Vodafone România își diversifică programele de resurse umane pentru femei și lansează trei noi inițiative, Girls Up, Lean in Circles, Digital Aplhas, gândite să sprijine femeile în dezvoltarea lor pe plan personal și profesional. Noile programe vizează toate categoriile de vârstă și toate funcțiile reprezentate în companie, iar lansarea lor reprezintă un nou pas făcut în consolidarea mai departe a prezenței și rolului femeilor în Vodafone. În prezent, acestea reprezintă aproape 58% din aproximativ 3.000 de angajați Vodafone România și ocupă peste 47% dintre pozițiile de management.

• Programele de resurse umane ale companiei se adresează tuturor categoriilor de vârstă și profesionale
• Inițiativele marchează o nouă etapă în strategia de resurse umane vizând consolidarea prezenței femeilor în Vodafone
 
Fragiski Melissa, HR Director, Vodafone Romania, a declarat: ͈Avem un angajament ferm pentru susținerea diversității și women’s empowerment. Credem că noile noastre inițiative care li se adresează vor contribui la un echilibru mai bun din punct de vedere al reprezentării de gen și la consolidarea mai departe a companiei. Suntem recunoscuți ca angajator de top în industria noastră, ceea ce ne încurajează și ne confirmă faptul că suntem pe calea cea bună. Ambiția noastră pe termen lung, la nivel global, este să devenim în următorii 10 ani cel mai bun angajator pentru femei și credem că, investind în continuare în noi astfel de programe globale și locale, vom reuși acest lucru.”

Girls Up este un program de 6 luni adresat femeilor între 18 și 26 de ani, din toate funcțiile reprezentate în companie. Este conceput pentru a oferi tinerelor angajate posibilitatea de a se dezvolta personal și profesional, prin schimb de idei, cunoștințe și experiențe. Acesta este structurat ca o combinație de sesiuni facilitate de evaluare a punctelor forte și a barierelor de dezvoltare neidentificate, menite să le sporească participantelor încrederea în sine, sesiuni de învățare pentru descoperirea, în care să descopere diferite alte funcții din Vodafone și modul în care acestea interacționează între ele, precum și un program intern de mentorat, susținut de persoane din management.
 
A doua inițiativă, Lean in Circles, este un program de mentorat de tip “peer to peer”. Este inspirat, conceput și bazat pe inițiativa globală "lean in", care încurajează femeile să-și urmărească ambițiile, mutând conversația dinspre ceea ce o persoană nu poate face, către ceea ce poate să facă. Organizat în sesiuni de câte 6 luni și structurat în serii întâlniri lunare, programul încurajează dezvoltarea competențelor non-tehnice (soft), susținând fiecare persoană să evolueze în ritmul propriu și abordează teme precum cele legate de punctele forte și capacitățile neidentificate, branding-ul personal, echilibrul între viața personală și profesională, adaptabilitatea.
 
Digital Alphas, al treilea program, este conceput pentru a încuraja și inspira femeile din Vodafone să înceapă sau să-și consolideze o carieră în domeniul digital. Potrivit conceptului, liderii femei din domeniul digital se implică în promovarea alfabetizării digitale și preiau rolul de mentor pentru cele care doresc să urmeze o astfel de carieră. Femeile din echipele care lucrează în domeniul digital în Vodafone, precum și tinerele înscrise în programul de management trainee Discover, își împărtășesc cunoștințele cu alte colege. Programul este structurat pe două secțiuni având o durată de 12 luni: o parte de instruire, cu sesiuni de networking și evenimente externe, cealalată având sesiuni pe teme digitale susținute de femei, concepute ca o serie de cursuri de tip “drop-in” în domenii ca programarea, stilul de lucru de tip “agile”, IoT, marketing digital și alte subiecte conexe.
 
Cele trei noi inițiative sunt o continuare a programelor adresate femeilor deja lansate în ultimii doi ani în Vodafone România. Compania a inițiat la nivel local programul grupului Vodafone ReConnect, conceput pentru a atrage femeile cu potențial care au părăsit un loc de muncă în urmă cu mai mulți ani, indiferent de industria în care au activat anterioar. Girls in STEM le oferă fetelor cu vârste între 14-18 ani o experiență unică de învățare și le încurajează să urmeze o carieră într-un domeniu tehnic. Connected She Can, un program de dezvoltare în leadership, conceput pentru lideri femei cu potențial deosebit, le ajută pe acestea să se dezvolte mai repede în Vodafone, oferindu-le suport constând în sesiuni de coaching cu grad mare de personalizare. Vodafone România a lansat de asemenea Women in Red Awards, prin care sunt recunoscute realizările femeilor care sunt o sursă de inspirație pentru cei din jur, le oferă o platformă prin care li se recunoaște contribuția în companie și inspirația pe care o oferă colegilor. Un alt program implementat este Women in Technology, prin care sunt promovate poveștile de succes deosebite ale femeilor din domeniul tehnologiei, în cadrul evenimentului internațional Women’s Week. 
 
Compania a lansat, de asemenea, în 5 martie, o nouă politică de resurse umane, ca parte a unei inițiative globale care vizează acordarea de sprijin specific victimelor violenței și ale abuzului domestic. Conform noii politici, angajații vor avea acces la asistență și consiliere specializată și vor beneficia de concediu suplimentar plătit de până la 10 zile, numit „concediu pentru siguranță, precum și de plata în avans a trei salarii, pentru rezolvarea problemelor administrative.
 
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 42 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 decembrie 2018, Vodafone Group avea 700 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 21 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri. Pentru mai multe informații, accesați www.vodafone.com.

Photo by Aaron Burden on Unsplash