Importanța unui somn de calitate este un subiect din ce în ce mai dezbătut și din motive întemeiate. Somnul, sau uneori lipsa acestuia, afectează modul în care lucrăm, felul în care interacționăm cu ceilalți, chiar și obiceiurile alimentare. La IKEA, nu ne deranjează dacă ești o pasăre de noapte sau o persoană foarte matinală, dar ne pasă de calitatea somnului tău. Sondajul realizat de IKEA timp de trei zile în cadrul Romanian Design Week a dovedit încă o dată că mulți români sunt matinali și a arătat legătura dintre obiceiurile de dormit și creativitate.
 
43% dintre respondenții sondajului consideră că au parte de un somn bun, iar 17% dorm buștean și își evaluează somnul ca fiind excelent, în timp ce doar 13% spun că nu dorm bine. În ceea ce privește ora la care merg la culcare, 31% dintre respondenți adorm după 23:00, 31% după ora 00:00, iar 19% după ora 01:00, așa că doar 11% consideră că sunt foarte creativi seara târziu.

În acest an, IKEA a creat o experiență interactivă dedicată somnului bun în cadrul Romanian Design Week. Vizitatorii sunt invitați să se deconecteze cu ajutorul somnului pentru a se conecta din nou pentru o viață de zi cu zi mai bună, printr-o instalație în care vor descoperi produse de mobilier și soluții accesibile pentru acasă într-un context diferit, până pe 26 mai, în cadrul expoziției Romanian Design Week, din Bulevardul Regina Elisabeta, numărul 5.
 
Chiar dacă 46% dintre vizitatorii care au răspuns la chestionar declară că a trecut ceva vreme de când au dormit precum niște bebeluși, sperăm ca zona IKEA „Disconnect to connect” să îi inspire să se simtă confortabil și să îi ajute să aibă  parte de un somn mai bun. Și poate că vor fi inspirați de cei 40% care spun că dorm precum bebelușii în fiecare seară sau deseori.
 
Pornind mai departe spre lumea viselor, sondajul IKEA a arătat că românii sunt visători – 44% dintre respondenții sondajului visează foarte des sau destul de des și 45% visează uneori, cu doar 10% dintre respondenți care au nopți fără vise, în timp ce 73% dintre toți cei care au participat la sondaj visează despre munca lor. Pentru toți aceștia, IKEA a oferit inspirație într-o cameră dedicată lumii de vis a somnului de calitate.
 
„IKEA România a adus o experiență nouă și mai îndrăzneață în cel de-al patrulea an de participare la Romanian Design Week, cu o expoziție dedicată lansării colecției de covoare IKEA ART EVENT 2019 și o expoziție inspirată în întregime de lumea somnului. Prin urmare, ne-am dorit să descoperim mai multe despre obiceiurile de dormit ale participanților la Romanian Design Week: în ce moment al zilei sunt mai creativi, sunt visători chiar și atunci când dorm (din moment ce știm că sunt deja în viața de zi cu zi), ce părere au despre calitatea somnului lor? Credem că rezultatele sondajului sunt extrem de interesante și dovedesc încă o dată că românii iubesc somnul sincer,” spune Jasmina Ćorović, Range PR Specialist IKEA South East Europe.

Instalațiile IKEA pot fi vizitate la Romanian Design Week până pe 26 mai, pe Bulevardul Regina Elisabeta, numărul 5.

*Metodologie
Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar realizat în cadrul Romanian Design Week pe un număr de 178 respondenți, în perioada 17-19 mai. Vârstele respondenților sunt cuprinse între 15 și 64 de ani, iar categoria de vârstă cu cei mai mulți reprezentanți este: 25 – 36 de ani.

***
Despre IKEA
INGKA Group este lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni. Suntem o companie bazată pe valori, cu oameni pasionați de viața acasă. Viziunea noastră este să creăm o viață de zi cu zi mai bună acasă pentru cei mai mulți oameni. Magazinele IKEA oferă aproximativ 10.000 de produse de mobilier și soluții accesibile pentru acasă. INGKA Group deține și operează 423 de magazine în 52 de țări (31 August 2018).
Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. În anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), magazinul IKEA din România a fost vizitat de peste 3,2 milioane de oameni și 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro 

Viziunea IKEA
Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni. 

Misiunea IKEA
Să oferim oferim o gamă largă de mobilier, accesorii şi soluţii funcţionale, cu un design de calitate, la preţuri cât mai accesibile celor mai mulţi oameni.