Logoul ecologic al UE trebuie aplicat pe toate ambalajele produselor alimentare ecologice. Masura a intrat in vigoare la inceputul lunii iulie.

Prezenta acestui logo pe produsele alimentare indica faptul ca atat producatorii, cat si agricultorii care le-au furnizat ingredientele au respectat normele stricte ale UE referitoare la alimentele si bauturile ecologice.

Normele si, implicit, logoul vizeaza promovarea agricultorilor ecologici, care isi ingrijesc terenurile, contribuie la pastrarea biodiversitatii si respecta standarde ridicate in materie de protectie a animalelor.

Aproximativ 2% din alimentele cumparate de consumatorii din UE sunt certificate ca fiind ecologice si aproape 200. 000 de ferme beneficiaza de statutul de producator ecologic.

Atunci cand utilizeaza logoul ecologic al UE, producatorii trebuie, de asemenea, sa indice pe eticheta numarul de referinta al autoritatii de certificare si numele producatorului, prelucratorului sau distribuitorului care a manipulat produsul ultima data. Marcile nationale de certificare ecologica pot fi utilizate in paralel cu logoul UE.

Logoul ramane optional in cazul produselor neambalate si al celor de import. Pentru ca produsele ecologice provenind din alte tari sa poata fi importate pe teritoriul UE, trebuie ca normele aplicate de tarile respective in materie de agricultura ecologica si autoritati de certificare sa fi fost recunoscute ca fiind echivalente standardelor europene.

Agricultura ecologica pune un accent deosebit pe protectia mediului si bunastarea animalelor. Agricultorii trebuie sa evite sa foloseasca sau sa reduca drastic utilizarea substantelor chimice sintetice cum ar fi ingrasamintele, pesticidele, aditivii si medicamentele.

Produsele alimentare pot fi considerate ecologice numai daca cel putin 95% din ingredientele pe care le contin sunt ecologice. Este interzisa utilizarea organismelor modificate genetic si a produselor derivate din acestea.


Sursa: green-report.ro