Pana la finalul lui 2014, intreaga cantitate de ulei de palmier folosita pentru divizia de Unilever Foods din Europa va proveni in proportie de 100% din surse sustenabile certificate si transparente.
• Unilever are acum vizibilitate asupra a 1,800 de fabrici de ulei de palmier, reprezentand in jur de 2 treimi din toate fabricile din industria globala de ulei de palmier.
• 58% din uleiul de palmier provine acum din surse transparente, din fabrici certificate.
Cunoasterea originii uleiului de palmier este vitala pentru oprirea deforestarii care distruge comunitatile si mediul inconjurator. Raportul de Progres pe 2014 al Unilever cu privire la utilizarea de ulei de palmier din surse sustenabile a fost publicat ieri, la cea de-a 12 editie a Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) in Kuala Lumpur.
Infograficul poate fi vizualizat AICI.
Infograficul poate fi vizualizat AICI.
2014 - Un an decisiv
Pier Luigi Sigismondi, Unilever Chief Supply Chain Officer, spune: “2014 a fost un an important pentru scopul Unilever de a crea o industrie a uleiului de palmier mai transparenta. Cunoasterea provenientei uleiului de palmier este un pas important pe care il facem in acest sens. Provocarea este enorma si nu este usor sa indeplinim acest scop, dar suntem hotarati sa facem acest lucru. Acum putem raporta un progres bun si vrem sa impartasim rezultatele noastre cu restul industriei.”
Pier Luigi Sigismondi continua: “Acest demers este despre a face ceea ce trebuie facut pentru planeta noastra si pentru consumatorii nostri, pentru ca nu poti avea un business sanatos intr-o lume nesanatoasa. Ne dorim in continuare sa venim in intampinarea nevoilor clientilor nostri, in fiecare zi, in deceniile ce vor urma, iar acest lucru inseamna sa folosim materii prime din surse sustenabile, atat noi cat si partenerii nostri. Oprirea deforestarii este scopul nostru si suntem dedicati indeplinirii lui”.
Oportunitati pentru micii fermieri
Unilever s-a angajat ferm in sustinerea micilor fermieri si, impreuna cu furnizorii sai, lucreaza la imbunatatirea nivelului de trai si a conditiilor de munca, contribuind astfel la cresterea veniturilor acestora.
Urmatorul pas in provocarea legata de utilizarea de ulei de palmier din surse sustenabile este colaborarea cu micii fermieri, pentru a obtine trasabilitatea sursei in totalitate. Pentru multi fermieri mici din tarile in curs de dezvoltare, uleiul de palmier reprezinta o modalitate de a iesi din saracie si o sansa de a avea un trai mai bun. Unilever este implicata in astfel de programe, precum un parteneriat pilot cu IDH (The Sustainable Trade Initiative) in Sumatra de Nord sau parteneriatul cu Solidaridad, care are un impact social mai larg, in Africa de Vest, cu potential de a fi implementat si in Asia si America Latina.
Viziunea Unilever este ca, pana in 2020, vom ajunge la o transformare a pietei de ulei de palmier - intreaga industrie va trece la folosirea uleiului de palmier din surse 100% sustenabile. Unilever crede ca sectorul de ulei de palmier trebuie sa fie sustenabil si trebuie sa existe un echilibru perfect intre obiectivele sociale, economice si de mediu. Aceasta este o responsabilitate comuna a guvernelor, a sectorului privat si a societatii intregi. Astfel, Unilever lucreaza cu lideri din industrie si cu ONG-uri pentru a gasi o solutie de a opri deforestarea, de a proteja terenurile si de a duce astfel la cresterea economica, pentru a avea un impact social pozitiv asupra comunitatilor.
***
Unilever este unul dintre cei mai mari producatori din lume, din domeniile produse alimentare, produse de ingrijire personala si ingrijire a locuintei, avand vanzari in peste 190 de tari. Produsele noastre sunt prezente in 7 din 10 locuinte la nivel global si sunt folosite de peste 2 miliarde de persoane in fiecare zi. Avem 174.000 de angajati in toata lumea si am inregistrat o cifra de afaceri de 49.8 miliarde EUR in 2013. Peste jumatate din businessul companiei noastre este generat de pietele in curs de dezvoltare si emergente (57% in 2013). Dorind sa cream un viitor mai bun in fiecare zi, ii ajutam pe oameni sa se simta bine, sa arate bine si sa ia ce e mai bun din viata. Portofoliul nostru include unele dintre cele mai renumite branduri din lume: Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona, Algida, Lux, Rama, Ponds si Axe, 15 dintre acestea generand o cifra de afaceri de 1 miliard de euro sau mai mult.
Obiectivul nostru este sa ne dublam cifra de afaceri si, in acelasi timp, sa reducem aprenta de mediu (incluzand aprovizionarea cu materii prime, modul in care consumatorii folosesc produsele noastre si gestionarea deseurilor) si sa crestem impactul social pozitiv al companiei. Ne-am angajat sa ajutam un miliard de oameni sa actioneze pentru a-si imbunatati sanatatea si starea de bine, sa ne aprovizionam cu materii prime sustenabile pana in 2020 si sa reducem impactul asupra mediului, desi businessul companiei va creste. In acest sens, am definit sapte domenii pentru care am stabilit obiective din domeniile: social, mediu si economic. Mai multe detalii, pe site-ul companiei: www.unilever.com/sustainable-living/.
Unilever se afla pe primul loc in clasamentul Dow Jones Sustainability World Indexs 2014. Suntem in FTSE4Good Index Series si am obtinut un punctaj de top, clasandu-ne in FTSE4Good Environmental Leaders Europe 40 Index. Unilever a fost numita lider in cadrul programului pentru paduri CDP, iar in anul 2014 a fost pe primul loc pe lista Global Corporate Sustainability Leaders in sondajul anual GlobeScan/SustainAbility, pentru al patrulea an consecutiv. Compania este considerata angajatorul preferat in multe dintre tarile in care are operatiuni si este un model in ce priveste dezvoltarea de leadership si inovatia. In anul 2014, Unilever a fost cel mai cautat angajator din FMCG pe Linkedin.
Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile companiei, vizitati www.unilever.com.