Participanti & Proiecte
#îmidaivoie - Școala Primară CONCORDIA
|
Organizator: Organzația Umanitară CONCORDIA |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Organizația Umanitară CONCORDIA sprijină copiii, tinerii și familiile nevoiașe spre o viață independentă și responsabilă. În cei 30 de ani de activitate, organizația a ajutat și sprijinit peste 10.000 de beneficiari din medii defavorizate. 38% dintre copiii care provin din familii sărace au note de 5 și 6 și doar 7% dintre aceștia au medii de 9 și 10. Rata medie de abandon școlar în România este de 16,4% față de media UE de 10,3%. Copiii care provin din medii defavorizate trebuie să facă față și discriminării și stresului de a nu avea ce mânca.
Pentru acești copii, Școala Primară CONCORDIA este soluția.
Campania de strângere de fonduri prin SMS #îmidaivoie a fost concepută pro-bono de agenția de comunicare Minthical Communication pentru a sprijini eforturile educaționale depuse de Școala Primară.
| Scopul campaniei
Scopul campaniei a fost de a crește veniturile necesare școlii pentru a oferi educație la standarde înalte elevilor școlii, prin mecanism de donație prin SMS.
Cu un buget extrem de mic, organizația și-a propus obiective ambițioase:
1. Reach: 1 milion de oameni expuși (awareness)
2. 2000 de donatori lunari prin SMS
3. 2 companii vor sprijini nevoile financiare ale școlii în urma campaniei
| Client campanie
Organizația Umanitară CONCORDIA
| Autor campanie
Minthical
| Acoperire campanie
Toate județele.
| Descriere campanie
În anul 2020, CONCORDIA a deschis o școală primară incluzivă, unde fiecare copil este tratat în mod egal, indiferent de mediul din care provine. Copiii proveniți din medii defavorizate învață alături de copii din familii fericite, fără a fi discriminați, într-o școală construită la standarde europene https://scoala-primara.concordia.org.ro/
Diferite studii demonstrează că acei copii care trăiesc în sărăcie extremă, în familii care au preponderent grija zilei de mâine, impactează abilitatea acestora de a-și face planuri de dezvoltare pe termen lung. Copiii care trăiesc în comunități vulnerabile devin adulți cu o capacitate redusă de a avea o slujbă stabilă și de a se integra social. Școala CONCORDIA oferă soluția pentru a sparge tiparul familial din care provin.
Perspectiva campaniei a plecat de la faptul că toți copii din lume de obicei cer voie de la adulti să facă diferite lucruri, in general banale, cum ar fi să mai mănânce un dulce sau să se mai joace un pic. Copiii săraci au o altă realitate care nu le permite acest lux. Ei cer voie (#îmidaivoie) la un viitor mai bun prin educație, să nu se mai bazeze pe mila celor din jur.
Stategia campaniei s-a bazat pe oferirea publicului a acestui insight menționat mai sus, prin întrebarea universală pe care orice copil din lume o adresează adulților: „Îmi dai voie?” . Această întrebare a devenit reperul campaniei #îmidaivoie.
Materialele create în cadul campaniei, care s-a desfășurat în mediile online și offline, au avut scopul de a atinge obiectivele campaniei: awareness - peste 1 milion români, 2000 de donatori lunari prin SMS, două companii vor susține nevoile financiare pentru funcționarea școlii.
Evaluare: cu un buget de max 3000 de euro și implicarea pro-bono a profesioniștilor, obiectivele campaniei au fost atinse
| Date beneficiari direcţi
Beneficiari direcți – elevii școlii
• 23 copii din medii defavorizate - copiii proveniți din comunități sărace din Ploiești, de cele mai multe ori crescuți de către un singur părinte sau alte rude, cu mulți frați , fără o locuință stabilă sau proprietate. Copii care au istoric de traume emoționale puternice, abandonați sau abuzați. Pentru acești copii școala este 100% gratuită.
