Dupa noua luni de la anuntarea a zero resturi1 trimise la depozitele de deseuri de-a lungul retelei sale globale, de 242 de fabrici - o premiera mondiala - Unilever anunta ca a devenit o companie cu zero deseuri generate in Europa. Acest lucru inseamna ca, in plus fata de facilitatile de productie, niciun rest produs de Unilever sau de propriile operatiuni logistice, centre de distributie, birouri, nu ajunge la depozitele de deseuri, in Europa2.
Unilever a comunicat in ianuarie 2015 ambitia de a deveni o companie cu zero resturi trimise la depozitele de deseuri. Operatiunile la nivel european sunt primele care indeplinesc acest nou obiectiv prin care 63 de centre Unilever trimit in prezent zero resturi la depozitele de deseuri. Scopul Unilever este de a deveni pana la sfarsitului anului o companie cu zero deseuri produse la nivel global si, de asemenea, de a continua eforturile pentru dezvoltarea lantului sau valoric.
Pier Luigi Sigismondi, Chief Supply Chain Officer al Unilever, a declarat: "Atingerea obiectivul nostru privind zero resturi trimise la depozitul de deseuri este esentiala pentru ambitiile de dezvoltare sustenabila ale Unilever. Ne dorim, in acest caz, sa vedem o miscare la nivelul intregii industrii. In luna iunie a acestui an am incheiat parteneriate cu mai multe companii care impartasesc aceeasi viziune, cu experti si parteneri cheie pentru a genera interes pentru aceasta problema sociala si de mediu. Lumea se concentreaza pe obiectivele globale ale Organizatiei Natiunilor Unite - un set ambitios de obiective care urmareste sa puna capat saraciei extreme, sa combata inegalitatea si schimbarile climatice pana in 2030 – astfel ca este timpul sa initiem cu totii cat mai multe actiuni privind eliminarea deseurilor".
Presedintele Unilever Europa, Jan Zijderveld, a adaugat: "Suntem foarte mandri ca toate fabricile, cladirile si centrele propii Unilever din Europa trimit in prezent zero resturi la depozitul de deseuri. Echipele noastre au investit extrem de multa energie, dand dovada de un spirit cu adevarat antreprenorial si de initiativa pentru a face fata mai multor provocari intalnite. Planul Unilever pentru Un Stil de Viata Sustenabil este adanc inradacinat in misiunea companiei si se reflecta treptat in brandurile noastre. Datorita brandurilor care au integrat sustenabilitatea si care, de altfel, se bucura de o crestere mai mare a vanzarilor decat celelalte branduri Unilever, integrarea sustenabilitatii in strategia de business devine din ce in ce mai necesara".
***
(1) Este vorba despre deseuri nepericuloase. Deseurile care pot dauna reprezinta un procent foarte mic din totalul deseurilor produse de fabricile Unilever. Tipurile de materiale care alcatuiesc aceste deseuri variaza in functie de reglementarile locale privind deseurile.
(2) Rezultatele la nivel european ale companiei arata ca, in plus fata de toate fabricile detinute, Unilever trimite in prezent zero resturi la depozitele de deseuri in birourile, centrele de distributie si depozitele operate in totalitate de catre companie. Ne-am propus, astfel, sa facem un pas mai departe si lucram in prezent la obtinerea acelorasi rezultate pentru centrele de distributie multi-functionale, birourile in care Unilever nu este nici proprietarul, nici singurul client, pentru centrele in care Unilever activeaza in proportie de mai putin de 35%.
Unilever a anuntat in ianuarie 2015 faptul ca trimite zero resturi la depozitul de deseuri, valabil de-a lungul retelei sale globale formate din 242 de terenuri de productie in 67 de tari – considerat a fi un record la nivel mondial.
Informatii cu privire la anuntul facut in ianuarie 2015 pot fi accesate aici.
Pentru informatii cu privire la evenimentul Unilever / 2degrees Zero Waste Mindset din iunie 2015, click aici.
2degrees este serviciul si platforma de colaborare pentru afaceri sustenabile, cu peste 43.800 de membri din 177 de tari. 2degrees a prezentat, de asemenea, programul Unilever cu privire la producerea a zero deseuri inregistrate pe harta colaborarii la nivel mondial.
Despre Unilever:
Unilever este unul dintre furnizorii mondiali de produse alimentare, produse pentru casa si de ingrijire personala, cu vanzari in peste 190 de tari. Produsele companiei ajung la doua miliarde de consumatori pe zi. Compania are 172.000 de angajati si a generat vanzari de 48.4 miliarde € in 2014. Mai mult de jumatate (57%) din amprenta companiei este prezenta in pietele emergente si in curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri care se regasesc in casele din intreaga lume, incluzand produse precum: Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry, Marmite, Magnum si Axe.
Compania Unilever a fost clasata pe locul intai din domeniul sau conform indexului de sustenabilitate Dow Jones in 2014. In indicele FTSE4Good, Unilever a inregistrat cel mai mare scor (5) in materie de protectie a mediului. Totodata, s-a clasat pe primul loc in lista Global Corporate Sustainability Leaders (Liderilor Globali pe Sustenabilitatea Corporativa) din 2014, in sondajul anual GlobeScan / Sustainability pentru al patrulea an consecutiv, iar in 2015 a fost clasata drept cea mai sustenabila companie de produse alimentare si bauturi in Behind the Brands Scorecard a Oxfam.
Unilever se situeaza in top 3 cel mai cautat angajator din toate domeniile, realizat de LinkedIn.
Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile sale, va rugam sa accesati www.unilever.com. Mai multe informatii despre USLP pot fi obtinute aici: www.unilever.com/sustainable-living/