Compania Coca-Cola HBC România, parte a Sistemului Coca-Cola în România și lider al industriei locale de băuturi, în parteneriat cu lanțul de magazine PENNY și GreenPoint Management, companie ce activează în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje, lansează o campanie menită să încurajeze colectarea separată în rândul populației: ECO-BON-ul și recompensează consumatorii pentru PET-urile colectate separat.

În cadrul acestei campanii pilot - și sub îndemnul Colectăm. Reciclăm. RePETăm, consumatorii care colectează separat ambalaje PET și le aduc la punctele de colectare din magazinele PENNY partenere sunt recompensați cu apă minerală naturală Dorna în ambalaj din 100% PET reciclat (rPET) și tichete pentru cumpărături în plus la PENNY!
 
Campania face parte din platforma de protejare a mediului a Sistemului Coca-Cola România, După noi, strângem tot noi și se desfășoară în intervalul 27 noiembrie 2020 – 10 ianuarie 2021, în 3 magazine PENNY din orașul Brașov: cel de pe strada Carpaților 14, strada Aluminiului 6 și strada Prunului 3A.  
 
”ECO-BON-UL este un proiect prin care încurajăm consumatorii să aibă un comportament responsabil față de mediul înconjurător și le punem la dispoziție infrastructură dedicată pentru a ușura colectarea separată. Un alt obiectiv al acestei campanii este să demonstreze cât de importantă este colectarea separată a PET-urilor, pentru ca acestea să poată fi folosite în producerea de noi ambalaje, cu scopul de a reduce consumul de resurse. Cu fiecare decizie pe care o luăm, cu fiecare gest pe care-l facem, decidem cum va arăta mâine. Important este să lăsăm o lume mai bună #DupăNoi,” spune Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România. 
 
”Suntem încântați să ne alăturăm platformei „După noi, strângem tot noi”, care vorbește despre o lume mai bună, protejarea mediului și responsabilitate socială în România. Noi, la PENNY, știm că viitorul se face azi, așadar credem că este important ca fiecare dintre noi să realizeze care sunt efectele tuturor acțiunilor noastre. Să colectăm și să reciclăm poate fi mai dificil la început, însă, dacă înțelegem motivul, cu siguranță vom repeta aceste acțiuni zilnic. Pe lângă partea de conștientizare, odată cu programul ECO-BON, le oferim clienților noștri și o soluție concretă, ușor accesibilă,” a declarat Irina Butnaru, Corporate Communications Manager, PENNY.
 
„Proiectul Eco-Bon este un prim pas spre un sistem de colectare bazat pe principiile economiei circulare, atât de necesar în România și în întreaga lume. Prin acest proiect, dorim să susținem conștientizarea faptului că deșeurile reciclabile au valoare. Vrem să schimbăm paradigma actuală din societate, deoarece deșeurile nu sunt gunoaie, sunt resurse și trebuie tratate ca atare. Putem face acest lucru investind în cei doi piloni de bază ai economiei de mâine, educația și punerea la dispoziție a infrastructurii adecvate. Invităm cât mai multe persoane să participe la acest proiect și, împreună, să facem parte din soluția problemelor de mediu pe care le avem de rezolvat,” spune Andrei Dinescu, Director Comercial, GreenPoint Management.
 
Consumatorii sunt așteptați la punctele de colectare instalate în parcarea magazinelor PENNY partenere cu 10 ambalaje din PET, în schimbul cărora vor primi 2 tichete emise de aparatul colector, astfel: 
- În schimbul tichetului #1, consumatorii vor primi o apă minerala naturala Dorna plată sau carbogazificată la 500 ml, gratuită.
- În schimbul tichetului #2, consumatorii vor beneficia de cumpărături extra în magazinele PENNY partenere, astfel:
o Dacă adună 3 astfel de tichete, ei le vor putea schimba cu un ECO-BON în valoare de 15 lei. 
o La 5 tichete adunate, vor beneficia de un ECO-BON în valoare de 25 lei, la care se adaugă un bonus de 5 lei.
 
Colectăm. Reciclăm. RePETăm.
 
 
***
Despre După Noi
După Noi #NuNeOprimAici este platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de Sistemul Coca-Cola în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare. După Noi Strângem Tot Noi este pilonul dedicat protecției mediului înconjurător și proiectelor ce încurajează colectarea separată.
 
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2018 vânzări de 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB-ul României.
 
În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local în 2016, 2017, 2018 și 2019, conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi. 
 
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume. 
 
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB. 
 
Despre PENNY
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 269 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 4.800 de angajați.