• 22 copii din familii din pătura socială de mijloc – cu părinți care își doresc pentru copiii lor o educație care are la bază valori precum empatia, abordarea individuală, dezvoltarea socio-emoțională și care sunt dispuși să plătească o taxă de școlarizare. (taxa de școlarizare este sub media pieței, costurile de școlarizare fiind subvenționate și pentru aceștia de către organizație în procent de peste 50%)
Beneficiari indirecți – familiile copiilor.
| Strategia și implementarea campaniei
Agenția a cercetat în profunzime ADN-ul CONCORDIA și campanii de comunicare de impact cu o cauză socială sau educațională care au avut succes internațional sau național, cu atenție la comportamentul publicului românesc din ultimii ani în ceea ce privește donațiile. Concluzia a fost că publicul este copleșit de cererile de ajutor, mai ales că intervalul de timp s-a potrivit cu vârful pandemiei. Echipa a ales să atragă atenția publicului prin emoție, să găsească o perspectivă creativă puternică, să construiască o punte între mesaj și donator.
Strategia campaniei s-a bazat pe a oferi publicului o perspectivă general valabilă, pornind de la faptul că fiecare copil, oriunde în lume, indiferent de origine, pune aceeași întrebare adulților: „Îmi dai voie?”. Diferența este făcută de ceea ce urmează după întrebarea „Îmi dai voie?”. Copiii care provin din familii normale cer jucării, dulciuri sau timp suplimentar de joacă. În mod surprinzător, copiii care provin din medii vulnerabile au nevoi diferite, pun întrebări puternice precum:
- Pot să fac parte din generația care va schimba România?
- Pot să-ți salvez viața când voi fi mare?
- Pot să ajut România să se facă bine?
Toate aceste întrebări abordează între rânduri problema educației, subliniind rezultatul unei bune educații. Ele abordează unele dintre preocupările societății civile din zilele noastre, cum ar fi viitorul țării. Atingerea emoțională este oferită de contrastul dintre cea mai mare dorință a copiilor care se poate îndeplini cu un efort atât de mic – un SMS lunar de 2 euro.
Materialele create: Pagina campaniei de pe platforma donație.ro; pagina campaniei www.imidaivoie.ro; 7 spoturi TV; 14 vizualuri cu fețe diferite de copii și întrebări diferite. 5 spoturi radio.
Implementarea a început cu un teaser pe social media difuzat pe 3 martie, iar videoclipul principal al campaniei a fost prezentat pe 10 martie, dată la care a fost trimis și comunicatul de presă. Apoi, în fiecare a doua zi, un nou spot a fost lansat pe rețelele de socializare. Pe rețelele sociale, toate spoturile au avut un text introductiv similar, o definiție de dicționar pentru un cuvânt cheie prezentat în spot (https://www.facebook.com/watch/?v=1085802678553350).
Campania s-a desfășurat intens pe parcursul a 4 luni (martie – iunie 2021), cu activări speciale SM pe perioade contextuale (zile onomastice ale personajelor prezentate precum George, Florina; 1 iunie – Ziua Copilului etc.) și a continuat până la finalul anului 2021.
| Impactul campaniei
Obiectivele campaniei au fost atinse în termen de 7 luni de la începerea campaniei. Campania a continuat până la finalul anului 2021.
1. Acoperire: 1 milion de persoane expuse (conștientizare) – atins prin spoturile TV difuzat în mass-media
2. 2000 de donatori lunari prin SMS - numarul de donatori a crescut de la 1880 la inceputul campaniei la 10.000 (21.12.2022) pe baza contorului platformei http://donatie.ro/continut/continut/2020/06/02/copiii- vulnerabili-au-dreptul-la-educatie
3. 2 firme au susținut nevoile financiare ale școlii ca urmare a campaniei
Rezultate PR și publicitate:
6 săptămâni de difuzare pro-bono a spoturilor TV pe PRO TV
2 luni de difuzare pro-bono a spoturilor TV la Romania TV
2 luni de difuzare pro-bono a spoturilor TV la Republika News
4 săptămâni de difuzare pro-bono a spoturilor radio pe Itzy Bitzy
3 Apariții media în emisiuni TV naționale și locale ale reprezentanților CONCORDIA, care vorbesc despre problema educației (nevoia), școala (soluția) și apelul la acțiune prin SMS (cererea). – National TV, Tananana si Ploiesti TV
2 săptpmâni OOH – bannere electronice in orașul Ploiești
2 apariții podcast (Generația lui John la Observator Prahovean și Piticu Dejun/Radio Guerrilla)
1 presa print apariție Lace Magazine
15 articole referitoare la campanie publicate online
Cu sprijinul pro-bono al agenției Parenting Ads, campania a fost maximizată de influenți din subiectul parenting prin postări de bannere pe site-uri web, articole dedicate și postări social media.
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie