Asociatia Tasuleasa Social si Coca-Cola HBC Romania initiaza astazi, 7 mai, in cadrul proiectului Pasaportul Verde, o campanie locala de informare prin care sa previna aruncarea deseurilor in natura si sa incurajeze colectarea selectiva a acestora in zonele rurale. Actiunea, care se va desfasura in zona bazinului Negrisoara, judetul Suceava, este sustinuta de Ministerul Mediului si Padurilor si Parcul National Calimani.
250 de angajati Coca-Cola HBC Romania si familiile acestora s-au oferit voluntari si vor curata malurile paraului Negrisoara, alaturi de asociatia Tasuleasa Social. In aceeasi zi, voluntarii Tasuleasa Social, care participa la programul de training din cadrul proiectului Pasaportul Verde, vor merge din casa in casa si le vor vorbi localnicilor despre efectele dezastroase ale depozitarii deseurilor in natura. In acelasi timp, ei vor oferi o solutie pentru aceasta problema: colectarea selectiva a deseurilor. Tinerii vor imparti saci de colectare a plasticului, care vor fi predati ulterior unui colector local. In schimbul sacilor cu PET-uri si ambalaje reciclabile, satenii vor primi niste tichete prin care vor beneficia de diminuarea taxei de salubrizare. Acest mecanism este realizat in cooperare cu autoritatile locale.
Absenta colectarii selective in zonele rurale reprezinta principalul factor de poluare cu deseuri de ambalaje, declara Laura Sgarcitu, specialist in programe comunitare la Coca-Cola HBC Romania. Noi experimentam acum o solutie ce ar putea fi folosita la rezolvarea acestor probleme si in alte localitati. Aceasta ar putea fi solutia care sa opreasca poluarea apelor, una dintre problemele importante pe care incercam sa le rezolvam prin proiectelor noastre de responsabilitate sociala. Vom face o analiza a deseurilor colectate si vom comunica presei rezultatele obtinute.
Tasuleasa Social se lupta de cinci ani cu efectele devastatoare ale depozitarii deseurilor in natura, declara Alin Uhlmann-Useriu, presedinte Tasuleasa Social. Prin proiectul Pasaportul Verde am incercat sa ajungem insa la cauzele care duc la aceasta situatie. Gestionarea gunoaielor in zonele rurale este dezastroasa, iar voluntarii nostri au inteles cel mai bine acest lucru: in locurile curatate de ei, deseurile erau depozitate la loc imediat. Pasaportul Verde isi propune sa ii informeze pe localnici cu ajutorul tinerilor voluntari despre efectele negative ale aruncarii gunoaielor in natura. Proiectul nostru are o puternica latura educativa: activitatile de voluntariat nu trebuie sa inlocuiasca societatile de salubrizare.
Despre Tasuleasa Social
Tasuleasa Social, infiintata in Bistrita, in urma cu noua ani, si-a propus sa schimbe mentalitatile tinerilor si sa arate ca acestia doresc sa se implice in probleme de mediu. Tinerii care au participat la actiunile asociatiei au fost pregatiti ca, la randul lor, sa desfasoare pe cont propriu activitati similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tasuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenti si o serie de personalitati precum Ada Milea, Marcel Iures, Radu Naum, Amalia Enache, Catalin Stefanescu sau Ivan Pataichin.
Despre Coca-Cola HBC Romania
Coca-Cola este una dintre primele multinationale care au investit in Romania. Chiar din anul intrarii pe piata, 1991, Sistemul Coca-Cola (alcatuit din Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania) a aplicat principiul parteneriatului social, aratandu-si disponibilitatea de a se implica in actiuni menite sa sprijine si sa impulsioneze dezvoltarea unei societati educate si a unui mediu sanatos. Grupul Coca-Cola Hellenic, din care face parte Coca-Cola HBC Romania, a inclus in 2007 in strategia de afaceri conceptul de dezvoltare durabila. Astfel, directiile principale de responsabilitate sociala ale companiei sunt: perfectionarea angajatilor la locul de munca, protejarea sanatatii consumatorilor, conservarea si ocrotirea resurselor de apa si a climei, recuperarea si reciclarea ambalajelor.
Pentru informatii suplimentare:
Elena Stancu, voluntar Tasuleasa Social
comunicare@tasuleasasocial.ro
0721 576 666