• Programul este inițiat în 18 țări în care Grupul Vodafone este prezent, inclusiv România.
• 56% dintre tineri cred că marea lor provocare este găsirea unui job bine plătit și permanent, potrivit sondajului internațional efectutat în rândul a 6.000 de persoane cu vârste între 18 și 24 de ani.
Programul include platforma inovatoare Future Jobs Finder, disponibilă în 10 limbi, inclusiv în română, un portal ușor de folosit, care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale. Pentru a dezvolta platforma, Vodafone a lucrat în ultimul an cu psihologi specializați, consultanți în domeniul carierei și furnizori de programe de formare profesională.
Primul pas după accesarea platformei constă într-o serie de scurte teste psihometrice menite să identifice aptitudinile și interesele fiecărui utilizator, apoi să le organizeze pe categorii, într-o listă de joburi specifice economiei digitale. Un al doilea pas constă în identificarea oportunităților de angajare disponibile pe piețele alese de utilizatori, inclusiv poziții locale și internaționale în cadrul Vodafone, acestea fiind integrate de platforma globală Indeed, cel mai mare motor de căutare de locuri de muncă din lume. Utilizatorii pot avea acces, de asemenea, la cursuri online relevante pentru formarea de abilități digitale, multe dintre acestea fiind disponibile gratuit. Prin completarea testelor, utilizatorii primesc și un rezumat al aptitudinilor și intereselor rezultate, pe care le pot include în CV sau când aplică pentru un loc de muncă.
Lansarea programului în România va fi promovată în cadrul unei campanii digitale care va încuraja tinerii să folosească platforma „Future Jobs Finder” pentru a găsi oportunități de carieră potrivite.
Programul „Alege-ți viitorul" a fost anunțat împreună cu rezultatele unui sondaj de opinie internațional, care ilustrează părerea tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală, ca exponenți ai primei generații „născute în era digitală". Sondajul a fost efectuat de către YouGov la solicitarea Vodafone cu ajutorul a 6.000 de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani, din 15 țări, inclusiv România, care și-au exprimat opiniile privind aspirațiile și preocupările legate de carieră.
Concluziile studiului arată că 67% dintre tineri au primit sfaturi de carieră insuficiente sau nu au primit deloc în perioada studiilor, sau după absolvirea școlii sau universității. Dintre cei care au primit suport legat de carieră pe perioada studiilor, doar 15% au spus că au beneficiat de sfaturi privind joburi ale viitorului, din domeniul digital, în timp ce 38% cred că suportul primit s-a concentrat doar pe rolurile non-digitale tradiționale. 22% au spus că sfaturile de carieră pe care le-au primit erau „depășite". De asemenea, 56% dintre tinerii intervievați consideră că marea provocare a generației lor este găsirea oricărui tip de loc de muncă bine plătit și permanent, acest procent fiind mai mare în rândul tinerelor, de 64%. Dintre tinerii participanți la studiu, 23% par să-și fi pierdut încrederea și să se teamă că nu au abilitățile necesare pentru a-și asuma un rol în câmpul muncii, indiferent de cât de scăzute ar fi cerințele specifice acestuia.
Vodafone este recunoscut ca un angajator puternic, inclusiv în rândul tinerilor. În fiecare dintre cele 26 de țări în care este prezent, Vodafone oferă tinerilor numeroase oportunități de dezvoltare profesională și programe speciale, inclusiv cursuri de programare destinat elevelor de liceu.
Grupul Vodafone va dubla în următorii cinci ani numărul oportunităților oferite persoanelor cu vârste sub 25 de ani care să le permită dezvoltarea profesională, urmând să ajungă la un total de 100.000 de tineri. Acesta este cel mai mare angajament în domeniul formării și dezvoltării profesionale a tinerilor cu vârste între 14 și 25 de ani de la înființarea Vodafone, acum 33 de ani, și până în prezent.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 26 de țări, 49 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 decembrie 2017, Vodafone Group avea 529,1 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,3 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India și toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.
l www.vodafone.com l