Unilever și-a luat angajamentul ca până în 2025 toate ambalajele de plastic folosite de companie să fie 100% reutilizabile, reciclabile sau compostate. Compania invită toți jucătorii din industria de bunuri de larg consum să accelereze evoluția spre o economie circulară.
Din cantitatea de ambalaje de plastic folosite la nivel mondial, 14% ajung în fabricile de reciclare, 40% ajung în gropile de gunoi și o treime în ecosisteme fragile, conform datelor comunicate de Fundația Ellen MacArthur (EMF). Se estimează că până în 2050, în oceane va fi mai mult plastic decât pești. William McDonough, arhitectul și liderul economiei circulare, afirmă că designul ambalajelor reutilizabile este unul dintre cele mai puternice provocări de design la nivel global – o provocare similară cu scalarea energiei regenerabile pentru a contracara schimbările climatice.
Ambalajele de plastic sunt o resursă foarte valoroasă ce trebuie utilizată eficient și rapid și reprezintă o prioritate cheie în atingerea celui de-al 12-lea obiectiv al Planului de Dezvoltare Sustenabilă al Națiunilor Unite – Consum și Producție Sustenabile. Astfel, este încurajată tranziția de la modelul de consum liniar ”exploatare-producție-consum-aruncat” la un model de consum circular.
Pentru a ajuta la transformarea consumului global de ambalaje de plastic, Unilever va lua următoarele măsuri:
• Până în 2025, tot materialul plastic folosit pentru produsele sale va fi reutilizabil, reciclabil sau compostabil
• Își va reînnoi calitatea de membru al Fundației Ellen MacArthur pentru încă trei ani și va promova și susține inițiativa New Plastics Economy a fundației. Ca parte a acestui proces, va face publică până în 2020 întreaga gamă de materiale plastice folosite pentru ambalajele sale pentru a crea un protocol pentru întreaga industrie
• Va investi și prezenta întregii industrii soluția tehnică pentru a recicla ambalajele de tip pliculeț cu mai multe straturi, în special cu regiunile de coastă, unde există un risc mai mare de contaminare a oceanelor cu materiale plastice.
Unilever a anunțat deja că va reduce cu o treime greutatea ambalajelor pe care le folosește până în 2020 și va utiliza mai mult plasticul reciclat, cu cel puțin 25%, până în 2025 (comparat cu 2015), ambele măsuri fiind parte a Unilever Sustainable Living Plan. În 2015, Unilever a reușit să își atingă promisiunea de a trimite zero deșeuri non-primejdioase în gropile de gunoi din zonele sale de producție.
Paul Polman, CEO Unilever, a afirmat: “Ambalajele din plastic au un rol important pentru ca produsele noastre să fie atractive, agreabile și sigure pentru consumatori. Însă este evident că, dacă ne dorim să continuăm să beneficiem de avantajele acestui material versatil, noi, ca industrie, trebuie să facem și mai multe pentru a ne asigura că este utilizat într-o manieră responsabilă și eficientă și după ce este folosit de către consumatori.
Pentru a răspunde provocării unui ocean de deșeuri din material plastic trebuie să lucrăm la soluții sistemice – unele care să oprească, în primul rând, pătrunderea deșeurilor plastice în sursele de apă. Sperăm că aceste angajamente îi vor încuraja pe alți jucători din industrie să facă progrese în a se asigura că toate ambalajele de plastic sunt 100% reciclabile și reciclate.
De asemenea, trebuie să lucrăm în parteneriat cu guvernele și alți stakeholderi pentru a susține dezvoltarea, scalarea și reprocesarea infrastructurii, procese critice în tranziția către o economie circulară. În final, cu toții ne dorim ca industria materialelor plastice să devină complet circulară. ”
Ca parte a angajamentului său, Unilever se va asigura că, până în 2025, este tehnic posibil ca ambalajele plastice pe care le folosește să fie refolosite sau reciclate și că vor exista exemple demonstrate și stabilite în folosul pieței că este viabil din punct de vedere comercial ca mecanismele de reprocesare a plasticului să recicleze complet materialul.
Despre Unilever
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169,000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 53.3 miliarde € în 2015. Peste jumătate(58%) din resursele companiei sunt îndreptate către pietele emergente sau în curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi găsite în casele din întreaga lume, inclusiv Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.
Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile sale, vă rugăm să accesați www.unilever.com.
Mai multe informații despre Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil pot fi obținute aici: www.unilever.com/sustainable-living/.
Mai multe informații despre Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil pot fi obținute aici: www.unilever.com/sustainable-living/.