Nu este inchisa in Academie. Este in ADN-ul oamenilor. In toate comunitatile. Excelenta este chiar acolo unde cineva se ambitioneaza sa o caute. Si are nevoie doar de o mana de ajutor. Sau de un exemplu. O scanteie de inspiratie. Mobilizam Excelenta isi propune sa caute oameni care vor sa dea ceva din ce au mai bun pentru ca viata sa fie mai buna, pentru ei si comunitatile in care traiesc. 
 
Despre Porsche Romania 
Porsche Romania este cel mai mare importator auto din Romania, companie infiintata in noiembrie 1997 si care apartine de Porsche Holding GmbH cu sediul in Salzburg. Incepand cu martie 2011, Holdingul Porsche a fost inglobat in concernul Volkswagen AG drept una din subsidiarele sale, pastrand insa structurile independente.
 
Compania, cel mai mare jucator de pe piata romaneasca de profil, este importator general pentru marcile Volkswagen,  Audi, SEAT, ŠKODA, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Das WeltAuto. Porsche Romania este responsabila de evolutia calitativa si de extinderea retelei de distributie, compusa din centre auto proprii si dealeri independenti autorizati de companie. 
 
Reteaua ofera masini atractive, sigure si ecologice, la cele mai inalte standarde tehnice si de calitate, iar afacerea de baza acopera si aprovizionarea retelei nationale de dealeri cu piese de schimb si accesorii originale.
 
Despre Fundatia Comunitara Bucuresti
Fundatia Comunitara Bucuresti investeste timpul, banii si energia bucurestenilor pentru a crea comunitati in care sa ne simtim ca acasa. Organizatia colecteaza fonduri de la afaceri locale si persoane particulare, pentru a finanta proiecte care stimuleaza initiativa si aduc oamenii impreuna in comunitati. Pana in prezent, organizatia a finantat cu peste 650.000 de lei mai mult de 100 de proiecte ale comunitatilor din Bucuresti si Ilfov. 
 
Fundatia Comunitara Bucuresti este parte dintr-o miscare nationala, alaturi de alte 11 fundatii comunitare din tara.
 
 
CONTACTE DE PRESA:
Andreea Hincu
PR & CSR Manager, Porsche Romania
Tel: 0725.894.755
Email: andreea.hincu@porsche.ro
  Delia Grigoroiu
Manager comunicare, Fundatia Comunitara Bucuresti
Tel: 0749.951.753
Email: delia.grigoroiu@fundatiacomunitarabucuresti.ro